Gå till innehåll

NLT - KK mot callingstations


mazzy

Recommended Posts

Till att börja med kan jag säga att jag skriver ned HH manuellt, för ladbrokes låter mej inte kopiera det :/

 

Tyvärr vet jag inte hur stor stack spelarna har, men anta att alla har runt $20 var.

 

Texas Hold'em

No Limit

Cash Game

Players: 9

 

mazzy_ was dealt K :heart: K :spade:

 

LilFats has the dealer button

Gummer posts small blind $0.15

jawbreaker posts big blind $0.15

servecolduk folds

Bebox folds

mazzy_ raises for $2.40

chip__club folds

SweatyFox calls for $2.40

LilFats folds

DannyRoss calls for $2.40

Gummer calls for $2.25

jawbreaker folds

(Pot: $9.90)

____________

 

Dealing The Flop:

 

6 :heart: 4 :club: 5 :club:

____________

 

Gummer checks

mazzy_ bets $1.20

SweatyFox calls for $1.20

DannyRoss calls for $1.20

Gummer calls for $1.20

(Pot: $14.70)

____________

 

Dealing The Turn:

 

6 :heart: 4 :club: 5 :club: J :heart:

____________

 

Gummer checks

mazzy_ bets $1.20

SweatyFox calls for $1.20

DannyRoss calls for $1.20

Gummer calls for $1.20

(Pot: $19.50)

____________

 

Dealing The River:

 

6 :heart: 4 :club: 5 :club: J :heart: 2 :club:

____________

 

Gummer checks

mazzy_ checks

SweatyFox checks

DannyRoss checks

(Pot: $19.50)

____________

 

SHOWDOWN

 

Gummer shows Straight, winning $18.75 (Rake: $0.75)

 

6 :heart: 5 :club: 4 :club: 3 :club: 2 :club:

____________

Gummer: 4 :heart: 3 :club:

DannyRoss: 7 :diamond: 4 :diamond:

SweatyFox: 9 :spade: 9 :diamond:

____________

 

Vad gjorde jag för fel? Trodde att jag eliminerade personer som t ex satt på 43o när jag höjde $2.40 preflop, men icke. Var det rätt att checka på rivern? Jag blev lite skraj att det kom ett klöver där, men tänkte inte på stegen.

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan vara svårt att veta hur mycket man ska beta preflop med K K. Du vill inte ha för många som synar, och du vill inte heller att alla ska lägga sig.

I ditt fall blev det rätt många som synade din höjning, så i efterhand förstår du att den kunde varit högre. Men det är lätt att vara efterklok.

 

Preflop går det inte att säga så mycket, du höjde det du trodde var bra. Men efter floppen gör du ett katastrofalt fel som betar $1.20 i en pott som är uppe i $9.20. Om du tror att du har dom bästa korten efter floppen kan du inte låta folk dra mot dig med korrekta potodds.

Du borde ha gjort en bet som motsvarade minst halva potten, eller kanske ännu mer. Med den floppen så är ju både steg- & färgdraget där, och att låta någon dra mot dig billigt är inte bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet nu inte hura stora stackar ni har eftersom din HH inte visar någon sådan information :? . Fast oavsett den uteblivna informationen är ditt bett på flop på tok för svagt. Gillar inte heller ditt spel på turn där du nog skulle slängt iväg ett pottbett efter att ha bettat både preflop och flop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Preflophöjningen var bra. Fortsätt i samma anda och gå all in på floppen.

 

Du borde ha gjort en bet som motsvarade minst halva potten, eller kanske ännu mer. Med den floppen så är ju både steg- & färgdraget där, och att låta någon dra mot dig billigt är inte bra

 

Att beta halv pot eller pot är inget bra. Då kommer det vara runt 20-30 i potten på turnen och du kommer ha någonstans mellan 7 och 12 kvar. Om då en A,2,3,7,8 eller klöver kommer sitter du lite i klistret. Du har ingen aning om vilka av de här korten som hjälper fi och att checkfolda mot alla dessa kort är att ge upp för mycket. Är man beredd att betala av oavsett vilket kort som kommer på turnen är det bättre att gå all in på floppen. Du kommer ända få syn av en miljon händer som du slår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att beta halv pot eller pot är inget bra. Då kommer det vara runt 20-30 i potten på turnen och du kommer ha någonstans mellan 7 och 12 kvar. Om då en A,2,3,7,8 eller klöver kommer sitter du lite i klistret. Du har ingen aning om vilka av de här korten som hjälper fi och att checkfolda mot alla dessa kort är att ge upp för mycket. Är man beredd att betala av oavsett vilket kort som kommer på turnen är det bättre att gå all in på floppen. Du kommer ända få syn av en miljon händer som du slår.

 

La inte märke till hur stora stackarna var.... Jag håller helt med dig. En allin gäller i det här läget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...