Blado Postad 18 Januari , 2005 Rapport Postad 18 Januari , 2005 Ska skriva ett arbete på två A4 sidor i Engelska B. Har ni några punkter som kan vara bra att ta med? Jag har tänkt att ta med pokerhistoria, W.S.O.P, nätpoker och lite synpunkter på tur osv. Skriv gärna om ni har några bra ämnen man kan skriva om * RP - QoS * Citera
DallasTower Postad 18 Januari , 2005 Rapport Postad 18 Januari , 2005 Lite odds och grejer kanske, kan ju vara kul att berätta för de oinvigda att det krävs lite skicklighet för att vinna på poker också. Citera
Nickefik Postad 18 Januari , 2005 Rapport Postad 18 Januari , 2005 Det här har inget att göra med skolarbetet, men väl om rubriksättningen som ändrades på något mystiskt sätt...... Jag slutar inte att häpnas över vilket arbete NI (som känner er träffade) lägger ner på att sköta det här forumet. Jag är DJUPT IMPONERAD! Ville bara säga det så att det blev sagt, BRA JOBBAT! Citera
Dante Postad 18 Januari , 2005 Rapport Postad 18 Januari , 2005 En annan idé skulle vara att skriva om någon pokerspelare, t ex Stu Ungar skulle vara perfekt för ett skolarbete då hans livshistoria är väldigt intressant och sånt brukar ju lärare gilla *edit* Oj.. såg att det här var en väldigt gammal tråd nu Ignorera det här Citera
eroz Postad 18 Januari , 2005 Rapport Postad 18 Januari , 2005 Yepp, sisådär en 3 timmar. Här är vi snabba! Citera
Playboy Postad 18 Januari , 2005 Rapport Postad 18 Januari , 2005 Jag skrev ett projektarbete på 29 sidor om grunderna för matematisk korrekt mörkpoker. (Det fick bli mörkpoker för att matematiken är lättast där). Detta är iofs ett arbete i matematik men ifall du vill ha det som hjälp eller inspiration kan jag skicka över det till dig. Citera
Hjort Postad 18 Januari , 2005 Rapport Postad 18 Januari , 2005 Jag skrev ett projektarbete på 29 sidor om grunderna för matematisk korrekt mörkpoker. (Det fick bli mörkpoker för att matematiken är lättast där). Detta är iofs ett arbete i matematik men ifall du vill ha det som hjälp eller inspiration kan jag skicka över det till dig. Jag är i vart fall intresserad av det. Citera
cafka Postad 18 Januari , 2005 Rapport Postad 18 Januari , 2005 Jag skrev ett projektarbete på 29 sidor om grunderna för matematisk korrekt mörkpoker. (Det fick bli mörkpoker för att matematiken är lättast där). Detta är iofs ett arbete i matematik men ifall du vill ha det som hjälp eller inspiration kan jag skicka över det till dig. Sign me up too! Citera
Playboy Postad 18 Januari , 2005 Rapport Postad 18 Januari , 2005 Jag skrev ett projektarbete på 29 sidor om grunderna för matematisk korrekt mörkpoker. (Det fick bli mörkpoker för att matematiken är lättast där). Detta är iofs ett arbete i matematik men ifall du vill ha det som hjälp eller inspiration kan jag skicka över det till dig. Det blev visst en liten rush av folk som ville kika på arbetet vilket är kul. Och visst kan ni få en kopia. Men jag vill bara förvarna om att arbetet inte alls är speciellt avancerat utan tar mer upp basic matematik inom mörkpoker. Citera
gdaily Postad 18 Januari , 2005 Rapport Postad 18 Januari , 2005 Kan du inte lägga det på nätet och länka det hit? Jag är också intresserad. Har du ingen webplats så skicka det till QoS som kan tanka upp det här på forumet, jag tror att många kan vara intresserade. Citera
devalanteriel Postad 18 Januari , 2005 Rapport Postad 18 Januari , 2005 Läggs det inte upp publikt tar jag hemskt gärna också en kopia. Citera
erbus Postad 18 Januari , 2005 Rapport Postad 18 Januari , 2005 Kan du inte lägga det på nätet och länka det hit? Jag är också intresserad. me to.. /A Citera
QoS Postad 18 Januari , 2005 Rapport Postad 18 Januari , 2005 Playboy, PMa mig så slänger jag upp den här! - QoS Citera
Blado Postad 19 Januari , 2005 Författare Rapport Postad 19 Januari , 2005 Vore fint om ni kunde hålla er lite till topicen . Jag är också intresserad av det där arbetet. Citera
Playboy Postad 19 Januari , 2005 Rapport Postad 19 Januari , 2005 Vore fint om ni kunde hålla er lite till topicen . Jag är också intresserad av det där arbetet. Jag skickade arbetet till QoS igår, så vi får vänta och se ifall han håller det för sig själv eller ifall han lägger upp det snart. Citera
QoS Postad 19 Januari , 2005 Rapport Postad 19 Januari , 2005 Oj, glömde posta om det. La upp en fil om spelanalys för ett par veckor sen som jag också glömde posta, ska maila killen och säga till. Hur som helst finns playboy rapport under http://pokerforum.nu/files/pdf/playboy-morkpoker.zip Enjoy! - QoS Citera
Playboy Postad 19 Januari , 2005 Rapport Postad 19 Januari , 2005 Ta inte arbetet för seriöst grabbar - jag gjorde det i 3:an. Citera
jordglob Postad 19 Januari , 2005 Rapport Postad 19 Januari , 2005 underhålland läsning må jag säga Citera
erbus Postad 19 Januari , 2005 Rapport Postad 19 Januari , 2005 Ta inte arbetet för seriöst grabbar - jag gjorde det i 3:an. jag blev oxå tvungen att göra innehållsförteckning efter den mallen i 3:an kanske samma skola *flinar* /A Citera
ades_va Postad 19 Januari , 2005 Rapport Postad 19 Januari , 2005 Playboy, läste ut ditt arbete tidigare idag och beröm ska du ha för det Nästan lite väl mkt citeringar och hänvisningar men det var väldigt stilrent och bra arbete. Bara en fråga, förstod dina lärare hur satsningsfaserna fungerade? T o m jag fann dina förklaringar i början(om vem som har mörkarna samt i vilken tur man satsar) yra, och jag kan dem redan Creds ska du iaf ha! Citera
Ingpin Postad 19 Januari , 2005 Rapport Postad 19 Januari , 2005 Jag skrev ett abstract om poker i Engelska B. Visseligen grundade sig allt på 10 minuter långa presentation. Försökte få med så mycket intressanta saker som möjligt (för min publik...). Detta inkulderade bl.a. kändisar som spelade poker, filmer, historia, mycket kort om olika pokerformer och om deras namn (texas, omaha), pokerns inverkan på USA:s historia och ett citat av Wallther Mattheu (finns i pokerhandboken). Berättade även om WSOP, prispengar och lite annat smått och gott. Gör det bara relevant och skippa +EV, bankrullesnack och så vidare så kan det bör bli rätt intressant för gemene man (läs: din lärare). //Palle Citera
Playboy Postad 20 Januari , 2005 Rapport Postad 20 Januari , 2005 Playboy, läste ut ditt arbete tidigare idag och beröm ska du ha för det Nästan lite väl mkt citeringar och hänvisningar men det var väldigt stilrent och bra arbete. Bara en fråga, förstod dina lärare hur satsningsfaserna fungerade? T o m jag fann dina förklaringar i början(om vem som har mörkarna samt i vilken tur man satsar) yra, och jag kan dem redan Creds ska du iaf ha! Tack för de sköna komplimangerna! Jag vet att förklaringen av satsningen blev lite snurrig men för mig ordnade det sig ändå. På våra projektarbetestimmar när vi fick sitta i skolans datasal för att arbeta passade jag givitvis på att göra lite bakgrundsresearch (läs: spela poker online) vilket ganska snabbt fångade min lärares uppmärksamhet då han tyckte min bakgrundsresearch såg snäppet intressantare ut än de andras. Så han lärde sig ganska snabbt hur mörkar och sånt fungerade Citera
Recommended Posts