jemten Postad 17 Januari , 2005 Rapport Postad 17 Januari , 2005 Min första HH. Började lira "på allvar" och försöka lära mig spelet för cirka en månad sen, och tänkte att det kunde hjälpa att få mitt spel sönderslitet av folket här FLT $0.5/$1 , expekt, ett tämligen lös-passivt bord, även om just denna hand blev betydligt populärare än vanligt. Bordsstämning 'normal', dvs ingen säger ett pip... Har just kommit tillbaka efter en liten paus. Preflop ninjaman78 posted small blind Longbone posted big blind jemten posted to play jemten is dealt (8 6 ) Vitlugg called noopplaya318 raised igorman called jemten called PokerKalle called Longbone called Vitlugg called En höjning, men självklar syn i denna flervägshistoria. Flop Dealing Flop: (Q:heart: 8:heart: 6:diamond:) (Pot = ~12SB ) Longbone checked Vitlugg bet noopplaya318 called igorman called jemten called PokerKalle folded Longbone called Lågt tvåpar, men jag väntar med att betta. Många farliga kort kan komma på turn, och jag driver knappast ut någon med ett hyfast drag. Turn Dealing Turn: (5 ) (Pot = ~8BB) Longbone checked Vitlugg bet noopplaya318 called igorman called jemten raised Longbone folded Vitlugg called noopplaya318 called igorman called Jaha, inget drömkort kanske, nytt färgdrag och chansen för stege ökar. Men det kan knappast hjälpt nån till ett högre tvåpar, ingen visar styrka och nu vill jag ha betalt. Nästan alla är kvar - räknar med att få stryk om en till hjärter eller stegkort dyker upp. Är annars ganska säker på att mitt tvåpar är starkt. En eller två med en dam vill säkert ge mig sina pengar. River Dealing River: (10 ) (Pot = ~16BB ) Vitlugg checked noopplaya318 checked igorman checked jemten bet for $1 Vitlugg called for $1 noopplaya318 called for $1 igorman raised for $2 jemten called for $1 Vitlugg called for $1 noopplaya318 folded Farligt kort. Ingen gör nåt, bettar ut och blir naturligtvis check-höjd. Synar och räknar med att får se J9 eller QT vändas upp. Resultat Vitlugg mucked igorman shows (K , 5 ), One Pair, Fives <- vad tänkte karln? jemten wins $22.75 (~23BB) with Two Pair, Eights over Sixes vill gärna ha kommenter hur jag skötte handen. Speciellt, är jag för mesig på floppen eller rivern - skulle ni höjt där? Citera
Ugrath Postad 17 Januari , 2005 Rapport Postad 17 Januari , 2005 Tyckte du spelade handen bra. Du hade tur att en blank träffa på turn, på river kan du ju absolut inte reraisa när flushen kommit och i en 4-way pot kan någon mycket väl ha satt bättre tvåpar alternativt mirakelstegen. Citera
eroz Postad 18 Januari , 2005 Rapport Postad 18 Januari , 2005 Hur visste du att det skulle bli en flervägspott? Raisa floppen. Du har förmodligen bäst hand så se till att eventuella dragare får betala så mycket som möjligt. Raisen på turn är helt ok tycker jag, du får se vart du står och ingen får några billiga kort. (går det förresten att ha en bräda med mer äckliga drag på?) Dock hade jag nog nöjt mig med att checka river då det finns så snuskigt många händer som slår din och hade jag som fi satt mitt drag hade jag låtit dig sköta bettandet och checkhöjt. Citera
morberg Postad 18 Januari , 2005 Rapport Postad 18 Januari , 2005 Preflop ninjaman78 posted small blind Longbone posted big blind jemten posted to play jemten is dealt (8 6 ) Ett tips är att bara posta för att spela i CO (med 9 eller 10 man runt bordet), annars förlorar du pengar på det. Håller f.ö. med eroz om raisen på flop och check på river, som du själv säger kan QT och J9 ställa till det, men inte heller T8 är en omöjlighet eller varför inte en färg? Citera
Gyre Postad 18 Januari , 2005 Rapport Postad 18 Januari , 2005 Ditt resonemang på floppen, att du inte driver ut några drag med en höjning är fel. Du kanske inte driver ut de som sitter med drag, men det blir dyrare för dem att dra mot det och det gynnar dig. Citera
Hjort Postad 18 Januari , 2005 Rapport Postad 18 Januari , 2005 Preflopp: Postningen är tomtespel. Sen har du väl kanske en syn. Floppen: Jag skulle definitivt höja. Om någon foldar så är det bra och om någon synar så är det också bra. På turn så kommer en del händer ge upp (eg KhJd) så det är lika bra att ta betalt nu. På rivern kan du ta en valuebet, men inte trebeta. Med så många motståndare så är det inte så otroligt att någon lyckats hitta färg eller tvåpar. Citera
jemten Postad 18 Januari , 2005 Författare Rapport Postad 18 Januari , 2005 Hur visste du att det skulle bli en flervägspott? Väldigt löst folk, räknade med att få med en av mörkarna samt limparen => 5 pers. Att det nu blev sju är väl mer en bonus. Ett tips är att bara posta för att spela i CO (med 9 eller 10 man runt bordet), annars förlorar du pengar på det. Brukar vanligtvis vänta tills jag sitter i BB. Fråga inte varför jag inte gjorde det nu.. Flopspelet. Jag misstänker att jag ofta är alldeles för passiv, och detta är kanske ett exempel på detta. Ändå är jag fortfarande lite osäker på om man ska höja när så många potentiellt farliga kort kan komma på turn (hjärter, 9+) och så mycket folk i potten. Nåja, ska lära mig att dundra på lite oftare. Och så får jag väl tacka för svaren Citera
eroz Postad 18 Januari , 2005 Rapport Postad 18 Januari , 2005 Ändå är jag fortfarande lite osäker på om man ska höja när så många potentiellt farliga kort kan komma på turn (hjärter, 9+) och så mycket folk i potten. Det är precis därför du ska höja. Gör du det inte får dom ju dra ut dig gratis och det är en ren förlustaffär. Citera
Hjort Postad 18 Januari , 2005 Rapport Postad 18 Januari , 2005 Gör du det inte får dom ju dra ut dig gratis och det är en ren förlustaffär. Jag känner mig rätt så säker på att det inte är -EV att syna med tvåparet här. Citera
Recommended Posts