Gå till innehåll

3 veckors praktik utomlands, var?


zajm

Recommended Posts

Går tredje året på gymnasiet och ska ut på praktik i 3 veckor någonstans i europa. Några alternativ som finns är; Grekland, Portugal, Amsterdam, Frankrike, London, Wales..

 

Vad det är för praktikplatser vet jag inte än så det bortser vi från, tänk bara var det vore roligast att vara. Tiden är 19 Mars och 3 veckor framåt.

 

Förmodligen blir praktiken tillsammans med 1-3 kompisar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går tredje året på gymnasiet och ska ut på praktik i 3 veckor någonstans i europa. Några alternativ som finns är; Grekland, Portugal, Amsterdam, Frankrike, London, Wales..

 

Vad det är för praktikplatser vet jag inte än så det bortser vi från, tänk bara var det vore roligast att vara. Tiden är 19 Mars och 3 veckor framåt.

 

Förmodligen blir praktiken tillsammans med 1-3 kompisar.

 

Jag går också trean på gymnasiet och vår klass är också ute på praktik men i två månader (9 veckor). Det jag har hört från mina kompisar ute i europa är att de i london tycker att allt är grymt dyrt och lika krångligt att göra saker eftersom ingen av dem har varit där tidigare men det ska tilläggas att de bara har varit där i ca en och en halv vecka. De i Wales tyckte att staden var mysig och trevlig(mer vet jag ej).

Det jag tycker att ni ska försöka göra är att ta en stad där det finns mycket att göra på fritiden och som är relativt billigt, som kanske Grekland men det beror iofs på vart ni hamnar i Grekland. Kanske portugal, min bror var där på ett träningsläger på ett träningsläger i två veckor i södra portugal, de hade jätte roligt och han sa att taxi och sådant var billigt och att det fanns mycket att göra efter träningarna.

Allt beror klart på vart ni hamnar i landet men sök runt på turistsidor så hittar du säkert mycket bra info.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Valet ar enkelt: London. Nu rader jag inte nagon till att flytta till detta U-land som heter England men om det bara ror sig om tre veckor ar London kanon! Turista, festa och ha kul funkar skitbra i London. Att bo och leva dar ar en annan sak.

 

EDIT: Svar ja, det ar dyrt. Vanlig mat etc ar dock inte dyrt. Gar man ut och ater ar det dyrare an i Sverige men inte hutlost. En ol pa puben kostar £3, alltsa billigare an i Sverige, sa att festa loss ar inte sa dyrt.

 

Det ar just enkelheten att ta sig over hela staden med tunnebana som ar det perfekta med att vara i London kortare perioder!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...