Gå till innehåll

NLT - Bra drag ur position

Recommended Posts

Postad

Min image är LAG. FI är TAG men verkar vara en aning på tilt.

Party Poker No-Limit Hold'em, $ BB (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

CO ($1347)

Button ($995)

SB ($780.20)

BB ($1402.50)

Hero ($1000)

MP ($1562.01)

Preflop: Hero is UTG with 5club.gif, 6club.gif. SB posts a blind of $5.

Hero raises to $40, 2 folds, Button calls $40, 1 fold, BB calls $30.

Flop: ($125) Jdiamond.gif, 4club.gif, 8club.gif(3 players)

BB checks, Hero bets $100, Button calls $100, BB folds.

Turn: ($325) Tspade.gif(2 players)

?

Postad

Skulle lagt i det närmaste ett pott bett, han måste kunna sätta dig på överpar här. Att han bara synar tolkar jag att han till en början tror att du är tom eller har drag, sitter han på AJ eller liknande borde han re-raisat anser jag.

Kan tom tänka mig att dra iväg ytterligare ett skott på river om den blir helt blank. Men naturligtvis beror mycket på din image, och hans.

Postad

Om du har LAG image är det troligare att han har nånting att syna ner med än inte... hade nog checkat faktiskt och hoppats på gratiskort eller skapligt pris för att se river. Med LAG image ökar även dina implicita odds rejält eftersom man ofta får betalt även om scarecards som färgen kommer.

Du säger även att han verkar vara lite på tilt vilket gör chansen mindre att han släpper sin hand imo.

Skulle lagt i det närmaste ett pott bett, han måste kunna sätta dig på överpar här. Att han bara synar tolkar jag att han till en början tror att du är tom eller har drag, sitter han på AJ eller liknande borde han re-raisat anser jag.

Kan mycket väl tänka mig att han bara synar med AJ en majoritet av gångerna.

Postad
Om du har LAG image är det troligare att han har nånting att syna ner med än inte... hade nog checkat faktiskt och hoppats på gratiskort eller skapligt pris för att se river. Med LAG image ökar även dina implicita odds rejält eftersom man ofta får betalt även om scarecards som färgen kommer.

Du säger även att han verkar vara lite på tilt vilket gör chansen mindre att han släpper sin hand imo.

Kan mycket väl tänka mig att han bara synar med AJ en majoritet av gångerna.

Håller med till en viss del, men checkar vi här ger vi upp potten, FI kommer beta ut oavsett om han är tom, har drag eller stål. Vill vi då ta syn och tappa FE´n på ett drag med bara 25% chans.

Checkar vi nu kommer vi troligen inte få betalt av färgen på rivern, eller kunna bluffa bort honom om färgen inte kommer.

Postad
Håller med till en viss del, men checkar vi här ger vi upp potten, FI kommer beta ut oavsett om han är tom, har drag eller stål.
Om man har den readen är väl checkraise ett bra spel?
Postad
Citat:

Håller med till en viss del, men checkar vi här ger vi upp potten, FI kommer beta ut oavsett om han är tom, har drag eller stål.

Ja, det kan vara ett bra spel, men då riskerar du automatiskt hela din stack. Har han något riskerar vi hela vår stack med 25 % chans att träffa. Känns obehagligt riskabelt.

Postad

Checkraise är bra om du förutsätter att han är tom eller kan släppa, men har han hyfsad hand har du slängt in mer pengar i pott i onödan, dessutom kanske en checkraise från din sida göra att du blir commitad att ställa in om han åter-raisar.

Att betta ut med en ok satsning är det ultimata här skulle jag tro, på denna nivån. Det blir till viss del ett stoppbet, du får se det sista kortet så billigt som möjligt om han har något, och du ger honom chans att lägga sig, samt att du ev får reda på om han verkligen har en hand.

Postad
Checkraise är bra om du förutsätter att han är tom eller kan släppa, men har han hyfsad hand har du slängt in mer pengar i pott i onödan, dessutom kanske en checkraise från din sida göra att du blir commitad att ställa in om han åter-raisar.

Att betta ut med en ok satsning är det ultimata här skulle jag tro, på denna nivån. Det blir till viss del ett stoppbet, du får se det sista kortet så billigt som möjligt om han har något, och du ger honom chans att lägga sig, samt att du ev får reda på om han verkligen har en hand.

Vilka händer tror du lägger turn? Om han har något han vill spela vidare med synar han inte turn iaf. En "hyffsad" hand som 2par+ släpper nog inte mot c/r nej. Ville mest poängtera att bara för att man checkar turn behöver det inte betyda att man ger upp potten.
Postad

Vilka händer tror du lägger turn? Om han har något han vill spela vidare med synar han inte turn iaf. En "hyffsad" hand som 2par+ släpper nog inte mot c/r nej. Ville mest poängtera att bara för att man checkar turn behöver det inte betyda att man ger upp potten.
Postad

Jag trodde inte han hade någon stark hand. Kändes också som om han skulle kunna raisa mig med en medioker hand på turn och då måste jag ju folda om jag inte får odds. Därför gjorde jag en kraftig checkraise, skulle även spelat så med stål.

När jag fick syn så kändes det som om jag kanske överspelade handen, att jag sen hade tur är ju en annan sak.

Party Poker No-Limit Hold'em, $ BB (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

CO ($1347)

Button ($995)

SB ($780.20)

BB ($1402.50)

Hero ($1000)

MP ($1562.01)

Preflop: Hero is UTG with 5club.gif, 6club.gif. SB posts a blind of $5.

Hero raises to $40, 2 folds, Button calls $40, 1 fold, BB calls $30.

Flop: ($125) Jdiamond.gif, 4club.gif, 8club.gif(3 players)

BB checks, Hero bets $100, Button calls $100, BB folds.

Turn: ($325) Tspade.gif(2 players)

Hero checks, Button bets $177, Hero calls $860 (All-In), Button calls $678 (All-In).

River: ($2040) 7diamond.gif(2 players, 2 all-in)

Final Pot: $2040

Results in white below:

Hero has 5c 6c (straight, eight high).

Button has Qc Js (one pair, jacks).

Outcome: Hero wins $2040.