Gå till innehåll

Alex - Microlimitar SH på SS | Nu med 75% mindre whine!


413x4nd3r

Recommended Posts

Okej angående dina händer.

 

Hand nr 1: Jag gillar inte att du i princip minhöjer ditt låga pp från såpass dålig position. En såpass liten höjning gör att du får syn av veka ess eller halvsunkiga händer som du ändå i bästa fall är coinflip mot. Om du ändå tänker höja så se till att höja handen rejält, då detta är en hand som du helst inte vill se en flop med. Själv så limpar jag in med sådana mediokra pp's från dålig position, höjer dem från bra position. Om du får en raise från late position när du limpat in så kan man gott syna för att kika flop, eller beroende på reads pusha tillbaka.

 

Hand nr 2: Blixtfolda den där handen redan preflop. Du har ingen anledning att syna ens bb med den, och ännu mindre en raise. När du väl avancerar kommer du vara slagen 9 fall av 10 med sådana där händer. Du träffade tp men hade tur att fi var en tomte. INSTA FOLD PRE!!!! spela bättre händer gotdamnit. 8-)

 

Ta inte illa upp, försöker bara ge dig input :)

 

Nä i första handen var det en rätt rutten raise pf, hamnade lite illa till på turn med..

 

I andra handen tyckte jag det inte var så jätte löst, 9-Qs är inte så hopplös (imo), betten på flop gjorde jag i tron om att jag satt sist och bara kunde stjäla, blev rätt förvånad när jag såg att det satt en bakom som synade, hur som helst så kändes det som att han satt på drag så jag spelade på..

 

-----------------------

 

Färdigspelat för idag tror jag, spelat ungefär en timme och backat en tia sen igår :) Alla har spelat så sjukt tight, bara vunnit en massa småpotter, hamnade all in en gång på flop med öppet färgstegedrag, som självklart missades så där försvann den här kvällens profit : )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 252
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Va less jag blir, spelade satelliten till 500+50 turneringen ikväll.. 38 startande åkte ut på 13:e plats.

 

Xelle sitter på plats 1 med 3465.00

Battyboy sitter på plats 4 med 3130.00

betsy1 sitter på plats 5 med 3005.00

Nyåkra sitter på plats 7 med 6050.00

413x4nd3r sitter på plats 8 med 910.00

nr7forme sitter på plats 9 med 2275.00

_Jinx_ sitter på plats 10 med 9360.00

 

nr7forme satsar s mörken 700.00

413x4nd3r satsar l mörken 350.00

 

413x4nd3r: Ah, Qs

nr7forme: --, --

_Jinx_: --, --

Xelle: --, --

Battyboy: --, --

betsy1: --, --

Nyåkra: --, --

 

Pre-flop:

 

_Jinx_: Lägger mig

Xelle: Lägger mig

Battyboy: Syna 700.00

betsy1: Lägger mig

Nyåkra: Lägger mig

413x4nd3r: All in

nr7forme: Lägger mig

Battyboy: Syna 1260.00

 

Showdown:

 

413x4nd3r visar: Ah, Qs (högsta kort ess)

 

Flop (Board: 9d, 4h, 10s):

 

Turn (Board: 9d, 4h, 10s, 3c):

 

River (Board: 9d, 4h, 10s, 3c, 6c):

 

Battyboy visar: 9s, 10h (två par, tior och nior)

 

Huvudpott:

Battyboy vinner potten på 3220 med två par, tior och nior

 

Blindsen gick hårt åt mig, fick bara två bra händer i hela turneringen (Q-Q tidigare osså q-a där då).

Men vad gör han, varför limpar han med den handen med totalt 5BB i stacken? Självklart kunde han inte folda när jag gick all in men det är så jävla typiskt.

 

Det jag är mest sur för är egentligen att SvS envisas med 3 minuters blinds i satelliten, vad fan är det bra för?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har spelat med kompisar ikväll, ganska kul som omväxling men fan va otålig man blir! Iaf jag : )

 

Kom hem vid halv två, torskat totalt tre inköp på 20 minuter.. hej och hå. Först får jag stryk med två par med K-A mot en i efterhand ganska uppenbar A-A, nog för att det sett lika dant ut förut och FI suttit på Q-Q utan träff.. Sen åker jag på däng mot ett l**** som får in hålstegen när jag prickar top två par på turn, efter överbet på flop.. Om det är något jag är allergisk mot så är det att förlora mot folk som fått in hålstegar dyrt :(

 

Sista handen jag spela nu hade jag 10-A spader på knappen, höjer 5xbb. BB synar, floppen kommer 10h-Kh-Ah han bettar jag synar, en till hjärter på turn han ställer. Jag tänker vara duktig och inte tiltsyna så jag lägger mig, han visar upp 4-Aoff ingen hjärter och jag blixtstängde av alla pokerfönster.

Hur skulle ni gjort när ni floppar två par så där med stegdrag och färgdrag? Borde kanske redan foldat hans bet på floppen, eller åtminstone inte bara synat.. Han hade ungefär 80bb jag 100bb och betten på flopp var runt 12bb.. I stort sett så handlar det väl om fold eller stor raise på flop.

 

Tror faktiskt att jag har svårt att spela på SvS (spec. på 0.5/1 & 1/2) vid den här tiden på helger, alla spelar så sjukt aggresivt och löst, liksom en höjning på 10BB och ALLA vid bordet synar.. vet inte vart jag ska ta vägen : ) Bättre lycka imorn hoppas jag!

 

EDIT:

Eftersom att jag fortfarande var sugen på poker satte jag mig vid ett 2.5/5 bord, slutar kvällen på 6990 ist för 6702, känns bra : ) Längtar föresten till december då dom slutar stänga kl 2.30.. God natt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har fått fram lite stats på mitt spel nu via pokeroffice (tack handhistory coverter!)

 

1/2 5MAX:

Hands - 9523

Won hands% - 17.72

Saw Flop% - 46.17

Won/Hand - 0.2

BB/100hands - 5.09

WonSawFlop% - 38.37

Showdowns% - 11.12

ShowdownsWon% - 53.92

PreFlopRaise% - 10.79

 

0.5/1 5MAX:

Hands - 6067

Won hands% - 18.97

Saw Flop% - 51.54

Won/Hand - 0.39

BB/100hands - 19.55

WonSawFlop% - 36.81

Showdowns% - 13.94

ShowdownsWon% - 52.01

PreFlopRaise% - 12.1

 

Säger dom här siffrorna någon något? : )

 

 

Föresten, är det inet anmärkningsvärt att jag spelat på lotto 2 ggr i veckan sen jag startade den här dagboken men aldrig vunnit en enda krona på det? Varken på joker eller lotto.. måste betyda att jag spar upp till en storvinst :twisted:;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1:a handen:

Vid små par (utan träff på set alt. att man har överpar) så brukar jag i stort sett enbart göra ett CB (ibland även Turn men jag håller på att dra ner med det) och sedan skita att bomba på turn (utan förbättring), speciellt i tidig pos.

 

Och när du nu ser Ässet så ska du nog check-folda då Proffsen på SvS har inställningen "jag kollar bara ett kort till" och när ett äss kommer så borde jag sakta ner och inte ta initiativet.

 

Check/Fold där.

 

Visserligen kan han sitta på två Hjärter men varför inte vänta in ett bättre läge?

 

 

45 är inte heller en otänkbar på Le SvS!

 

 

 

 

 

I hand 2:

Där spelar du True poker enligt KF's samt SvS-anda!

 

Har jag din hand där på den brädan så förutsätter jag ofta att jag leder (mot random SvS-fisk) då 9:a som kicker är tillräckligt.

 

Sedan checkar du River, visserligen för att du vill att han ska checka då du blir orolig för kungen, och han bettar så jäkla lite (även det True SvS-anda!) och du approachar en Check/Syn.

 

WP GG på hand 2!

 

MVH

//KF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dina stats säger enligt mitt tycke, att du tittar på för många floppar och därmed spelar för många marginella händer. Detta avslöjar sig även i din PFR, som jag tycker borde va högre. Då du tightar till ditt spel så kommer du höja större andel av händerna preflop mao din PFR kommer öka. Du verkar gå med lagom antal händer till showdown, skall väl ligga någonstans runt 55%... Vet inte riktigt vad mer jag skall tillägga, någon annan kanske kan göra en bättre analys?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har spelat med kompisar ikväll, ganska kul som omväxling men fan va otålig man blir! Iaf jag : )

 

Kom hem vid halv två, torskat totalt tre inköp på 20 minuter.. hej och hå. Först får jag stryk med två par med K-A mot en i efterhand ganska uppenbar A-A, nog för att det sett lika dant ut förut och FI suttit på Q-Q utan träff.. Sen åker jag på däng mot ett l**** som får in hålstegen när jag prickar top två par på turn, efter överbet på flop.. Om det är något jag är allergisk mot så är det att förlora mot folk som fått in hålstegar dyrt :(

 

Sista handen jag spela nu hade jag 10-A spader på knappen, höjer 5xbb. BB synar, floppen kommer 10h-Kh-Ah han bettar jag synar, en till hjärter på turn han ställer. Jag tänker vara duktig och inte tiltsyna så jag lägger mig, han visar upp 4-Aoff ingen hjärter och jag blixtstängde av alla pokerfönster.

Hur skulle ni gjort när ni floppar två par så där med stegdrag och färgdrag? Borde kanske redan foldat hans bet på floppen, eller åtminstone inte bara synat.. Han hade ungefär 80bb jag 100bb och betten på flopp var runt 12bb.. I stort sett så handlar det väl om fold eller stor raise på flop.

 

Tror faktiskt att jag har svårt att spela på SvS (spec. på 0.5/1 & 1/2) vid den här tiden på helger, alla spelar så sjukt aggresivt och löst, liksom en höjning på 10BB och ALLA vid bordet synar.. vet inte vart jag ska ta vägen : ) Bättre lycka imorn hoppas jag!

 

EDIT:

Eftersom att jag fortfarande var sugen på poker satte jag mig vid ett 2.5/5 bord, slutar kvällen på 6990 ist för 6702, känns bra : ) Längtar föresten till december då dom slutar stänga kl 2.30.. God natt!

Haha.. Det där känner man ju igen men det är jävligt soft när man träffar hårt men annars blir det jobbigt å spela, man vet ju inte vart man står när det är 8 pers till floppen å alla synar till turn. Brukar alltid vara nån idiot som träffat tvåpar eller nåt
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dina stats säger enligt mitt tycke, att du tittar på för många floppar och därmed spelar för många marginella händer. Detta avslöjar sig även i din PFR, som jag tycker borde va högre. Då du tightar till ditt spel så kommer du höja större andel av händerna preflop mao din PFR kommer öka. Du verkar gå med lagom antal händer till showdown, skall väl ligga någonstans runt 55%... Vet inte riktigt vad mer jag skall tillägga, någon annan kanske kan göra en bättre analys?

 

Mm, men om jag fick fram en kurva på sawflop skulle den nog luta sakta men säkert neråt, har skärpt mig lite senaste väckorna : ) Blev förvånad när jag såg min pfr själv, trodde att den skulle vara högre. Men det är ju som du säger, för att jag ser för många floppar totalt..

 

Men det är ju ganska självklart egentligen.. Hela 50% av händerna jag får är inte tillräckligt bra för att syna med :) Har nog fina pengar att spara in om jag gör lite bättre val PF.

 

Har spelat minimalt ikväll, har ett skolarbete som ska vara inne på måndag och ja, det är lite stressigt nu : )

Slutar ändå på lite plus, 7259:-, har bara suttit vid ett 2.5/5 bord och fiskat. Vann föresten 20:- på lotto idag.. så mycket för att spara ihop till en storvinst som jag sa tidigare om att jag aldrig vunnit en spänn på lotto.. : )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

VÄLDIGT TILTAD fi:

 

streef sitter på plats 2 med 246.61

Lorry sitter på plats 3 med 797.15

413x4nd3r sitter på plats 4 med 484.69

calpe05 sitter på plats 5 med 509.15

 

Lorry satsar s mörken 5.00

streef satsar l mörken 2.50

 

streef: --, --

Lorry: --, --

413x4nd3r: As, Ks

calpe05: --, --

 

Pre-flop:

 

413x4nd3r: Höj 25.00

calpe05: Lägger mig

streef: Syna 25.00

Lorry: Lägger mig

 

Flop (Board: 10c, Jh, Kh):

 

streef: Passa

413x4nd3r: Satsa 60.00

streef: Höj 120.00

413x4nd3r: Syna 120.00

 

Turn (Board: 10c, Jh, Kh, 9c):

 

streef: All in

413x4nd3r: Syna 104.11

 

River (Board: 10c, Jh, Kh, 9c, 5d):

 

 

Showdown:

 

Finns löjligt många händer som slår mig, kändes väldigt jobbigt att syna dom där men som sagt, tiltad som han var så vet jag inte. Hållbart..?

 

 

 

 

 

 

413x4nd3r visar: As, Ks (par i kungar)

streef visar: 8c, 6s (högsta kort kung)

 

Huvudpott:

413x4nd3r vinner potten på 490.67 med par i kungar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åh så tar man en liten pokerpaus, bara för att upptäcka att INGET funkar.. CB har bara resulterat i feta checkraise från FI och alldeles nyss spelade jag K-A mot en shortstack som får in en tredjedel stacken pre, all in på flop 6-6-4 med j-q. Turn J river Q. Ingen större förlust men det är bara så löjligt tydligt när man har oflyt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fy fan va jag hatar mitt liv just nu!

Sitter o skriver på ett jävla skitarbete till skolan om naturkatastrofer ur samhällsekonomiskt perspektiv och jag kommer ingenstanns LÅNGSAMT! SÅJÄVLATRÅKIGT! Har alltså aldrig skrivet ett sånt här dåligt arbete, särskilt inte när jag lagt ner så mycket tid på det.. buhuh jag vill bara lägga mig och sova nu men det går inte för det ska vara inne imorn på förmiddagen och jag har hela avslutningen, viktigaste delen i arbetet kvar..

 

"hur känns det?

-kuken!"

 

mitt sinneslag och humör motsvarar väl pokerhanden :2h::7c: just nu, antar jag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hörsta sitter på plats 1 med 2260.00

EvaRm sitter på plats 2 med 1040.00

sangenaro sitter på plats 3 med 4230.00

mogster sitter på plats 4 med 1365.00

413x4nd3r sitter på plats 5 med 1175.00

ecnia sitter på plats 6 med 820.00

Rip-Kirby sitter på plats 7 med 2175.00

smokie6 sitter på plats 8 med 1175.00

donothing sitter på plats 9 med 2355.00

travjocke sitter på plats 10 med 1615.00

 

Rip-Kirby satsar s mörken 50.00

ecnia satsar l mörken 25.00

 

ecnia: --, --

Rip-Kirby: --, --

smokie6: --, --

donothing: --, --

travjocke: --, --

hörsta: --, --

EvaRm: --, --

sangenaro: --, --

mogster: --, --

413x4nd3r: Ac, Ks

 

Pre-flop:

 

smokie6: Syna 50.00

donothing: Lägger mig

travjocke: Syna 50.00

hörsta: Lägger mig

EvaRm: Syna 50.00

sangenaro: Lägger mig

mogster: Syna 50.00

413x4nd3r: ?????

Turnering, halva average..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dina stats säger enligt mitt tycke, att du tittar på för många floppar och därmed spelar för många marginella händer. Detta avslöjar sig även i din PFR, som jag tycker borde va högre. Då du tightar till ditt spel så kommer du höja större andel av händerna preflop mao din PFR kommer öka. Du verkar gå med lagom antal händer till showdown, skall väl ligga någonstans runt 55%... Vet inte riktigt vad mer jag skall tillägga, någon annan kanske kan göra en bättre analys?

 

Mm, men om jag fick fram en kurva på sawflop skulle den nog luta sakta men säkert neråt, har skärpt mig lite senaste väckorna : ) Blev förvånad när jag såg min pfr själv, trodde att den skulle vara högre. Men det är ju som du säger, för att jag ser för många floppar totalt..

 

Men det är ju ganska självklart egentligen.. Hela 50% av händerna jag får är inte tillräckligt bra för att syna med :) Har nog fina pengar att spara in om jag gör lite bättre val PF.

 

Har spelat minimalt ikväll, har ett skolarbete som ska vara inne på måndag och ja, det är lite stressigt nu : )

Slutar ändå på lite plus, 7259:-, har bara suttit vid ett 2.5/5 bord och fiskat. Vann föresten 20:- på lotto idag.. så mycket för att spara ihop till en storvinst som jag sa tidigare om att jag aldrig vunnit en spänn på lotto.. : )

 

Låter bra, då är du påväg åt rätt håll. Fokusera på att förbättra ditt preflopspel. Mitt eget spel bygger väldigt mkt på reads preflop, kan reraisa händer som j9s pre, om fi sväljer det. Men det låter iaf som du är påväg åt rätt håll, gogo!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andra handen i 100+10 turnering.

 

Hand #157343320 vid bordet: Texas Holdem Snabbis

Startad: Tue Nov 21 12:01:26 2006

 

Pigelinare sitter på plats 1 med 1500.00

rabbhit sitter på plats 2 med 1490.00

suv sitter på plats 3 med 1430.00

petos sitter på plats 4 med 1480.00

Godfather_ sitter på plats 5 med 1500.00

413x4nd3r sitter på plats 6 med 1500.00

älskariver sitter på plats 7 med 1500.00

Pokerplaye sitter på plats 8 med 1500.00

INVENTORIX sitter på plats 9 med 1570.00

Golvmopp sitter på plats 10 med 1500.00

 

petos satsar s mörken 20.00

suv satsar l mörken 10.00

 

suv: --, --

petos: --, --

Godfather_: --, --

413x4nd3r: Qc, Ah

älskariver: --, --

Pokerplaye: --, --

INVENTORIX: --, --

Golvmopp: --, --

Pigelinare: --, --

rabbhit: --, --

 

Pre-flop:

 

Godfather_: Lägger mig

413x4nd3r: Höj 80.00

älskariver: Lägger mig

Pokerplaye: Lägger mig

INVENTORIX: Syna 80.00

Golvmopp: Lägger mig

Pigelinare: Syna 80.00

rabbhit: Lägger mig

suv: Lägger mig

petos: Lägger mig

 

Flop (Board: Ac, Qd, 3s):

 

413x4nd3r: Satsa 160.00

INVENTORIX: Syna 160.00

Pigelinare: Syna 160.00

 

Turn (Board: Ac, Qd, 3s, 8s):

 

413x4nd3r: Satsa 760.00

INVENTORIX: Syna 760.00

Pigelinare: Syna 760.00

 

River (Board: Ac, Qd, 3s, 8s, 5s):

 

413x4nd3r: All in

INVENTORIX: Syna 500.00

Pigelinare: All in

 

Showdown:

 

Pigelinare visar: Jc, As (par i ess)

413x4nd3r visar: Qc, Ah (två par, ess och damer)

INVENTORIX visar: Js, Ks (färg med högsta kort kung)

 

Huvudpott:

INVENTORIX vinner potten på 4530 med färg med högsta kort kung

 

Han var ju dum i huvudet, men borde jag spelat på något annat sätt?

 

Antingen åker jag på sånn här skit eller så blir jag bortblindad.. samma visa i senaste 10 turneringarna typ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar lunchlådan nu för att jag fortfarande var sugen trots mitt korta äventyr i 100+10 tunrneringen kl 12.. Efter 37 minuter får jag första "spelbara" handen..

Startad: Tue Nov 21 13:07:50 2006

 

stempa sitter på plats 1 med 510.00

Chatos sitter på plats 2 med 5895.00

luddovic sitter på plats 3 med 935.00

Myrch sitter på plats 4 med 4033.00

Reuterborg sitter på plats 5 med 705.00

palacenick sitter på plats 6 med 4735.00

413x4nd3r sitter på plats 7 med 1260.00

rocco_1971 sitter på plats 8 med 6240.00

RooneyBoko sitter på plats 9 med 160.00

Mr_yoo sitter på plats 10 med 3702.00

 

Reuterborg satsar s mörken 100.00

Myrch satsar l mörken 50.00

 

Myrch: --, --

Reuterborg: --, --

palacenick: --, --

413x4nd3r: 5s, 5d

rocco_1971: --, --

RooneyBoko: --, --

Mr_yoo: --, --

stempa: --, --

Chatos: --, --

luddovic: --, --

 

Pre-flop:

 

palacenick: Lägger mig

413x4nd3r: All in

rocco_1971: Lägger mig

RooneyBoko: Lägger mig

Mr_yoo: Lägger mig

stempa: Lägger mig

Chatos: Lägger mig

luddovic: Lägger mig

Myrch: Lägger mig

Reuterborg: All in

 

Showdown:

 

Reuterborg visar: Ah, Jc (högsta kort ess)

413x4nd3r visar: 5s, 5d (par i femmor)

 

Flop (Board: 3s, 4h, 2s):

 

 

Turn (Board: 3s, 4h, 2s, 10d):

 

 

River (Board: 3s, 4h, 2s, 10d, 5c):

 

Reuterborg visar: Ah, Jc (stege med högsta kort femma)

 

Huvudpott:

Reuterborg vinner potten på 1660 med stege med högsta kort femma

 

 

Jag vet att det där var förkastligt att ställa där, suget hade försvunnit efter 40 minuter med skräp : ) men seriöst, 5 outs till rivern.

 

Tar nog paus från turneringar ett tag. Blir cashgame lite senare ikväll.. ciao

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går inte att inte förlora mycket på en sån här hand va?

#157728514 vid bordet: TURBO Beatrice 5

Startad: Tue Nov 21 20:21:47 2006

 

413x4nd3r sitter på plats 1 med 198.00

WildRiver sitter på plats 2 med 444.25

$l.be$ sitter på plats 3 med 265.47

Linda_L sitter på plats 4 med 153.90

MrAcash sitter på plats 5 med 97.95

 

MrAcash satsar s mörken 2.00

Linda_L satsar l mörken 1.00

 

Linda_L: --, --

MrAcash: --, --

413x4nd3r: Jh, Qd

WildRiver: --, --

$l.be$: --, --

 

Pre-flop:

 

413x4nd3r: Syna 2.00

WildRiver: Lägger mig

$l.be$: Lägger mig

Linda_L: Höj 6.00

MrAcash: Lägger mig

413x4nd3r: Syna 6.00

 

Flop (Board: Js, 4h, Qc):

 

Linda_L: Satsa 6.00

413x4nd3r: Höj 12.00

Linda_L: Syna 12.00

 

Turn (Board: Js, 4h, Qc, 2s):

 

Linda_L: Passa

413x4nd3r: Satsa 22.00

Linda_L: Syna 22.00

 

River (Board: Js, 4h, Qc, 2s, 6d):

 

Linda_L: Passa

413x4nd3r: Satsa 90.00

Linda_L: Syna 90.00

 

Showdown:

 

413x4nd3r visar: Jh, Qd (två par, damer och knektar)

Linda_L visar: 4c, 4s (triss i fyror)

 

Huvudpott:

Linda_L vinner potten på 255.45 med triss i fyror

 

Bara glad att han inte raisade mig för då hade det blivit ännu dyrare : )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JooHaNN sitter på plats 1 med 409.10

globe sitter på plats 2 med 180.90

Highland sitter på plats 3 med 367.15

kaktus3 sitter på plats 4 med 107.79

413x4nd3r sitter på plats 5 med 236.05

 

JooHaNN satsar s mörken 2.00

413x4nd3r satsar l mörken 1.00

 

413x4nd3r: Jd, Jh

JooHaNN: --, --

globe: --, --

Highland: --, --

kaktus3: --, --

 

Pre-flop:

 

globe: Syna 2.00

Highland: Höj 6.00

kaktus3: Lägger mig

413x4nd3r: Höj 10.00

JooHaNN: Lägger mig

globe: Syna 10.00

Highland: Syna 10.00

 

Flop (Board: 2h, 6h, 2s):

 

413x4nd3r: Satsa 2.00

globe: Höj 12.00

Highland: Lägger mig

413x4nd3r: Höj 46.00

globe: Syna 46.00

 

Turn (Board: 2h, 6h, 2s, 6d):

 

413x4nd3r: Satsa 122.00

globe: All in

413x4nd3r: Syna 124.90

 

River (Board: 2h, 6h, 2s, 6d, 4d):

 

 

Showdown:

 

413x4nd3r visar: Jd, Jh (två par, knektar och sexor)

globe visar: Js, 6s (kåk)

 

Huvudpott:

globe vinner potten på 364.50 med kåk

 

åååh vad jag blir less.. 5xBB med 6-J.. dööö

 

 

Missklick på floppen föresten, satte honom på överpar under J, eller ett enkelt Ess.. blä

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ibland är det bra kul med poker alltså!

Först vann jag med 4-6 mot K-K, sen med q-5 mot hans 10-10.. och ALLA vid bordet kallar mig fiskhora! :) Jag kan väl inte rå för att han bettar 10 i en 50 kronorspott när jag har öppetstegdrag och toppar? : ) Slowplay, you pay.. som det heter..

Sen får jag ta en massa skit för mitt nick med, men det är bara kul att någon som kallar sig Mrtilt_ tycker att jag är patetisk 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andra handen i 100+10 turnering.

 

Hand #157343320 vid bordet: Texas Holdem Snabbis

Startad: Tue Nov 21 12:01:26 2006

 

Pigelinare sitter på plats 1 med 1500.00

rabbhit sitter på plats 2 med 1490.00

suv sitter på plats 3 med 1430.00

petos sitter på plats 4 med 1480.00

Godfather_ sitter på plats 5 med 1500.00

413x4nd3r sitter på plats 6 med 1500.00

älskariver sitter på plats 7 med 1500.00

Pokerplaye sitter på plats 8 med 1500.00

INVENTORIX sitter på plats 9 med 1570.00

Golvmopp sitter på plats 10 med 1500.00

 

petos satsar s mörken 20.00

suv satsar l mörken 10.00

 

suv: --, --

petos: --, --

Godfather_: --, --

413x4nd3r: Qc, Ah

älskariver: --, --

Pokerplaye: --, --

INVENTORIX: --, --

Golvmopp: --, --

Pigelinare: --, --

rabbhit: --, --

 

Pre-flop:

 

Godfather_: Lägger mig

413x4nd3r: Höj 80.00

älskariver: Lägger mig

Pokerplaye: Lägger mig

INVENTORIX: Syna 80.00

Golvmopp: Lägger mig

Pigelinare: Syna 80.00

rabbhit: Lägger mig

suv: Lägger mig

petos: Lägger mig

 

Flop (Board: Ac, Qd, 3s):

 

413x4nd3r: Satsa 160.00

INVENTORIX: Syna 160.00

Pigelinare: Syna 160.00

 

Turn (Board: Ac, Qd, 3s, 8s):

 

413x4nd3r: Satsa 760.00

INVENTORIX: Syna 760.00

Pigelinare: Syna 760.00

 

River (Board: Ac, Qd, 3s, 8s, 5s):

 

413x4nd3r: All in

INVENTORIX: Syna 500.00

Pigelinare: All in

 

Showdown:

 

Pigelinare visar: Jc, As (par i ess)

413x4nd3r visar: Qc, Ah (två par, ess och damer)

INVENTORIX visar: Js, Ks (färg med högsta kort kung)

 

Huvudpott:

INVENTORIX vinner potten på 4530 med färg med högsta kort kung

 

Han var ju dum i huvudet, men borde jag spelat på något annat sätt?

 

Antingen åker jag på sånn här skit eller så blir jag bortblindad.. samma visa i senaste 10 turneringarna typ.

 

Ja, på Svenska spel bör du beta ut mer än 160 på floppen med 270 i potten. De hade kanske synat även om du betat pot, du kanske hade förlorat denna handen hur som helst, men du ökar dina chanser att plussa i längden med ett kraftigare bet.

 

Sånt här händer ofta på Svenska spel, det enda du kan göra är att försämra motståndarnas odds.

 

Lycka till, vi ses nog på de lägre borden på Svenska spel snart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ja, på Svenska spel bör du beta ut mer än 160 på floppen med 270 i potten. De hade kanske synat även om du betat pot, du kanske hade förlorat denna handen hur som helst, men du ökar dina chanser att plussa i längden med ett kraftigare bet.

 

Sånt här händer ofta på Svenska spel, det enda du kan göra är att försämra motståndarnas odds.

 

Lycka till, vi ses nog på de lägre borden på Svenska spel snart.

 

Jo, tyvärr är jag fullt medveten om hur vanligt det där är.. Floppen kändes så ofarlig med tanke på min hand så jag slowspelade lite.. sen när färgdraget kom betta jag ordentligt men då var det ju redan försent, ser dom färgdraget så går dom på färgdraget :)

Skriver bara dom där händerna här för att tilta av mig, känns skönt att klaga någonstans : )

 

Vad nickar du på svs? Lycka till du med!

 

----------

 

Har inte spelat mycket poker senaste dagarna, har haft sjukt mycket i "skolan", jag tentar som bekant upp gamla gymnasiebetyg..

 

Downswingen jag gick igenom för någon vecka sedan har gjort att jag tightat till mitt spel, märkte verkligen hur sjukt löst jag spelade och värre blev det ju när det gick dåligt : ) Kan väl fortfarande ibland ta o raisa med gap-suited-conectors, men inte ur position längre ; )

 

Märker dock fortfarande att jag spelar mycket stabilare, bättre poker , på 2.5/5 än vad jag gör på 1/2, respekterar pengarna mer där på något sätt, vilket naturligtvis inte är bra. Händer jag synar 5xBB med, eller lägger för en sådan bet för den delen, ska jag spela lika på alla nivåer är det ju tänkt.. Har börjat testa att 4-tabla, funkar inte så bra dock, hinner med och så men jag får mycket bättre resultat om jag kör 3 bord eller färre. På svs lägre nivåer gäller det ju att ha koll på fiskarna : )

 

Hur som helst så ligger jag på strax över 7700:- och är på väg uppåt ; )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Average är närmare 5k..

 

böna13 sitter på plats 1 med 6647.00

Dr.Flojden sitter på plats 2 med 12860.00

sören sitter på plats 3 med 7820.00

J.Floyd sitter på plats 4 med 4785.00

CarlG sitter på plats 5 med 6995.00

413x4nd3r sitter på plats 6 med 3820.00

Moccen sitter på plats 7 med 1360.00

dennis74 sitter på plats 8 med 4955.00

NaknoAino sitter på plats 10 med 7130.00

 

Dr.Flojden satsar s mörken 500.00

böna13 satsar l mörken 250.00

 

böna13: --, --

Dr.Flojden: --, --

sören: --, --

J.Floyd: --, --

CarlG: --, --

413x4nd3r: 9c, 9d

Moccen: --, --

dennis74: --, --

NaknoAino: --, --

 

Pre-flop:

 

sören: Höj 1500.00

J.Floyd: Lägger mig

CarlG: Lägger mig

413x4nd3r: ???????????????????

 

Ställa eller fold?

28 kvar, itm först vid 10 så kan inte bry sig om bubblan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...