poker_oscar Postad 19 September , 2006 Rapport Share Postad 19 September , 2006 Då jag inte längre har användning för ett domännamn jag innehar vill jag sälja det. Hur ska jag gå tillväga? Jag är kund hos Loopia. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kfluffie Postad 19 September , 2006 Rapport Share Postad 19 September , 2006 På WN.se har jag köpt och sålt ett par Domäner. Frågan är ju om din domän är värdefull, annars är det bara låta den "avskriva" sig själv. MVH //KF Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cyntax Postad 19 September , 2006 Rapport Share Postad 19 September , 2006 Det finns en massa sajter där man kan sälja sina domäner på auktion. Sök! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sorkenkk Postad 19 September , 2006 Rapport Share Postad 19 September , 2006 Vet en snubbe som fixade deg till pokern genom att regga domäner och sälja dom dyrt sen. Tror han fick mest för Green Giant (greengiant.se), det där amerikanska majsföretaget. OT: Blocket? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vitae Postad 20 September , 2006 Rapport Share Postad 20 September , 2006 Jag har några domäner, varav en eller två som kan vara värda en hel del om jag hittar rätt köpare. Jag tänkte kontakta några berörda företag direkt och låta dem bjuda på domänen/domänerna. Är det någon som vet hur man skall skatta på vinsterna som privatperson? Är det mer fördelaktigt att bilda firma? När jag har sålt en, kontaktar man bara sin domänleverantör som reggade domänen och ber dem ändra ägandeskapet? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts