Gå till innehåll

FL7CS - (KK)4 Kings up vs parat dörrkort.


Bjorn_

Recommended Posts

7 Card Stud High ($1/$2), Ante $0,25, Bring-In $0,50 (converter)

 

3rd Street - (1.50 SB)

 

Seat 4: xx xx 3:club: ___brings-in___folds

Seat 5: xx xx J:club: ___calls___calls

Seat 6: xx xx A:diamond: ___folds

Hero: K:diamond: K:spade: 4:spade: ___raises

Seat 2: xx xx Q:spade: ___folds

Seat 3: xx xx T:diamond: ___folds

 

Känns som en standardraise med kungar i hålet?

 

4th Street - (4.00 SB)

 

Seat 5: xx xx J:club: 9:diamond: ___checks___calls

Hero: K:diamond: K:spade: 4:spade: 7:diamond: ___bets

 

Heads up när fi checkar med ett inte allt för läskigt kort är väl en bet helt automatisk?

 

5th Street - (3.00 BB)

 

Seat 5: xx xx J:club: 9:diamond: J:diamond: ___checks___calls

Hero: K:diamond: K:spade: 4:spade: 7:diamond: 7:spade: ___bets

 

Förbättrar till Kings up samtidigt som fi parar sitt dörrkort. Jag antar att Jacks up utgör en klart större del av hans handdistribution än triss men det är ju ändå aningen läskigt. Är väldigt osäker på vad som är en bra linje för att få bra betalt K's up vs J's up samtidigt som man inte betalar av för mycket mot trissen...

 

6th Street - (5.00 BB)

 

Seat 5: xx xx J:club: 9:diamond: J:diamond: 7:club: ___checks

Hero: K:diamond: K:spade: 4:spade: 7:diamond: 7:spade: 9:heart: ___checks

 

Den linje jag väljer är att checka bakom på turn i förhoppning att han skall leda ut på river och att där syna givet att jag inte förbättrar då ju en raise är given. Det är ju heller inte omöjligt här att fi har typ ett stegdrag plus ett par i vilket fall min check kan inducera en bluff på river.

 

River - (5.00 BB)

 

Seat 5: xx xx J:club: 9:diamond: J:diamond: 7:club: xx___bets

Hero: K:diamond: K:spade: 4:spade: 7:diamond: 7:spade: 9:heart: 6:spade: ___calls

 

I enlighet med plan synar jag ner då jag inte förbättrar.

 

Stora frågeställningen här är ju hur jag spelar från femte gatan och framåt? Är detta en vettig konservativ linje eller är jag en mes som inte värdebettar hårdare?!?

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...

Du spelar inte direkt fel. Men du får betänka att han limpar som andreman med J, det verkar mer indikera en draghand om han inte är tightpassive och limpar med JJ.

 

Så det är korrekt att betta KK77 på 5th street om han checkar, för att få info om din hand. Vad beträffar 7th street så är en check helt okey, att få ut värde av en hand måste alltid vara baserat på personlig info. Dvs innebär en check på rivern att han inte har bättre än Jacks up eller kan han checkraisa river, lite såna frågor du måste ställa dig. Jag försöker alltid kolla om något visar att han har en draghand om jag har tex aces up, då är det enkel check, t o m med triss eftersom du inte får ut samma värde än om du möter ett lägre par.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...