Gå till innehåll

FLT Party vs. Pokerstars?


legance

Recommended Posts

vart tycker ni det är mest fisk? party eller stars? tänkte lira på nån av dom just för det finns mkt bord och mkt fisk antar jag. spelar För övrigt 1/2

 

På 1/2 är det nog ganska likvärdigt med fisk. Party har dock rätt bra mycket högre rake så jag hade valt Stars.

 

*Inlägg editerat av moderator*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar Party då du får in många fler händer per timme och raken skiljer sig inte allt för mycket vad jag vet? Det skiljer sig en del i små potter antar jag men jag tror ändå att fördelarna med Party överväger nackdelarna.

 

För mig finns det ingen anledning att spela CGs på Stars. Slö klient och ingen rakeback. Finns sidor med RB och bättre klient som jag skulle dra mig till ivf! För CGs, that is.

 

P.S Sorry mods, den här posten kanske inte innehåller nåt regelbrott. Däremot reflekterar den inte hela verkligheten som ni säkert förstår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar Party då du får in många fler händer per timme och raken skiljer sig inte allt för mycket vad jag vet?

 

När jag spelade togs det i alla fall $0.5 i rake på en $5 pott på Party, men bara $0.25 på Stars. Det gör EXTREMT mycket på $1/2.

 

Sedan, hur kan det vara fler händer per timme på Party?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar Party då du får in många fler händer per timme och raken skiljer sig inte allt för mycket vad jag vet?

 

När jag spelade togs det i alla fall $0.5 i rake på en $5 pott på Party, men bara $0.25 på Stars. Det gör EXTREMT mycket på $1/2.

 

Sedan, hur kan det vara fler händer per timme på Party?

 

Ja precis, Partys rake börjar på 10% och konvergerar mot 5% som nås när potten är $20 på låga nivåer ivf. 5% är det som Stars tar.

 

Alla klienter är inte lika snabba så vissa drar in fler händer per timme. Som RuterKung sa så delar Party ut runt 100 händer per timme. FTP drog ut runt 80-84 eller så per timme och jag tycker Stars känns bra mycket slöare än FTP men har inte tillräckligt många händer där för att avgöra mer precist.

 

Personligen vet jag att jag tjänar mer på att spela Party men jag antar att det är skillnad från person till person...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man hinner runt ~100 händer/h på party medans man på andra siter hinner 80-90 händer/h tror jag. Det har väl något med hur snabb dealern är med korten...

 

Jag spelar enbart på stars nu, och deras turbobord (vilket är fler än dom vanliga) är bra mycket snabbare än partys. På party kunde jag spela 6 bord utan problem och på stars går det djävligt fort om man har 6 turbobord.

 

Sen är det ju det där med raken.

 

http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?p=509242

 

Spelar man 5/10 och uppåt så e d inte nån nämnvärd skillnad, men på dom låga nivåerna e stars faan så mycket bättre.

 

För mig som fetgrindar så känns det dock som att jag vill hoppa tillbaka till party på grund av alla program och scrips som jag kan använda mig av för att underlätta/snabba upp mitt mulitablande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...