Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

limpad pot, OMAHA POT LIMIT

flop 10 :club: 9 :diamond: 6 :heart:

första killen satsar pot 6.5$

jag sitter bakom och synar med 9 :club: 9 :spade:

knappen synar

turn 6 :spade:

Potten är 26$

första killen satsar 13$

jag synar

knappen höjer till 40$

första killen synar.

vad gör man då?

Postad
det finns bara två händer som slår dig 66 och TT.

På låg nivå är det nog bara att stoppa in här!

Det är sant.. Men vilka händer slår jag då? Jag har två motståndare som båda är kvar efter all action. ska båda ha 10-6 10-6 eller?

vi har runt 100$ kvar utöver beten på turn.

Och med vilken hand höjer knappen två spelare på turn?

Postad

Knappen kommer stoppa in resten av degen om ni bada synar turn och checkar till honom pa river "oavsett kort" formodligen. Ett bet som du inte kan syna enligt mig. Bettar forsta snubben ut pa river ar det formodligen han som sitter pa TT [edit: eller 66]. Som jag ser det gor din position att du inte bor syna. Antingen ligger du efter eller sa ar du oerhort utkopbar.

Kop information pa floppen genom att aterhoja.

Postad
Knappen kommer stoppa in resten av degen om ni bada synar turn och checkar till honom pa river "oavsett kort" formodligen. Ett bet som du inte kan syna enligt mig. Bettar forsta snubben ut pa river ar det formodligen han som sitter pa TT [edit: eller 66]. Som jag ser det gor din position att du inte bor syna. Antingen ligger du efter eller sa ar du oerhort utkopbar.

Kop information pa floppen genom att aterhoja.

edit: sorry läste fel... trodde du menade på turn

Postad

det är mycket snack om att lägga KK preflop o.s.v. och det kan jag sträcka mig till att ja det är helt korrekt vid vissa tillfällen mot tight passivt motstånd. Här däremot kan man inte hitta en fold, det gör man bara inte. Varför skulle någon ha TT? totalt ologiskt, 66 ja visst men då är det bara att betala. Troligare är att ena har en 6a och den andra stege eller liknande. Fold finns ärligt talat inte på kartan och kommer aldrig finnas om det nu inte är big game om miljoner med 1000 BB i stacken mot en extremt tight passiv som endast stoppar in med nötterna, men i praktiken ska man nog aldrig folda den här som den utspelas.

Edit: sen undrar jag varför du döper den till PLO? Är det PLO? Jaha, då går det att hitta fold ja.

Postad
Varför skulle någon ha TT? totalt ologiskt, /.../
Pa vilket satt ar TT mindre troligt an 99?

Nu var det ju PLO, vilket inte framgick i HHn. Nu förstår jag det hela bättre. Glöm vad jag skrev.

Postad
limpad pot

flop 10 :club: 9 :diamond: 6 :heart:

första killen satsar pot 6.5$

jag sitter bakom och synar med 9 :club: 9 :spade:

knappen synar

turn 6 :spade:

Potten är 26$

första killen satsar 13$

jag synar

knappen höjer till 40$

första killen synar.

vad gör man då?

alltså för att undvika missförstånd skriv gärna ut hela handen, alltså dina sidokort också, så att det klart framgår att det är omaha.

i texas är det en given syn.

i pot-limit omaha går det att vika(ganska lätt), speciellt mot bra motståndare.

men om fi1 och 2 är riktiga torskar som betalar av med suckerkåken och en stege så är ju läget svårare såklart.