Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag har spelat FL ett par år och "kan" min statistik i pokertracker/liknande program om vilka händer som är vinnare/förlorar vunna/förlorade BB i snitt/hand.

vinnare är ju höga pp, AK, AQ AJ.... mellan paren vinner fortfarande men inte alls lika....

jag har nu börjat läsa lite NL och börjat att spela lite på 25$-borden.

nu till min fråga:

hur ser er statistik ut på NL

Har ingen NL statistik att tala om, men på limit är ju alla höga pp "nuts" och de gånger man klånkar på 79s inte alls lika betydande. i NL det jag spelat så är ju 79s som får en bra flopp kan man ju ta hela stackar, på samma sätt som jag upplevt att (jag har kanske spelat ett 10-tal timmar på 2 bord bara så vet att jag har MYCKET att lära) man betalar otroligt mycet när man förlorar AA/KK. Detta är ju en följd av att nån träffar triss på 44 eller tvåpar på 79...

Vilka händer är:

stora vinnare

vinnare

förlorare

stora förlorare

Hur ser era positionssiffror ut?

Hur ser era misc (?) (alltså hi card, ett par-triss-stege-färg....) statistiken ut??

Freddie

Postad

Kommer säkert komma någon som är av en annan uppfattning för det är rätt individuellt hur bra olika händer går och styrs också av FR/SH/HU.

Monstret

AA, vinner lika mycket som KK,QQ tillsammans.

Stora vinnare

KK->99, AKs

Goda vinnare

AKo, AQs, 88->55, AJs, AQo

Sen har vi en radda händer som enskilt inte är några jättevinnare men som samlat gör en mycket bra förtjänst.

KQs, KJs, KTs, ATs -> A2s, QJs, TJs, 22-> 44, KQo, ATo

Sen kommer en massa marginella händer som man kanske sällan skulle spela om varje hand var isolerat i ett vakuum.

Hit hör händer som KJo, A9o, låga SC T9 och under, one gappers och you name it, listan kan göras lång.