Gyre Postad 18 September , 2006 Rapport Postad 18 September , 2006 Fi har statsen 18/9/1.9 efter ca 450 händer. Vad gör ni på turn och varför? Party Poker No-Limit Hold'em, $ Hero (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) SB ($89.55) Hero ($266.05) UTG ($219) MP ($95.45) CO ($241.75) Button ($201.95) Preflop: Hero is BB with K, A. SB posts a blind of $1. 1 fold, MP calls $2, CO raises to $8, 1 fold, SB (poster) calls $7, Hero raises to $27, MP folds, CO calls $21, SB folds. Flop: ($68) K, 6, 8(2 players) Hero bets $45, CO calls $45. Turn: ($158) A(2 players) Hero? Citera
Gekko Postad 19 September , 2006 Rapport Postad 19 September , 2006 Säger bara ojojoj... Inte helt kul bräda IMO. Har jätte svårt att hitta en sämre hand än din som han kan tänkas ha, iom PF action och samtidigt syna en bet på turnen med. Skulle vara typ AdXd eller liknade. Skulle han 3-betta KK eller AA PF tror du? Riktigt svårt de här och jag vet inte vad som är mest +EV (om de finns något), skulle vi checka till honom så kommer han troligtvis inte att betta så särskilt många händer som du slår. Bettar vi kommer han troligtvis lägga de mesta som vi slår och ställa med samma hand eller bättre. Vilket vi får betala av... Som sagt vår för stark för att checka, men också väldigt marginell för att betta för värde (iom actionen på tidigare gator), vilket gör att handen IMO är väldigt svår spelad. Jag vet inte vad som är bäst linje här om jag ska vara ärlig. Men jag skulle troligtvis betta 120 och syna ett omslag. Skulle heller inte bli helt förvånad om han visar upp samma hand här. Men worst case senario är helt klart de ggr han har AA/KK/AdKd/66/88 Citera
Gyre Postad 19 September , 2006 Författare Rapport Postad 19 September , 2006 Säger bara ojojoj... Inte helt kul bräda IMO. Har jätte svårt att hitta en sämre hand än din som han kan tänkas ha, iom PF action och samtidigt syna en bet på turnen med. Skulle vara typ AdXd eller liknade. Skulle han 3-betta KK eller AA PF tror du? Riktigt svårt de här och jag vet inte vad som är mest +EV (om de finns något), skulle vi checka till honom så kommer han troligtvis inte att betta så särskilt många händer som du slår. Bettar vi kommer han troligtvis lägga de mesta som vi slår och ställa med samma hand eller bättre. Vilket vi får betala av... Som sagt vår för stark för att checka, men också väldigt marginell för att betta för värde (iom actionen på tidigare gator), vilket gör att handen IMO är väldigt svår spelad. Jag vet inte vad som är bäst linje här om jag ska vara ärlig. Men jag skulle troligtvis betta 120 och syna ett omslag. Skulle heller inte bli helt förvånad om han visar upp samma hand här. Men worst case senario är helt klart de ggr han har AA/KK/AdKd/66/88 Jag var inne på precis samma spår som dig, tack för ett bra svar . Ända sämre hand han kan ha är väl AQd (han hade nog lagt AJs pre). Om just denna motståndaren 3-bettar AA/KK pre kan jag inte svara på då jag inte spelat mycket med honom eller sett han med de händerna någon gång. Vad jag kan säga är att 3-betts preflopp är ett rätt ovanligt spel på partys NL200 enligt mig så troligast är nog att han inte gör det. Vilket gör handen ytterligare svårare att spela Enda chansen att få in pengar mot en sämre hand (förutom AQd) är ju ett checka turn och hoppas han kan betala av ett litet bett på river med QQ men det tror jag blir rätt svårt. Inte roligt att ge gratiskort i en stor pott som denna heller. Är jag slagen nu kommer jag tvingas betala av vad som än händer, jag kan iaf inte hitta folden om han bettar/ställer efter mig vare sig om jag bettar eller checkar till honom. Citera
Recommended Posts