Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag har ett tag spelat poker och blackjackturneringar på nätet men varit ganska förtegen mot mina föräldrar om det. De har vetat om det men jag har tonat ner hur mycket jag spelar.

Dum i huvudet som jag var kunde jag häromdagen i varje fall inte hålla mig utan avslöjade att jag vunnit en del pengar på turneringar på sistone.

Sedan ringde han mig igår och frågade om jag hade spelat. Nej, förklarade jag, jag har mitt vanliga jobb och en del annat har dykt upp så jag har helt enkelt inte orkat spela.

- Håller du på att bli slö? Du borde kanske träna på gym så du orkar spela mer.

Alla har väl upplevt att ens anhöriga påpekar att man spelar för mycket. Men aldrig trodde jag att ens föräldrer skulle hacka på mig för att jag spelar FÖR LITE!

suck...

Postad

Sedan jag gav tjejen ett kreditkort kopplat till mitt spel-bankkonto och sa åt henne att handla kläder när hon vill (jag vet att hon är ganska sansad och letar billiga grejor så det är ingen jätterisk) så brukar hon också inflika lite då och då, Nu kan du spela, jag drar iväg med barnen till lekparken! :lol:

Postad

Haha, ja, så det kan va............

Näjmen sånt gillar jag :D

Mina föräldrar är också ganska pushiga på att jag "får" spela för dom....

Eftersom dom vet, att jag spelar sansat, och har bra money managment, och jag vinner.

Men det är kul, a<tt höra om nån som säger att föräldrar för en gångs skull tycker det är kul att sonen/dottern spelar.