Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Gokväll allesammans! Jag spelar på Expekt, och alla som är bekanta med denna klient kanske känner till att det inte går att föra notes på sig själv. Dock så lyckades jag med det konststycket idag.

Satt och väntade på att få sätta mig på ett bord då nån nisse gör en riktigt dunderdålig move genom att syna ett stort all in på rivern med underpar. Han blir bankrutt och jag kastar mig på det digitala anteckningsblocket för att - innan han hinner smita - plita ner "tomte" på hans notes. Hinner inte skriva nåt mer för nu plingar det och har sig, jag har blivit tilldelad en plats på bordet! Jag roffar åt mig platsen kvickt, ty om man inte hugger snabbt får nån annan platsen. Jag får platsen och upptäcker att jag har fått samma plats som "tomten" hade. Men inte nog med det, vid mitt namn sitter dessutom en gul lite note. Jag trycker nyfiket på noten och upp kommer en retlig ruta där det står "tomte"! WTF, på nåt magiskt sätt har hans note stannat kvar på sätet och hamnat på mig istället! Det här håller ju inte, jag högerklickar på mitt namn för att få välja "edit playernotes" men det går ju som bekant inte på sig själv.. Senare provar jag att starta om Expekt, men icke att det hjälper, lapprackaren sitter kvar ändå!!!11

Visst, innerst inne har jag väl alltid vetat att jag är en tomte men att få det svart på vitt på detta sätt känns som ett slag i magen. Får sova på saken och sen skriva ett aggromail till expekt på morgonkvisten. Peace.

Postad

Det har hänt ganska ofta för mig att man skriver notes om någon som gör något dumt vid en all-in situation. Men hinner man inte skriva klart innan killen åker ut så hamnar noten på den tomma stolen istället, och ibland på den nya spelaren om det är en som flyttas dit under tiden, och då har jag för mig att eventuellt gamla noter om den spelaren skrivs över. Jag undrar om de sitter kvar om man hamnar på samma stol igen. :) Det är hur som helst ganska dumt kodat. Jag har dock inte lyckats skriva en note på mig själv än så länge, det låter lite komplicerat. :)

Postad

Jup, finns en del hål i programvaran. En gång kunde jag sätta mig två gånger vid samma bord genom att trycka på en tom plats samtidigt som en annan plats blev reserverad åt mig via kön. Gjorde dock inte detta - var rädd för att åka dit för nåt slags fusk. Och nu när jag tänker på det glömde jag nog bort att skicka en not till expekt om buggen. :oops:

Postad

Det är lite som "sparka mig" post-it lapparna man skrev i lågstadiet och smög ner på en stol, när personen satte sig där gick de runt med lappen på ryggen och mycket snart satt det en känga i röven på den fan.. :twisted:

Alltid kul att hitta buggar, frågan är väl hur man kan utnyttja denna bugg till sin fördel, skulle inte vara fel om någon kom på hur man kunde läsa andras notes :oops:

Postad

Jopp, lappar som sitter på tomma platser är ju vardagsmat, men det var första gången jag lyckades sätta en på mig själv.

När vi ändå diskuterar kass programvara: Är det nån som är nöjd med hur waiting list-systemet fungerar på expekt? Jag blir i alla fall galen på den, om jag sitter på ett bord och sätter mig på waiting list på ett gäng andra blir jag hela tiden kickad från listan och måste sitta och rejoina listan stup i kvarten för att kunna få en till plats. Den enda säkra metoden verkar vara att sitta och studera ett bord som nån asgam och tokklicka på säten där det sitter spelare som just spelat bort alla sina pengar, i hopp om att de ska quitta.