Gå till innehåll

NLT - Bra spelat set?

Recommended Posts

Postad

Suttit i en ca 20 min på bordet och har inte så hög uppfattning av stämningen, lite loose passive.

Game # 032,419,929 - Texas Hold'em No Limit EUR 0.25/0.50 - Table "Solna"

Game ended Tuesday 2005-Jan-18 4:54:15 PM GMT

Players:

IWW (EUR 20.50 in seat 1)

freja4ever (EUR 51.50 in seat 2)

Sauroman (EUR 23.25 in seat 3)

Playerpede (EUR 16.00 in seat 4)

CallMePls (EUR 31.25 in seat 5)

Archicon (EUR 19.50 in seat 6)

Dealer: IWW

Small Blind: freja4ever (0.25)

Big Blind: Sauroman (0.50)

IWW was dealt: 2 :club: - 2 :heart:

Playerpede Call (0.50)

CallMePls Fold

Archicon Call (0.50)

IWW Call (0.50)

freja4ever Call (0.25)

Sauroman Check

Limpar in med en låg pocket, man brukar kunna få bra betalt om man träffar på de här borden.

Potstorlek: 2.50 EUR

Flop: T :club: - 2 :diamond: - 9 :diamond:

freja4ever Check

Sauroman Check

Playerpede Bet (2.00)

Archicon Call (2.00)

IWW Raise (8.75)

freja4ever Fold

Sauroman Fold

Playerpede Call (6.75)

Archicon Call (6.75)

Jippie träffat set, men farligt med färg och stegdrag på bordet. Raisar 70% av potten och bägge synar.

Pottstorlek 26.25 EUR

Turn: T :club: - 2 :diamond: - 9 :diamond: - 5 :heart:

Playerpede Check

Archicon Check

IWW All-In (11.25)

Playerpede All-In (6.75)

Archicon All-In (10.25)

IWW Payback (1.00)

Känns som att TT eller 99 skulle raisat preflop, jag sätter dem på drag. En till synes ofarlig hjärterfemma dyker upp, känner att jag förmodligen inte har nog stor stack att beta bort båda men det finns bara ett val här. Så jag ställer i hopp om att något drag ska folda. De får väl iofs bra odds att dra här...

Potstorlek: 53.5 EUR

River: T :club: - 2 :diamond: - 9 :diamond: - 5 :heart: - 3 :diamond:

Förstår att jag är slagen när sista rutern slinker upp på bordet.

Archicon shows: 4 :diamond: - 8 :diamond: (a flush, nine high)

IWW didn't show: 2 :club: - 2h :heart: (three of a kind, deuces)

Archicon wins: EUR 7.00 side pot (with a flush, nine high)

Playerpede shows: 8 :spade: - J :spade: (high card jack)

Archicon wins: EUR 47.00 main pot (with a flush, nine high)

Rake: EUR 2.00

Kunde jag spelat den här handen annorlunda? Kanske skulle jag raisat mer på flopen med tanke på min stackstorlek? Kan iofs inte för mitt liv förstå hur man synar med 8 hög färgchans, eller för den delen öppet stegdrag då man har en annan synare som förmodligen drar på färg.

Några tankar?

Postad

Rätt eller fel, det vet jag inte, men jag hade nog ställt in på floppen. Precis som du säger, p.g.a stackstorleken. Du kan inte skrämma dem på turn med det du har kvar.

Båda motståndarna gör ju fel på turn, men det är en annan sak. Sånt händer, man vinner inte alltid.

Postad

Samtidigt vill man ju ha kvar eventuella par och tvåpar. (slöspelat överpar?) Att ställa in med 18 EUR när potten ligger på 2.5 känns som ett hyffsat overbet. Men jag vet inte..

Postad

Jag hade spelat precis som du. Att han träffar färg kan man inte göra mycket åt tyvärr.

Men varför sitter du med så liten stack? Om du har mer pengar på kontot så ska du fylla på så du ligger på max buyin, annars förminskar du din maximala vinst ganska mycket.

Postad

Men varför sitter du med så liten stack? Om du har mer pengar på kontot så ska du fylla på så du ligger på max buyin, annars förminskar du din maximala vinst ganska mycket.

Han förminskar även sin maximala förlust ganska mycket om han sitter med lite pengar på bordet.

Postad

kan inte ett alternativ vart calla raisen på 2 eller bara reraisat 4. kommer det ingen ruter på turn trycker du allt du har, kommer det en ruter är du ju ganska säkert slagen och kan lägga dej utan att ha förlorat så mycke pengar

när du reraisar såpass stor del av din stack på floppen och dom synar så blir du ju omöjligt av me dom på turn iom att potten är rätt stor och fi säkert tycker, har ja lagt in så mycke pengar redan kan ja inte lägga mej.

playerpede kan ju sitta på överpar eller tptk och vill ge dåliga odds för färg, archicon mycke möjligt färgdrag.

när du reraisar så vet du att playerpede förmodligen synar iom att han säkerligen har nått bra och synar han kommer säkert aschicon som talar efter syna på sitt färgdrag för det blivit en rätt stor pot.

hade du callat hade du kunnat raisat 16eur på turn i en pot på 8.5eur

ja tänker bara högt. kanske ja har helt fel.

ja hade iof gjort precis som du å reraisat ordentligt, men frågan är ju va som vart smartast.

Postad

Han förminskar även sin maximala förlust ganska mycket om han sitter med lite pengar på bordet.

Så kan man ju också se på det, men så länge IWW är en vinnande spelare så är det klart bättre att ha max buy-in på bordet i alla lägen.

Om man är en förlorande spelare så minskar han sin förlust med att ta med sig mindre, men då bör han istället spela på lägre nivå eller inte alls om han inte spelar bara för att det är kul.