andpet Postad 24 September , 2006 Rapport Postad 24 September , 2006 Fienden är mycket LAG. Gillar att beta pre-flop. Hittar AA i tidig position. Väljer att limpa handen och utgå från att fienden gör sin standard höjning. När fienden mycket riktigt höjer raisar jag honom ordentligt. Till min förvåning hittar fienden synen, vilket gör att jag sätter honom på alla pockets från 6-K. Hur hade ni valt att spela floppen? Inledande spel 591775594. JAMESON sitter vid 0 med 96$. the_pinky sitter vid 1 med 172,04$. Anchorman sitter vid 2 med 419,36$. smilehuang sitter vid 3 med 122$. chillyah sitter vid 4 med 525,52$. Mr.Gaston sitter vid 5 med 239,32$. Dealern sitter vid 5. JAMESON lägger en blind på 2$. the_pinky lägger en blind på 4$. (Anchorman ges Ak Ah.) Före floppen: Anchorman synar med 4$. smilehuang foldar. chillyah höjer med 14$. Mr.Gaston foldar. JAMESON foldar. the_pinky foldar. Anchorman höjer med 64$. chillyah synar med 64$. Floppen kommer upp Jk 9k Js. Citera
Spelgalen Postad 24 September , 2006 Rapport Postad 24 September , 2006 Hahaha, ditt prefloppspel är under all kritik. lol Citera
jacobmal Postad 24 September , 2006 Rapport Postad 24 September , 2006 Hahaha, ditt prefloppspel är under all kritik. lol preflop är perfekt Citera
hf89fc Postad 24 September , 2006 Rapport Postad 24 September , 2006 Hahaha, ditt prefloppspel är under all kritik. lol Asså skriv någonting vettigt eller dra. Själva handen så skulle jag (fisk som jag är) checkraisat och sedan kollat på turn, hand som han kan ha är ju 99 eller AJ som slår dig. PS:råd från en fisk läs inte Citera
jojje2k Postad 24 September , 2006 Rapport Postad 24 September , 2006 Hahaha, ditt prefloppspel är under all kritik. lol preflop är perfekt Du får gärna berätta hur man ska spela vidare... Citera
kgl Postad 24 September , 2006 Rapport Postad 24 September , 2006 Hahaha, ditt prefloppspel är under all kritik. lol Ja för Ken limpar aldrig AA! Han får in $64 preflop med AA, då ser JJ9-flopen fan så mkt bättre ut än den skulle gjort om 2 st synat en $14-raise. Citera
killerwolf Postad 24 September , 2006 Rapport Postad 24 September , 2006 degen ska ju in, led ut svagt å låt han försöka hitta bluffläget som du autosynar. Citera
tamtaram Postad 24 September , 2006 Rapport Postad 24 September , 2006 In med ett pottbet! Vid reraise är det readberoende (Jag hade antagligen pushat). Det enda realistiska han kan ha som slår dig är 99 (Jx känns väldigt orealistiskt med preflopaction) Citera
andpet Postad 24 September , 2006 Författare Rapport Postad 24 September , 2006 Hahaha, ditt prefloppspel är under all kritik. lol Du får gärna tycka att mitt pre-flopspel var under all kritik. Men då vill jag att du motiverar varför. Hur skall jag annars kunna lära mig? Men vad säger ni: Pottbet? Check? All-in? Citera
Nidson Postad 24 September , 2006 Rapport Postad 24 September , 2006 Betta halv pott, dega in vid omslag. Citera
sulla Postad 24 September , 2006 Rapport Postad 24 September , 2006 Betta halv pott, dega in vid omslag. Precis så hade ja med lirat, cashen ska in, detta är det troligaste sättet att få in dem. Citera
cheunce Postad 24 September , 2006 Rapport Postad 24 September , 2006 Hahaha, ditt prefloppspel är under all kritik. lol Nej hans preflopspel är inte under all kritik som andra redan påpekat. Men din förståelse för hur man spelar mot en lösmotståndare är nog däremot under all kritik. Citera
pwned Postad 25 September , 2006 Rapport Postad 25 September , 2006 preflop är väl ändå inte så dåligt,men vet du att han är LAG så behöver du faktiskt inte limpa utan kan raise stort direkt,floppen måste du leda ut med pot bet minst. tycker Inte du ska check raise eller göra nått fancymove,in me degen helt enkelt, Citera
andpet Postad 25 September , 2006 Författare Rapport Postad 25 September , 2006 Såhär tänkte jag: Bra flopp. Den här kan jag investera i. Jag valde mellan 3/4-4/4pottbet och all-in. Jag valde att gå all-in. Anledningen till detta var att jag vid ett pottbet får ett relativt svårt beslut om syn eller fold + inducera en bluff med kort som AK/AQ + att jag vill ge fienden en chans att hitta en hjältesyn då fienden garanterat är en av dem som skulle kunna hitta synen med pocketåttorna. Vad tycker ni om dessa tankegångar? P.s Postar resultatet snart. D.s Citera
eyedol Postad 25 September , 2006 Rapport Postad 25 September , 2006 Gillar inte riktigt tankegångarna, är motståndaren LAG så vill du ju ge han möjlighet att bluffa. Hade bettat 3/5-pot och synat omslag. Citera
andpet Postad 25 September , 2006 Författare Rapport Postad 25 September , 2006 Gillar inte riktigt tankegångarna, är motståndaren LAG så vill du ju ge han möjlighet att bluffa. Hade bettat 3/5-pot och synat omslag. Hur många fiender tror du har mage att bluffa en flopp som den vid ett 3/5-potbet? Jag tror att den mängden är så påfallande liten att det inte är värt att kalkylera på. Citera
hnat Postad 25 September , 2006 Rapport Postad 25 September , 2006 Anledningen till detta var att jag vid ett pottbet får ett relativt svårt beslut om syn eller fold Egentligen inte. Du måste syna om han ställer. Särskilt eftersom folk faktiskt bluffar i sådana här lägen, vilket du ju inte håller med om. + inducera en bluff med kort som AK/AQ Vad menar du här? Att du representerar en bluff va? Svårt att inducera en bluff om du ställer in liksom. Tycker inte att du representerar bluffen särskilt mycket mer med ett ställ, än med mer normalt bet. + att jag vill ge fienden en chans att hitta en hjältesyn då fienden garanterat är en av dem som skulle kunna hitta synen med pocketåttorna. Det är generellt sett lättare för folk att syna mindre bet, fördelat över fler gator, än ett stort på en gata. Om han i det här fallet, en del av tiden, skulle syna med 88, så kommer han ofta syna 3/5-pott på floppen. Citera
freddola Postad 25 September , 2006 Rapport Postad 25 September , 2006 Har han J är det bara att grattulera. Jag hade betat o pushat vid omslag. Citera
KraxTheCrow Postad 25 September , 2006 Rapport Postad 25 September , 2006 Tycker om all-in. Du vill ju ha in degen, och pushar du så mkt på floppen så "vet" fi att du inte har J lr 99 (inte vanligt att folk skulle pusha 2.5-3ggr pott med ett floppat monster). Underlättar för honom att spela marginella händer. Citera
Roberteriksson Postad 25 September , 2006 Rapport Postad 25 September , 2006 Tycker om all-in. Du vill ju ha in degen, och pushar du så mkt på floppen så "vet" fi att du inte har J lr 99 (inte vanligt att folk skulle pusha 2.5-3ggr pott med ett floppat monster). Underlättar för honom att spela marginella händer. Jo fast vi ska väl inte underlätta för honom att spela optimalt. Citera
JNL Postad 25 September , 2006 Rapport Postad 25 September , 2006 Det du vill måste ju vara att få in så mycket pengar som möjligt? Beroende på hur fi spelat preflop tidigare hade jag checket eller bettat ca halvpott. Målet med en check är att check-raisa och målet med ett bet skulle vara att bli raisad, alternativt bli nersynad av ett lägre pocket (typ) hela vägen. Synar fi är det väl bara att betta på fram till show down eller fold från hans sida. Att betta ut hårt tror jag inte på om fi är överaggro då det gör det lätt för honom att lägga sig. Citera
andpet Postad 25 September , 2006 Författare Rapport Postad 25 September , 2006 Aja. Här kommer resultatet iaf. Inledande spel 591775594. JAMESON sitter vid 0 med 96$. the_pinky sitter vid 1 med 172,04$. Anchorman sitter vid 2 med 419,36$. smilehuang sitter vid 3 med 122$. chillyah sitter vid 4 med 525,52$. Mr.Gaston sitter vid 5 med 239,32$. Dealern sitter vid 5. JAMESON lägger en blind på 2$. the_pinky lägger en blind på 4$. (Anchorman ges Ak Ah.) Före floppen: Anchorman synar med 4$. smilehuang foldar. chillyah höjer med 14$. Mr.Gaston foldar. JAMESON foldar. the_pinky foldar. Anchorman höjer med 64$. chillyah synar med 64$. Floppen kommer upp Jk 9k Js. Anchorman går all-in med 337,36$. chillyah går all-in med 443,52$. 106,16$ skjuts över till chillyah. Kortvisning: Anchorman visar Ak Ah. Två par, ess och knektar - Ak Ah Jk Js 9k chillyah visar 8k 10k. Par i knektar - Jk Js 10k 9k 8k Turnkortet kommer upp 7k. Riverkortet kommer upp 3r. chillyah: Straight flush, Knekt högt Klöver - Jk 10k 9k 8k 7k Anchorman: Två par, ess och knektar - Ak Ah Jk Js 9k chillyah vinner potten på (841,72$). Citera
busen Postad 25 September , 2006 Rapport Postad 25 September , 2006 OT men vilken klient är detta ifrån, som är på svenska och ändå $ som valuta? Trist flopp btw.. Citera
andpet Postad 25 September , 2006 Författare Rapport Postad 25 September , 2006 Everestpoker.com Citera
Recommended Posts