Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tycker ni det var rätt att sätta Ax-spelaren all-in på floppen? Detta gör ju att han tar det sämre beslutet vid syn då jag är 70% favorit just på floppen.

Observera att anledningen till att jag slår till så hårt är just att det är Ess och överkort. Här vet jag nämligen att någon har ess på hand, samt att deras evetuella kåkträff sparkar iväg mig.

Hade det varit 339 på floppen hade jag ju slöspelat den.

Game # 031,883,865 - Texas Hold'em No Limit EUR 0.25/0.50 - Table "Hemavan"

Game ended Sunday 2005-Jan-16 5:07:48 PM GMT

Players:

bata (EUR 56.75 in seat 1)

preben66 (EUR 18.75 in seat 2)

demme999 (EUR 49.50 in seat 3)

Tor-Arne (EUR 15.25 in seat 4)

gdorga (EUR 26.25 in seat 5)

favre4 (EUR 36.00 in seat 6)

Wellen (EUR 17.25 in seat 7)

dsj1985 (EUR 24.50 in seat 8)

Dealer: demme999

Small Blind: Tor-Arne (0.25)

Big Blind: gdorga (0.50)

demme999 was dealt: 9h - 9s

favre4 Fold

Wellen Call (0.50)

dsj1985 Call (0.50)

bata Call (0.50)

preben66 Fold

demme999 Call (0.50)

Tor-Arne Call (0.25)

gdorga Check

Flop Ac - 9c - As

Tor-Arne Check

gdorga Check

Wellen Check

dsj1985 Check

bata Check

demme999 Bet (25.00)

Tor-Arne All-In (14.75)

gdorga Fold

Wellen Fold

dsj1985 Fold

bata Fold

demme999 Payback (10.25)

Turn Ac - 9c - As - Tc

River Ac - 9c - As - Tc - 7h

Tor-Arne shows: Th - Ah (a full house, aces full of tens)

demme999 didn't show: 9h - 9s (a full house, nines full of aces)

Tor-Arne wins: EUR 31.00 (with a full house, aces full of tens)

Rake: EUR 1.50

Postad

Hm, hur kan du vara säker på att någon sitter med esset? Då två ess är ute på floppen och ingen visat styrka preflop så tyder ju ganska mycket på att ingen har ett ess.

Postad
4 fi i potten, du kan nog lätt räkna med Ax, ingen på den nivån som lägger ett set i A hur mkt du än bettar.

Trist, bara att betala av, när han träffar sin T.

Tycker du gör rätt i att betta bort de andra Fi (lite stort överbett dock), du är stor favvo mot Ax, tyvärr händer det allt för ofta att de träffar sina sista outs.

*edit* Finns oxå alt. att checka, möjligtvis betta mindre för att få med sig ev. färgdrag. för att ev. skapa en sidopot senare.

Såg dock det var många checkade fram till dig (bl.a slowspel med setet).

Jepp, när jag övervägde det så visste jag ju att jag fattade det bästa beslutet av alla på floppen genom att beta hårt. Hade jag givit en tight spelare turn , och han träffat kåk, hade han aldrig lagt sig. Däremot kunde han foldat A med en kass kicker. Nu var det ingen tight spelare denna gången, men det gick ju som det gick:)

Jag vill inte slöspela i sådana situationer...har ju ingen aning om vilka korts som kan hjälpa Fi.

Postad

Nej Kubo, jag älskar dem, brukar tryck HÅRT HÅRT HÅRT när jg träffar, så jag iaf är all-in på turn. Väldigt många A betalar av dig här., ilbnad har de lite tur och träffar högre kåk, men på de låga nivåerna finns det ingen anledning att slowspela..

Postad

Mmm...det är en trevlig bräda, fast hemsk.

Som någon sa är det ofta trevligt att pressa ur motståndarna lite pengar. Men det är skillnad på kåk och kåk, detta var den mindre trevliga varianten. Ju fler gratis-kort de får, ju säkrare blir de på sin hand, varför Ax får mindre anledning att folda. Rätt eller fel, så spelas det på dessa borden iaf.

Dessutom är jag fullkomligt övertygad om, vid just detta tillfälle, att alla skulle folda för ett bet på turn. Dv.s då de ej träffat A. Har de däremot träffat A, synar de en all-in utan att blinka.

Visst fasen är överbetet helt hysteriskt. Det roliga är att då tror de att jag bluffar. Det tycker man är rimligt på 0.25/0.50. Klart man riskerar halva stacken för att köpa €2! Ytterligare en anledning till att får med mig folk.

Kan det vara motiverat då?

Postad

Jag har svårt och tro att jag skulle ha släppt min kåk i det läget. Så hade man "bara" bettat pot så hade han garanterat flytta in sin stack. Hade han inte gjort det på flopen så hade han nog gjort det på turn.

Så jag tycker att det var helt rätt att sätta han allin i det läget. Så han blir den som måste ta det svåra och oftast dåliga beslutet.

Men där emot så fattar jag inte ditt preflopp spel. 99 på knappen och höjer inte?

I det här läget har du nog bästa handen ska du se. Men hur som helst hade flopp spelet blivit mycke enklare med mer pengar i potten :D

Om man räknar med att SB, BB och en till synar på din höjning motsvarande 4xBB då ligger det redan 6,75$ i potten. Är du då 70% favorit så kommer du att vinna ~23$ varje gång du spelar likadant. Så en höjning preflopp skulle ge dig ca: 2$ mer i vinst varje gång. Samt enklare beslut fram över. :)

Hoppas mina enkla uträkningar stämmer nu... :oops: