Gå till innehåll

Är yrkesspelaren ett pokerrum trogen?


aim4vegas

Recommended Posts

  • Svars 119
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

När man spelar hos svenskaspel eller atg, så behöver man aldrig skatta för en vinst då vinstskatten redan är betald har jag för mig.

Det där med att "vinstskatten redan är betald" är den officiella versionen. Men om jag inte misstar mig helt så är vinstskatten si sådär 30%. Då raken är 5% (ca) så visar det tydligt att det inte är fråga om nån skatt.

 

Jag tror att ATG har en utbetalningsgrad av ca 70% (länge sen jag kollade iofs), vilket innebär att om vinstskatten skulle vara betald så skulle det inte bli nån vinst kvar till ATG.

 

Detta tydliggör att när det är staten som äger spelet så dras ingen skatt. Nån som drar nån annan slutsats?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kämpat mig upp till VIP level 4 av 5 nu.

4 av 5? Jag har 6 st stjärnor där det står "current VIP level".

Kollar jag på fel ställe då? Vad får du för fördelar då du kommit till nivå 4? I alla fall, jag har knappt spelat där på länge nu och de har stått kvar där ändå. Mitt råd är att inte vara en sida trogen, spela på flera så du kan spela där det är action för tillfället. Det är ju då det är roligt att spela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det är otroligt lat och ganska korkat också att stanna på en o samma sida när bonusarna fortfarande är så pass bra.

 

Sen tycker jag det är ganska skumt att säga att man "trivs" på vissa enskilda sidor. Det var en kompis som spelade på Unibet för han hade vunnit massa där och jag tipsade om Wasapoker som också är på exakt samma nätverk med exakt samma spelare och programvara med bara färgen som enda skillnaden men han ville inte spela där eftersom han "trivdes" på Unibet. Rent skitsnack.

 

Däremot skulle jag kunnat respektera det om det nu handlade om nätverk istället för sidor. Fast det är iofs också ganska dumt att ge upp 50-150 kr per bord i timman bara för att man "trivs" på en sida utan bra bonusar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Olika sidor kan ha olika former av service och erbjudanden till sina VIP kunder även om det är samma nätverk. Men självklart tänker jag närmast på att byta närverk vilket oftast är fallet. Jag bytte tex till Doyles room, tribeca nätverket, men trivdes aldrig med det plus att rummet låg nere flera gånger.

 

Sen tar det också lite tid att bygga upp ett bra lojalitetsprogramm/VIP status... Så frågan är vad man verkligen tjänar på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Olika sidor kan ha olika former av service och erbjudanden till sina VIP kunder även om det är samma nätverk. Men självklart tänker jag närmast på att byta närverk vilket oftast är fallet. Jag bytte tex till Doyles room, tribeca nätverket, men trivdes aldrig med det plus att rummet låg nere flera gånger.

 

Sen tar det också lite tid att bygga upp ett bra lojalitetsprogramm/VIP status... Så frågan är vad man verkligen tjänar på?

 

Jojo men alla VIP-erbjudanden är ganska rejält mycket sämre än vilken halvokej bonus som helst.

 

Så helt definitivt är bonusar bättre om man inte är väldigt lat och vidskeplig, alltså att tro att lite lättare motstånd är värt mer än vad det egentligen är (en anledning till varför många säger sig spela på svenska spel).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Olika sidor kan ha olika former av service och erbjudanden till sina VIP kunder även om det är samma nätverk. Men självklart tänker jag närmast på att byta närverk vilket oftast är fallet. Jag bytte tex till Doyles room, tribeca nätverket, men trivdes aldrig med det plus att rummet låg nere flera gånger.

 

Sen tar det också lite tid att bygga upp ett bra lojalitetsprogramm/VIP status... Så frågan är vad man verkligen tjänar på?

 

Jojo men alla VIP-erbjudanden är ganska rejält mycket sämre än vilken halvokej bonus som helst.

 

Så helt definitivt är bonusar bättre om man inte är väldigt lat och vidskeplig, alltså att tro att lite lättare motstånd är värt mer än vad det egentligen är (en anledning till varför många säger sig spela på svenska spel).

'

 

 

svenska spel har 2.5% rake. inga binsuar eller rakeback slår ju det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jojo men alla VIP-erbjudanden är ganska rejält mycket sämre än vilken halvokej bonus som helst.

 

Så helt definitivt är bonusar bättre om man inte är väldigt lat och vidskeplig, alltså att tro att lite lättare motstånd är värt mer än vad det egentligen är (en anledning till varför många säger sig spela på svenska spel).

 

 

Finns vissa lojalitetsprogramm som är bätter än "sign up" bonusar, om du är en bra kund, rakar massa mao... :D

 

Vissa spelare håller sig till några enstaka rum, funderar på hur vanligt det är att tex "middle stakes" spelare hoppar konstant mellan rum... För mig tror jag nästan att jag tjänar på att hålla mig till max ett par rum. Nu kommer jag byta ändå i och med att mitt nuvarnde rum är skattebelagt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jojo men alla VIP-erbjudanden är ganska rejält mycket sämre än vilken halvokej bonus som helst.

 

Är du på riktigt? Vet du vad en ett bra VIP erbjudande innebär??? (det innebär att vi diskuterar spelare som spelar som yrkesspelare, dvs en jävla massa).

 

Hej på dig. Jag tror inte du ska lära mig något om bonusar :). När vi pratar bonus/timma/bord så finns det inget vip-program som är bättre än en helt okej bonus. Men visst, om vi tar alla bonusar som t ex pf.nu har loggor på över så är det väl sant eftersom de är mediokra.

 

Det du antagligen syftar på är att om en VIP-spelare får 60% rakeback (t ex) när han rejkade 4000$ (dvs 2400$) vilket är ganska mycket mer än en bonus ger. Problemet är bara att det är en väldigt korkad uppfattning eftersom kriteriet som är det viktiga är: Hur mycket extra får du i timman per bord på din nivå? Inte "Vilken bonus är störst".

 

Olika sidor kan ha olika former av service och erbjudanden till sina VIP kunder även om det är samma nätverk. Men självklart tänker jag närmast på att byta närverk vilket oftast är fallet. Jag bytte tex till Doyles room, tribeca nätverket, men trivdes aldrig med det plus att rummet låg nere flera gånger.

 

Sen tar det också lite tid att bygga upp ett bra lojalitetsprogramm/VIP status... Så frågan är vad man verkligen tjänar på?

 

Jojo men alla VIP-erbjudanden är ganska rejält mycket sämre än vilken halvokej bonus som helst.

 

Så helt definitivt är bonusar bättre om man inte är väldigt lat och vidskeplig, alltså att tro att lite lättare motstånd är värt mer än vad det egentligen är (en anledning till varför många säger sig spela på svenska spel).

'

 

 

svenska spel har 2.5% rake. inga binsuar eller rakeback slår ju det...

 

Hehe det där var nästan dumt sagt. Det tror jag nog de flesta förstår. Nu är det inte bara % som räknas (de flesta pokersajter har ju 5% maxrejk även om de finns andra regler på hur mycket som tas ut) men utan att ta hänsyn till olika regler så kan man säga att 2.5% rake istället för 5% rake är 50% rakeback. Och det finns tonvis med bonusar som ger rejält mycket mer än 50% rakeback på majoriteten av nivåer.

 

Jojo men alla VIP-erbjudanden är ganska rejält mycket sämre än vilken halvokej bonus som helst.

 

Så helt definitivt är bonusar bättre om man inte är väldigt lat och vidskeplig, alltså att tro att lite lättare motstånd är värt mer än vad det egentligen är (en anledning till varför många säger sig spela på svenska spel).

 

 

Finns vissa lojalitetsprogramm som är bätter än "sign up" bonusar, om du är en bra kund, rakar massa mao... :D

 

Vissa spelare håller sig till några enstaka rum, funderar på hur vanligt det är att tex "middle stakes" spelare hoppar konstant mellan rum... För mig tror jag nästan att jag tjänar på att hålla mig till max ett par rum. Nu kommer jag byta ändå i och med att mitt nuvarnde rum är skattebelagt.

 

Jaa sopiga signupbonusar.

Hade en diskussion om detta en annanstans bl a med en vinnande 5/10-spelare och för henne var bonusar fortfarande halva vinsten. Så om du spelar högre än så så visst, då kanske bonusar inte är lika viktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sorry men det finns inte tillräckligt med reloads för en yrkesspelare varje månad, dessutom tar det tid att flytta pengar härs och tvärs... tid=pengar

 

Fel.

 

Det finns massa spelare som drar in 2-4k$ i månaden i ren bonus. Varför hittar du på för? Alltså det är okej att ha fel ibland.

 

Tar tid att flytta över pengar? Cashier>Withdrawal>Neteller>Klart? Vi snackar 40 sekunder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sedan får man ju räkna in den tiden det tar att få VIP-promotions också. Tror jag såg heltok skriva nåt om att man måste grinda som en tok under ett par månader på partypoker för att få inbjudan till VIP-grejerna.

 

Där förlorar man ju massa rake också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Leta bonusar, läsa villkor, starta konton, maila för höjda depositlimits, skicka in dokument, flytta stora belopp, vänja sig vid nya klienter och nya spelare, hitta bra bord.

 

Det finns massor av saker som tar tid.

 

Låter som du använder VISA-kort.

Jag tror faktiskt inte jag godtar något av dina skäl som extra betyngande. Nää det gör jag nog inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Leta bonusar, läsa villkor, starta konton, maila för höjda depositlimits, skicka in dokument, flytta stora belopp, vänja sig vid nya klienter och nya spelare, hitta bra bord.

 

Det finns massor av saker som tar tid.

 

Leta bonusar= ca 30 min. Läsa villkor? vem gör det? 0min Starta konto=5 min per konto kankse. Dokument? Ofta man behöver det? Flytta stora belopp- 2min utan limit 1min pluss effektiv väntan på svar ( kan spela under tiden)

 

Det är d 2 sista som är viktigast. Vänja sig och hitta bra bord. De 3 är ofta viktigare för att gå pluss en vilken bonus lr rakeback som helst

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snabbt räknat: En yrkesspelare som kör SnG's på Stars blir i stort sett omedelbart Platina-VIP och troligen också snart SuperNova-VIP. Grindar man normalt på t.ex. $100+$9 så motsvarar det ca $100/h i värde vid Platina-VIP och lite mer än det dubbla vid $200+$15 som SuperNova. Har svårt att se att det skulle finnas bonusar som är så mycket värda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snabbt räknat: En yrkesspelare som kör SnG's på Stars blir i stort sett omedelbart Platina-VIP och troligen också snart SuperNova-VIP. Grindar man normalt på t.ex. $100+$9 så motsvarar det ca $100/h i värde vid Platina-VIP och lite mer än det dubbla vid $200+$15 som SuperNova. Har svårt att se att det skulle finnas bonusar som är så mycket värda.

 

Visst det är inte så många bonusar som är lämpade för turre-spelare utan det är CG. Däremot finns det väl kanske 10-20% bonusar som är bra för SNG så ge mig termsen för det man får som Supernova så kan jag lätt hitta 6-7k bonusar med bättre clearingrate även för turrespelare. Är du dock CG-spelare kan du räkna med det 5-10 dubbla.

 

Det där rai sa om notes osv stämmer väldigt sällan. Är ganska rejält höga stakes som ska spelas för att du ska tjäna mer.

Om vi nu tar 5/10$ som exempel som ändå är ganska högt så kan du få 2 BB/100 extra. Har du +1 BB/100 så tripplar du uppenbarligen din vinst och har du 2 BB/100 så dubblar du den. Krävs ganska mycket till för att förhållanden på olika sidor ska skifta så rejält att du på högre nivåer kan dubbla eller tredubbla din vinst mellan olika sidor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...