Gå till innehåll

NLT - Klonk på river, hur spela?

Recommended Posts

Postad

Game # 427776986 - Texas Hold'em No Limit EUR 2,00/4,00 - Table "Mataro"

Game ended 2006-09-15 17:42:01 GMT+01:00

Players:

fluuk (EUR 493,20 in seat 1)

fenja (EUR 612,95 in seat 2)

Amentio (EUR 378,10 in seat 3)

BarbiegirI (EUR 948,00 in seat 4)

viiigor (EUR 110,50 in seat 5)

Kabooom22 (EUR 448,00 in seat 6)

Dealer: BarbiegirI

Small Blind: viiigor (2,00)

Big Blind: Kabooom22 (4,00)

fluuk was dealt: Ah - Qh

fluuk Raise (15,00)

fenja Call (15,00)

Amentio Fold

BarbiegirI Fold

viiigor Call (13,00)

Kabooom22 Fold

Flop 9c - 2h - 3h

viiigor Check

fluuk Bet (40,00)

fenja Call (40,00)

viiigor Fold

Turn 9c - 2h - 3h - Qc

fluuk Bet (98,00)

fenja Call (98,00)

River 9c - 2h - 3h - Qc - 7h

Flop och turn tycker jag spelar sig självt men ni får gärna kommentera det spelet också. River... Först och främst, vad har han? nr 2, vad bör jag göra?

Reads: Känner inte igen nicket och har inte spelat så jättemånga händer mot honom. Han har synat nästan alla preflophöjningar jag har gjort, jag har sedan spelat passivt på de flesta händerna, bland annat med KK där jag vann en i mina ögon precis lagom stor pot. Verkar vara ganska synglad men som sagt, det är ingen jätteread.

Postad

Beta typ 150. Finns typ inga händer han värdebetar på river som han lägger mot bet och det finns inga drag (förutom avlägsen 45) som vill bluffa om du checkar. Möjligt att du kan få in mer deg med c/r mot ett set, men hur sannolikt är det givet tidigare action?

Postad

Jag tycker det känns som att han har träffat floppen med en 9 i handen eller något liknande. Om han inte har dragit in i färgen här också så lär det inte bli något fyrverkeri tycker som sansroom att ett bet runt 150 verkar lagom

Postad

Jag får väl utveckla mina tankegångar lite så det blir lite fart.

Som sagt, han verkar föredra att syna framför att ta kommandot i potten. Ändå, som han spelat potten, vad skulle han kunna ha? Har han ett set är han en ärkeidiot med färgdraget ute. Har han en 9 förklarar det spelet, han skulle också kunna ha ett drag och räkna med att hans positionsfördel kan ge honom implicita odds, både genom bluff-ev eller genom att klonka och få in riverbet. Han bör inte ha 2-par.

Så vad göra?

Har han 9an kommer han antagligen inte betta bakom om jag checkar eftersom handen har showdownvalue. Har han stegdraget finns det en viss chans för att han kan bluffa river, han kan ju även räkna färgkorten som bluffouts vilket är ännu en anledning till att checka till honom på river. Dock så känns det ju minst sagt ganska surt att checka en färdig färg och få en check bakom.

Betta 150? Jag tror inte han synar med en nia. Han synar med ett set men det bör han inte ha. Han foldar sitt stegdrag, har han träffat färgen går han all-in. Förutsatt att han är någorlunda duktig luktar det här bettet valuebet bort till norska gränsen. Därför tror jag inte att det här är ett bra spel.

Fler alternativ?

Gå all-in: Har han träffat färgen får vi in pengarna. Han lägger återigen stegdrag. Ett set får svårare att syna. Jag tror att vi får ungefär samma värde som 150-bettet förutom att vi kan få med oss någon enstaka hjältesyn. Bettet luktar typ 20bluff/80stål tycker jag, sen är ju frågan om han tänker överhuvudtaget. (all-in är bara strax över pot för övrigt)

Betta mindre: Gillar det inte men visst kan det inducera bluff och få ett fåtal sämre händer att syna.

Postad
Betta mindre: Gillar det inte men visst kan det inducera bluff och få ett fåtal sämre händer att syna.

det kanske skulle funka.. säg ett bet på runt 110 (?) kanske kan få han tro att du har ex. Q, JJ, KK, AA eller ngt annat halvdant och vill stopbetta/värdebetta.. då kanske han försöker bluffa dig om han är en åtminstonde ok spelare ( :roll: )

och det kan ju få honom att syna ner med möjligtvis en 9, TT,JJ eller en Q ..

sen om han har en lägre färg så borde han ju höja och då kan du nog få ut några hundra extra av honom..

bara vad jag tänkte lite, är ju knappast nån expert eller nånting så lyssna inte alltför mycket på mig ;)

men om det var jag i handen så skulle nog jag försöka ett sånt slags bet(t) på rivern.

Postad
Fler alternativ?

Gå all-in: Har han träffat färgen får vi in pengarna. Han lägger återigen stegdrag. Ett set får svårare att syna. Jag tror att vi får ungefär samma värde som 150-bettet förutom att vi kan få med oss någon enstaka hjältesyn. Bettet luktar typ 20bluff/80stål tycker jag, sen är ju frågan om han tänker överhuvudtaget. (all-in är bara strax över pot för övrigt)

mitt i prick.

Postad

upplösning:

fluuk All-In (340,20)

fenja Fold

fluuk Payback (340,20)

fluuk didn't show hand

fluuk wins: EUR 322,00

Rake: EUR 3,00

Det kändes så otroligt mycket som att han satt på ett drag. Jag ville appelera på den synnerv han verkade inneha. Blixtfold från honom och jag tror att hans hand var svag, typ stegdrag eller 55-88, kanske en 9a. Sen påverkades jag nog själv av att jag har en egen benägenhet att göra just hjältesyner...

Vet inte vad EV+ är i det här läget..