Gå till innehåll

Bankroll, när man funderar på att kliva upp i limits!


Sn@ken

Recommended Posts

halloj,

 

Har spelat No Limit 10/25 cent nu i 2 veckor. Startade på endast 6 dollar (efter att stångat huvudet blodigt i fixed limit 1/2 dollar) och är nu uppe i 400. Spelarna på denna nivå är ju naturligtvis av väldigt blandad kvalité. Eftersom mitt mål endast är att dra in några tusen i månaden har jag idag ingen ambition att spela några slags high stakes. Men en eller två nivåer kan jag tänka mig ett kliva upp inom några månader.

 

Jag har tänkt att kapa min bankroll i hälften och spelar för "ena halvan" och sen kliva ner igen om jag åker på en massa bad beats.

Nu undrar jag, hur mycket ska jag ha i bankroll för att spela 25/50 cent No limit? Alltså "en nivå" högre än jag spelar idag.

 

Tacksam för svar. / SN@KEN

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

$1500 ungefär är nog bra.

30 inköp eller 3000BB, se det som du vill=)

Men det är iaf det man brukar gå efter i "bankrullekraven" i många böcker osv.

På limit burkar man prata om att d behövs ca 300BB så som du ser så är det stor skillnad på kraven i Limit och NL..

 

Du kommer säkert tycka att kraven för NL är på tog för höga, men orksaken till att det är så är att chansen att gula blir väldigt liten även om du får en riktig bad streak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...