Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

SnG 10-manna $30+3 på Party. 4 st kvar fi1 har ställt in på knappen 7-10 ggr redan stackarna är ungefärliga fi1 den som känns med slaskig, fi2 och fi3 foldar mycket för att nå pengarna. Jag är chipleader och har en dominerat bordet på slutet.

fi1: 3300

fi2: 2800

fi3: 3900

HERO: 10000

HERO posted the small blind - 200

fi2 posted the big blind - 400

** Dealing card to Hero: A :diamond: 7 :diamond:

fi3 folded

fi1 went all-in - 3300

Fi1 har som sagt gått all in 7-10 ggr redan i detta läge tidigare utan att få syn. Man kan ju utgå från att han ställer med som bäst mediokra till bra händer.

vad gör man i detta läge ?

Postad

Inget att tveka om, syn! Folk som är shortstacked med fyra pers kvar ställer mer än gärna in på betydligt sämre än A7, värdet på korten med så pass få spelare kvar har gått upp rejält. Dessutom är du stor chipleader samt att han har ställt in så pass ofta..Kan ändå förstå varför du tvekar, man vill ju inte bara skänka bort sin stora ledning, men, det finns gränser för hur försiktig man ska vara.

Postad

jag synade - hade typ tröttnat på hans överaggro spel som Myssion skrev kunde jag inte mobba bordet som jag ville. Han vek upp 96s men träffade inget.

Men jag va mest nyfiken på att höra åsikter om den här situationen eftersom den dyker upp då och då. Kanske mest var gränsen går för med vilka kort man ska syna i det här läget.

Postad

Jag skulle ha resonerat så här:

1. Med största sannorlikhet så ligger jag före här.

2. Skulle jag ligga efter eller bli utdragen kan jag luta mig tillbaka och vänta på att fi i denna hand plockar någon/båda av de andra. Oftast brukar inte folk tagga ner när de har dubblat upp på den här nivån utan fortsätter att köra på som aldrig förr. Sen är det bara att plocka honom med bra kort.

Postad

Inte just samma situation men den är i Harringtons exempel

Samma blinds som i denna tråd dock har fi som pushar all in 5k i market och det samma har du.

Och om spelaren hade varit en tight spelare skulle man syna med ännu mindre antal kombinationer av kort..

Postad
Inte just samma situation men den är i Harringtons exempel

Samma blinds som i denna tråd dock har fi som pushar all in 5k i market och det samma har du.

Och om spelaren hade varit en tight spelare skulle man syna med ännu mindre antal kombinationer av kort..

Skaplig skillnad om vi har lika stor stack som Fi....