Gå till innehåll

TT efter en raise pre-flop i MTT


mariani

Recommended Posts

33d (25k) turre på party.

Avg.: 6500 SB: 150 BB: 300

En förhållandevis ganska aggresiv fi1 (11 000) slår upp till 900 i 3:e position.

Han vet att jag kan spela aggresivt pre-flop då jag ställde med 33 nyss mot han och fick syn o han vann. Jag har 6000 i stacken och sitter på CO.

Slår jag om får jag slå om med halva min stack och lägger ogärna efter det. Synar jag kan jag ju få det svårt vid eventuella överkort. Så hur ska jag göra här?

 

Iaf jag tog en syn och även SB (7000) synar.

 

Pott: 3000 Flop: 8 9 J med 2 klöver och jag har klövertian.

SB checkar och fi1 bettar ut strax över 1000 Jag ??

Jag tror Fi1:s bet kan betyda nästan vad som helst men främst att han bara vill plocka ner potten, så min känsla säger alltså att han inte har något bra.

 

Vad ska jag göra? och hur skulle ni gjort pre-flop?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser det inte som fel och ställa in pre-flopp men med din image och du är uppe mot en storstack så kan det vara vist att inte vara för aggressiv då chansen för syn är mycket stor.

 

 

På floppen där Fi betar och det då ligger runt 3000 i potten så är det ju bara och ställa in och hoppas både Fi lägger. Annars får du hoppas på tia(2), runner-runner flush(1) eller stegen(8) - dina 11 outs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser det inte som fel och ställa in pre-flopp men med din image och du är uppe mot en storstack så kan det vara vist att inte vara för aggressiv då chansen för syn är mycket stor.

 

 

På floppen där Fi betar och det då ligger runt 3000 i potten så är det ju bara och ställa in och hoppas både Fi lägger. Annars får du hoppas på tia(2), runner-runner flush(1) eller stegen(8) - dina 11 outs.

 

Håller med förutom att du överskattar antalet outs vid syn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...