Steinmeyer Postad 18 September , 2006 Rapport Postad 18 September , 2006 NL100 6-Handed Skriver ur minnet. Jag satt i MP och plockar upp J J , höjer till 4$, alla foldar till BB som synar. Vi sitter båda med ca 100% buyins. Har ingen read på honom men han verkar inte vara heltomtig. Jag spelade tight och visade inte mycket annat än bra kort. Flop: A K J Pot: 9$ BB checkar till mig, jag bettar 8$, BB synar. Turn: 8 Pot: 25$ Blank, skönt. BB checkar. Jag bettar 18$, BB synar igen. Känns som att han drar då han borde ha skyddat sin hand här annars, eller att han är osäker på sin hand och spelar försiktigt. River: A Pot: 51$ BB tar kommandot och bettar 38$, alltså ca hälften av vad han har kvar., jag har ca 80$ kvar. Vad göra? Inväntar några svar innan resultatet kommer. Citera
Swedish-Hero Postad 18 September , 2006 Rapport Postad 18 September , 2006 NL100 6-Handed Skriver ur minnet. Jag satt i MP och plockar upp J J , höjer till 4$, alla foldar till BB som synar. Vi sitter båda med ca 100% buyins. Har ingen read på honom men han verkar inte vara heltomtig. Jag spelade tight och visade inte mycket annat än bra kort. Flop: A K J Pot: 9$ BB checkar till mig, jag bettar 8$, BB synar. Turn: 8 Pot: 25$ Blank, skönt. BB checkar. Jag bettar 18$, BB synar igen. Känns som att han drar då han borde ha skyddat sin hand här annars, eller att han är osäker på sin hand och spelar försiktigt. River: A Pot: 51$ BB tar kommandot och bettar 38$, alltså ca hälften av vad han har kvar., jag har ca 80$ kvar. Vad göra? Inväntar några svar innan resultatet kommer. Jag är aggresive och hade tryckt in degen! Men det bästa kanske är att bara syna! vad har han som slår dig, AA AK AJ A8 KK , fold tycker jag inte ens finns på kartan! Det troligaste måste ju vara AJ eller A8 eftersom han inte höjer pre, eller kanske slowspelad AA ,KK ! Vilket som hade jag som minst synat! Citera
ah_derka Postad 18 September , 2006 Rapport Postad 18 September , 2006 Jag förespråkar en push (med gardering mot syn ifall du har fått intrycket av att du är uppe mot en tight lirare. Fold finns inte.) Sättet han synar ner handen tycker jag tyder på ett svagt ess. Att han vaknar till liv på river kan mycket väl innebära att han känner sig alltmer komfortabel met sitt nakna ess då han sanolikt inte är uppe mot ett till. Sedan beror väl mycket på read.. På "min nivå" (NL 50) tycker jag att många synar en moderat höjning (2-5 BB) på BB med ess och spelar dem relativt konservativt. Slutligen är detta för mig en hand som man mycket väl kan förlora sin stack med och ändå inte känna sig alltför nedslagen. Citera
xlars Postad 19 September , 2006 Rapport Postad 19 September , 2006 Jag hade pushat utan tvekan, verkar vara ett svagt ess. Citera
telfs Postad 19 September , 2006 Rapport Postad 19 September , 2006 Du visar ju styrka preflop på flop och turn så jag har svårt att se att en kompetent fi skall "vakna till" och värdebetta ett svagt ess på river. Precis som Jontry skriver beror det således till stor del vilken read du har på fi. Förordar inte en fold, frågan är om det är rätt att pusha eller inte.... Vilka händer som du slår kan fi tänkas syna en push med? En sjukt långsamt spelad Q 10 känns avlägsen precis som 88 med tanke på att du bettade flopp. Följaktligen återstår AQ samt A10 och sämre (A8 undantagen). Om han är någorlunda kompetent synar han knappast en push med sämre än AQ (vad skall han slå?) Är han en spelare av "jag har ju trissen" typen synar han säkert med alla A och då är det definitivt läga att pusha. Av händer som slår dig är ju AA ock KK mindre troliga, ev AK eller AJ. Jag skulle tippa att han satt på A8 och "trappade" på turn när han förbättrade.... Min slutsats är syn mot kompetent spelare och push mot en mindre kompetent eftersom en kompetent spelare inte synar pushen med tillräckligt många händer som du slår. Utan read lutar jag mot syn. Citera
Steinmeyer Postad 19 September , 2006 Författare Rapport Postad 19 September , 2006 Resultat: Han hade AK och kanske färgas min tanke om fold som alternativ utav resultatet. Förutsatt att han är en bra spelare så är en stor bet med allt utom Kåk en bluff i det där läget och eftersom jag hade den lägsta realistiska kåken (borträknat 888AA), så kan jag bara vinna mot en bluff. Väldigt många händer blir han däremot i stort sett tvungen att checksyna/checkfolda med på rivern, QT, Ax t.ex. Men när han istället bettade betydde det: "Jag vet att du kanske inte kommer att betta igen, men att du måste syna och jag vill ha betalt". Men som sagt, det var på NL100, måste minst syna. Citera
Recommended Posts