Gå till innehåll

Flaskhals hos dator?


Agent Cooper

Recommended Posts

Är det RAM-minnet, grafikminnet, processorn, eller en kombination av dessa som gör att Multitablande + Pokeroffice/pokertracker + PAHud + outlook + msn + explorer segar ner datorn till fryspunkten?

 

Dvs, vad i datorns hårdvara ska jag uppgradera för att få en vassare pokerdator?

 

Kanske borde tillägga att jag kör med 512 Mb RAM, 128 Mb grafikminne och en AMD Athlon 2600+ processor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det RAM-minnet, grafikminnet, processorn, eller en kombination av dessa som gör att Multitablande + Pokeroffice/pokertracker + PAHud + outlook + msn + explorer segar ner datorn till fryspunkten?

 

Dvs, vad i datorns hårdvara ska jag uppgradera för att få en vassare pokerdator?

 

Kanske borde tillägga att jag kör med 512 Mb RAM, 128 Mb grafikminne och en AMD Athlon 2600+ processor.

 

I Ditt fall är det nog definitivt RAM minnet. Öka till 1G.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Folk som menar på att Windows alltid är slött och Linux alltid är långsamt

Nu dribblade du väl allt bort dig själv? :)

 

Att slänga ur sig Linux-propaganda i en sån här tråd är ju i sig jävligt meningslöst. Jag vill se dig multitabla, ha PO, outlook och msn igång i t.ex. Wine och få det att flyta bättre där i Linux än i Windows.

 

Dessutom måste han lägga så mycket tid på att lära sig Linux att det inte är värt det. Ett sånt svar är väl mest ett "jag kan linux och tror jag är rätt cool pga det"-svar. Är trött på såna svar, kanske märks?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...