toppace Postad 15 September , 2006 Rapport Postad 15 September , 2006 Fi är duktig! Mycket aggro postflop, han kommer ju kasta allt här utom triss eller? Jag tror inte att han kommer syna med TT-AA. Usch jag är en fisk. Min sämst spelade hand hittils Game # 427780864 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Halmstad" Game ended 2006-09-15 17:45:35 GMT+01:00 Players: Tone_ps (EUR 20,85 in seat 1) bjarna80 (EUR 28,85 in seat 2) B2B_rigg (EUR 114,33 in seat 3) Kl@nt (EUR 24,10 in seat 4) Antikom (EUR 49,25 in seat 5) tanzkatrin (EUR 106,75 in seat 6) Cykelsadel (EUR 49,65 in seat 8) Dealer: Antikom Small Blind: tanzkatrin (0,25) Big Blind: Cykelsadel (0,50) tanzkatrin was dealt: As - Ac Tone_ps Fold bjarna80 Fold B2B_rigg Call (0,50) Kl@nt Fold Antikom Fold tanzkatrin Raise (4,00) Cykelsadel Fold B2B_rigg Call (3,75) Flop 5c - 8s - 4h tanzkatrin All-In (102,50) B2B_rigg Call (102,50) Turn 5c - 8s - 4h - 3h River 5c - 8s - 4h - 3h - Qc Citera
Skumdum Postad 15 September , 2006 Rapport Postad 15 September , 2006 jag ger en stilla tanke till att din motspelare måste vara lite.. speciell.. Annars är väl spelet inte helt hundra om man säger så. Citera
toppace Postad 15 September , 2006 Författare Rapport Postad 15 September , 2006 jag ger en stilla tanke till att din motspelare måste vara lite.. speciell.. Annars är väl spelet inte helt hundra om man säger så. Jo han och jag är nog de bästa spelarna vid bordet och vi har fajtats lite. Men hur skall man spela här? Citera
Tornie Postad 15 September , 2006 Rapport Postad 15 September , 2006 Du vet ju mycket väl att han har riggen i ryggen så när han synar så kommer han ju floppa ut dig.... Jag bettar ut ungefär mellan 3/4 och hel pott i det läget. Om jag får omslag så omvärderar jag läget. Har dock svårt att folda AA där men den här gången handlar det om dubbla inköp och vill nog inte spela om hela stacken. Klart har han KK eller överpar så kan det ju vara fel men som oftast så känns det som lågt eller mellan pp där. Citera
eurythmech Postad 15 September , 2006 Rapport Postad 15 September , 2006 Varför skulle fi lägga starka överpar? Har jag missat nåt? Citera
mgps Postad 15 September , 2006 Rapport Postad 15 September , 2006 jag skulle spelat som du om jag spelat mot världens lösaste callingstations som kan syna med J-2 soooted och sen syna med färgdraget på floppen. då hade jag nog iofs väntat till turn med att ställa. men det kan kvitta. poänegn är att du gör ju helt enorma överbet, varför mot en kompetent spelare? du raisar 4 preflop, gör du alltid det? annars annonserar du ju ut att du har ett monster. han lägger in mindre än 4% av de effektiva stackarna, enkel syn med ett pocket. sen ställer du. som du säger lägger han allt du slår och synar med det som slår dig. så varför spela så? varför skulle du vilja att han lägger TT? det gör han nog ofta även om man kan argumentera för syn mot ett sådant överbett men det beror ju på hur du spelat tidigare. AA är nötterna preflop men bara högsta paret efter. med ett par vill man inte spela en jättepott så ofta. försök se det så och tryck inte gasen i botten varje gång du har AA utan spela dem för vad de är, utan ett A på floppen är det bara ETT par. Citera
toppace Postad 15 September , 2006 Författare Rapport Postad 15 September , 2006 jag skulle spelat som du om jag spelat mot världens lösaste callingstations som kan syna med J-2 soooted och sen syna med färgdraget på floppen. då hade jag nog iofs väntat till turn med att ställa. men det kan kvitta. poänegn är att du gör ju helt enorma överbet, varför mot en kompetent spelare? du raisar 4 preflop, gör du alltid det? annars annonserar du ju ut att du har ett monster. han lägger in mindre än 4% av de effektiva stackarna, enkel syn med ett pocket. sen ställer du. som du säger lägger han allt du slår och synar med det som slår dig. så varför spela så? varför skulle du vilja att han lägger TT? det gör han nog ofta även om man kan argumentera för syn mot ett sådant överbett men det beror ju på hur du spelat tidigare. AA är nötterna preflop men bara högsta paret efter. med ett par vill man inte spela en jättepott så ofta. försök se det så och tryck inte gasen i botten varje gång du har AA utan spela dem för vad de är, utan ett A på floppen är det bara ETT par. tack för ditt utförliga svar, det kändes direkt efter handen, egentligen när jag såg handen som att jag får bara syn av en bättre hand. Nu i efter hand så kanske vissa spelare ser det som en bluff eller TPTK. I alla fall så har jag lärt mig oerhört mycket av denna hand. Framför allt det du nämnde med synen av de effektiva stackarna. Jag har ju signalerat JA- jag betalar dig om du träffar! Jag har fått lite smisk för att mina preflopraisar med limpare är för små så jag har höjt beloppet. /Toppace Citera
Gekko Postad 15 September , 2006 Rapport Postad 15 September , 2006 LOL... Sköna implecita man har när du sitter på AA Fattar ingenting om varför du donkar in 200BB på den floppen, köp en bok eller nått så du kan lära dig grunderna till hur, varför och när man ska beta! Citera
toppace Postad 15 September , 2006 Författare Rapport Postad 15 September , 2006 LOL... Sköna implecita man har när du sitter på AA Fattar ingenting om varför du donkar in 200BB på den floppen, köp en bok eller nått så du kan lära dig grunderna till hur, varför och när man ska beta! THANK YOU SIR! MAY I HAVE ANOTHER ONE? Citera
Recommended Posts