MacDaddy Postad 19 September , 2006 Rapport Share Postad 19 September , 2006 HERO har par i kungar! Pre-flop: scorpio94: Syna 5.00 jolar: Lägger mig king10105: Syna 5.00 Bolton: Syna 5.00 LeeLoo5: Syna 5.00 HERO: Höj 10.00 sonja 3: Lägger mig Cl@ra: Lägger mig Datarille: Syna 10.00 scorpio94: Syna 10.00 king10105: Syna 10.00 Bolton: Syna 10.00 LeeLoo5: Syna 10.00 Flop (Board: Qh, Js, 10c): Datarille: Passa scorpio94: Passa king10105: Satsa 5.00 Bolton: Syna 5.00 LeeLoo5: Lägger mig HERO: Höj 10.00 Datarille: Syna 10.00 scorpio94: Lägger mig king10105: Syna 10.00 Bolton: Syna 10.00 Turn (Board: Qh, Js, 10c, 3d): Datarille: Passa king10105: Passa Bolton: Passa HERO: Satsa 10.00 Datarille: Syna 10.00 king10105: Syna 10.00 Bolton: Lägger mig River (Board: Qh, Js, 10c, 3d, 8d): Datarille: Passa king10105: Passa HERO ?? -Ska jag värdebetta denna river? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
chlu Postad 19 September , 2006 Rapport Share Postad 19 September , 2006 Svårt att säga. Jag tror att du ska börja kika på dina hålkort så kommer mycket i ditt spel att klarna Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
all_ur_horses Postad 19 September , 2006 Rapport Share Postad 19 September , 2006 Kan nog anta att han har AQ. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MacDaddy Postad 20 September , 2006 Författare Rapport Share Postad 20 September , 2006 par i kungar har jag preflop Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sommar Postad 20 September , 2006 Rapport Share Postad 20 September , 2006 Nej det tycker jag inte. Enda handen som du har slagen och som synar ett bet torde väl vara AQ/KQ. medan en betydligt vidare HD har dig slagen. Checksyn. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
toppace Postad 20 September , 2006 Rapport Share Postad 20 September , 2006 check syn har flera fördelar. Du förlorar bara en bet om du är slagen, samt det kan locka fram en bluffbet när du checkar till dem. Att beta ut här på river mot två motståndare är ett stort fel. hade det varit en fi kan man diskutera att beta ut men jag tror fortfarande att checka är rätt. /Toppace Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
elvis77 Postad 20 September , 2006 Rapport Share Postad 20 September , 2006 Hmm, som vanligt ganska många dåliga råd. Det finns enn uppsjö med händer som synar som du har slagna men som kommer att checka bakom. Det finns inte direkt några missade drag eller färdiga händer (sämre än våran) som kommer betta som bluff. Bättre att betfolda än checksyna. Värdebett på river ÄR otroligt viktigt i FL. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MacDaddy Postad 20 September , 2006 Författare Rapport Share Postad 20 September , 2006 Nu är jag ju sist o agera vilket inte framgår så väl här kanske. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JENZOER Postad 20 September , 2006 Rapport Share Postad 20 September , 2006 Hmm, som vanligt ganska många dåliga råd. Det finns enn uppsjö med händer som synar som du har slagna men som kommer att checka bakom. Det finns inte direkt några missade drag eller färdiga händer (sämre än våran) som kommer betta som bluff. Bättre att betfolda än checksyna. Värdebett på river ÄR otroligt viktigt i FL. Mycket tveksam till en betfold i en sådan stor pot. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
elvis77 Postad 20 September , 2006 Rapport Share Postad 20 September , 2006 Nu är jag ju sist o agera vilket inte framgår så väl här kanske. Ja, betta är det enda alternativet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
elvis77 Postad 20 September , 2006 Rapport Share Postad 20 September , 2006 Hmm, som vanligt ganska många dåliga råd. Det finns enn uppsjö med händer som synar som du har slagna men som kommer att checka bakom. Det finns inte direkt några missade drag eller färdiga händer (sämre än våran) som kommer betta som bluff. Bättre att betfolda än checksyna. Värdebett på river ÄR otroligt viktigt i FL. Mycket tveksam till en betfold i en sådan stor pot. Jo, som princip är det naturligvis rätt. I det här fallet dock så är det ju ytterst osannolikt att en tidigare färdig hand ska vakna till liv och c/r river (en hand som vi slår). Och några missade draghänder existerar knapt. Jag tycker denna hand är ett extremfall där vi faktiskt kan folda mot c/r. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
omduvoresomjag Postad 20 September , 2006 Rapport Share Postad 20 September , 2006 check syn har flera fördelar. Du förlorar bara en bet om du är slagen, samt det kan locka fram en bluffbet när du checkar till dem. Att beta ut här på river mot två motståndare är ett stort fel. hade det varit en fi kan man diskutera att beta ut men jag tror fortfarande att checka är rätt. /Toppace Fel 1. HERO är inte först att agera, utan sist Fel2: Att beta ut på river mot två motståndare här är ett stort fel, Nej, det är ett stort rätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
toppace Postad 20 September , 2006 Rapport Share Postad 20 September , 2006 check syn har flera fördelar. Du förlorar bara en bet om du är slagen, samt det kan locka fram en bluffbet när du checkar till dem. Att beta ut här på river mot två motståndare är ett stort fel. hade det varit en fi kan man diskutera att beta ut men jag tror fortfarande att checka är rätt. /Toppace Fel 1. HERO är inte först att agera, utan sist Fel2: Att beta ut på river mot två motståndare här är ett stort fel, Nej, det är ett stort rätt. my bad naturligtvis skall vi beta i den positionen. trodde han var först att agera vilket jag trodde framgick av min tidigare post. Jävligt enkelt eftersom alla nior skulle beta. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MacDaddy Postad 20 September , 2006 Författare Rapport Share Postad 20 September , 2006 Som jag ser det är det rätt o betta ut ur position men bättre o checka i position då man kan bli c/r. Det värsta som kan hända ur position är att man får betala 1bett till men blir man c/r får man plöjsa 2bett. Att inte betta ur positon betyder att folk kan checka ner sina sämre händer o värdebetta de bättre. Detta kompenseras när man är i position då man kan få plöjsa 2 betts istället för inget de gånger man är slagen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
elvis77 Postad 20 September , 2006 Rapport Share Postad 20 September , 2006 Som jag ser det är det rätt o betta ut ur position men bättre o checka i position då man kan bli c/r. Det värsta som kan hända ur position är att man får betala 1bett till men blir man c/r får man plöjsa 2bett.Att inte betta ur positon betyder att folk kan checka ner sina sämre händer o värdebetta de bättre. Detta kompenseras när man är i position då man kan få plöjsa 2 betts istället för inget de gånger man är slagen. Nej det är inte "rätt" att checka i position, den här handen ska värdebettas i position. Sen kan det väl diskuteras om det är rätt att syna en c/r....jag anser att det är en fold. Tänk på att det är 2st fiskar med som ofta betalar av bägge 2. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eddiemedusa Postad 20 September , 2006 Rapport Share Postad 20 September , 2006 Hmm, som vanligt ganska många dåliga råd. Det finns enn uppsjö med händer som synar som du har slagna men som kommer att checka bakom. Det finns inte direkt några missade drag eller färdiga händer (sämre än våran) som kommer betta som bluff. Bättre att betfolda än checksyna. Värdebett på river ÄR otroligt viktigt i FL. Instämmer Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
toppace Postad 20 September , 2006 Rapport Share Postad 20 September , 2006 Instämmer Vi tänkte fel eftersom vi trodde han skulle agera först. OK chief? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts