jajo67 Postad 15 September , 2006 Rapport Postad 15 September , 2006 SnG 10-manna $30+3 på Party. 4 st kvar fi1 har ställt in på knappen 7-10 ggr redan stackarna är ungefärliga fi1 den som känns med slaskig, fi2 och fi3 foldar mycket för att nå pengarna. Jag är chipleader och har en dominerat bordet på slutet. fi1: 3300 fi2: 2800 fi3: 3900 HERO: 10000 HERO posted the small blind - 200 fi2 posted the big blind - 400 ** Dealing card to Hero: A 7 fi3 folded fi1 went all-in - 3300 Fi1 har som sagt gått all in 7-10 ggr redan i detta läge tidigare utan att få syn. Man kan ju utgå från att han ställer med som bäst mediokra till bra händer. vad gör man i detta läge ? Citera
Skumdum Postad 15 September , 2006 Rapport Postad 15 September , 2006 du foldar eftersom det är du som tjänar mest på att bubblan finns kvar. tror jag. Citera
cabriolet Postad 15 September , 2006 Rapport Postad 15 September , 2006 Inget att tveka om, syn! Folk som är shortstacked med fyra pers kvar ställer mer än gärna in på betydligt sämre än A7, värdet på korten med så pass få spelare kvar har gått upp rejält. Dessutom är du stor chipleader samt att han har ställt in så pass ofta..Kan ändå förstå varför du tvekar, man vill ju inte bara skänka bort sin stora ledning, men, det finns gränser för hur försiktig man ska vara. Citera
Myssion Postad 15 September , 2006 Rapport Postad 15 September , 2006 det är du som tjänar mest på att bubblan finns kvar. tror jag. Troligen inte här. Med en överaggro spelare precis till höger kommer man inte kunna mobba bordet som man vill. Citera
eurythmech Postad 15 September , 2006 Rapport Postad 15 September , 2006 Jag synar, du bör ligga långt före hans range. Citera
jajo67 Postad 16 September , 2006 Författare Rapport Postad 16 September , 2006 jag synade - hade typ tröttnat på hans överaggro spel som Myssion skrev kunde jag inte mobba bordet som jag ville. Han vek upp 96s men träffade inget. Men jag va mest nyfiken på att höra åsikter om den här situationen eftersom den dyker upp då och då. Kanske mest var gränsen går för med vilka kort man ska syna i det här läget. Citera
Weedobooty Postad 16 September , 2006 Rapport Postad 16 September , 2006 ... Han vek upp 96s men träffade inget. ... Grattis. Man blir lika förvånad varje gång den bästa handen vinner. Det har inte hänt mig sen juni 2005. Du är sannolikt ungefär 60/40 favorit där. Citera
SweCyrus Postad 16 September , 2006 Rapport Postad 16 September , 2006 Jag skulle ha resonerat så här: 1. Med största sannorlikhet så ligger jag före här. 2. Skulle jag ligga efter eller bli utdragen kan jag luta mig tillbaka och vänta på att fi i denna hand plockar någon/båda av de andra. Oftast brukar inte folk tagga ner när de har dubblat upp på den här nivån utan fortsätter att köra på som aldrig förr. Sen är det bara att plocka honom med bra kort. Citera
Laser Postad 16 September , 2006 Rapport Postad 16 September , 2006 Enligt Harrington Ska man endast syna med AA-JJ och AKs Citera
Klyka Postad 16 September , 2006 Rapport Postad 16 September , 2006 Enligt Harrington Ska man endast syna med AA-JJ och AKs Va? I just denna situation eller i en helt annan situation? Citera
eurythmech Postad 16 September , 2006 Rapport Postad 16 September , 2006 Enligt Harrington Ska man endast syna med AA-JJ och AKs Tvivlar på att han har läst den här tråden. Citera
jojje2k Postad 16 September , 2006 Rapport Postad 16 September , 2006 Enligt Harrington Ska man endast syna med AA-JJ och AKs När ska man endast syna med dom där korten? Ska man bara syna med dom korten om man har 1 x BB också eller? Citera
Laser Postad 16 September , 2006 Rapport Postad 16 September , 2006 Inte just samma situation men den är i Harringtons exempel Samma blinds som i denna tråd dock har fi som pushar all in 5k i market och det samma har du. Och om spelaren hade varit en tight spelare skulle man syna med ännu mindre antal kombinationer av kort.. Citera
Skanke Postad 16 September , 2006 Rapport Postad 16 September , 2006 Inte just samma situation men den är i Harringtons exempel Samma blinds som i denna tråd dock har fi som pushar all in 5k i market och det samma har du. Och om spelaren hade varit en tight spelare skulle man syna med ännu mindre antal kombinationer av kort.. Skaplig skillnad om vi har lika stor stack som Fi.... Citera
Recommended Posts