Gå till innehåll

NLT - SH, två händer, standard check/folder på turn HU?


Gyre

Recommended Posts

Helt ny på bordet, första handen.

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $ BB (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Hero ($200)

UTG ($82.83)

MP ($194)

CO ($205.49)

Button ($239.93)

SB ($49.49)

 

Preflop: Hero is BB with Qdiamond.gif, Qclub.gif. Hero posts a blind of $2. SB posts a blind of $1.

1 fold, MP calls $2, CO calls $2, 1 fold, SB completes, Hero raises to $9, MP calls $9, CO folds, SB folds.

 

Flop: ($26) 8heart.gif, 7diamond.gif, Kclub.gif(3 players)

Hero bets $21, MP calls $21.

 

Turn: ($68) 4diamond.gif(3 players)

Hero checks, MP bets $50, Hero folds.

 

Final Pot: $118

 

En hand på ett annat bord, Fi är lite halv LAG enligt statsen 26/14/2.5. Inga övriga reads tyvärr, inte sett han göra så mycket väsen av sig.

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $ BB (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

CO ($202)

Button ($200.80)

Hero ($409.37)

BB ($219.15)

UTG ($193.79)

MP ($239.42)

 

Preflop: Hero is SB with 6diamond.gif, 6spade.gif. Hero posts a blind of $1.

4 folds, Hero (poster) raises to $6, BB calls $5.

 

Flop: ($14) 7spade.gif, 5diamond.gif, Qheart.gif(2 players)

Hero bets $11, BB calls $11.

 

Turn: ($36) Tclub.gif(2 players)

Hero checks, BB bets $6, Hero folds.

 

Final Pot: $42

 

Min uppfattning är att både är rätt standard om man inte har en read som säger annat, vad ska de ha som jag slår? Vad säger ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kommer bli överkörd om du spelar på det där viset. Speciellt på Partypoker. QQ är definitivt värd ett till skott iaf. Har du position checkar du bakom och synar river om inte jättefarligt kort.

 

Vad de ska ha? På $1/2 håller inte alla världsklass direkt. Tror du att nån släpper A8 på floppen t ex?

 

För övrigt måste du raisa mer preflop i allmänhet. Limp, limp och du raisar till 9? Nej nej. 12. Minst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kommer bli överkörd om du spelar på det där viset. Speciellt på Partypoker. QQ är definitivt värd ett till skott iaf. Har du position checkar du bakom och synar river om inte jättefarligt kort.

Där är just när jag sitter ur position jag har detta problemet, i position blir det ju genast mycket enklare. Hur mycket ska jag betta med QQ på turn då? 45? Har faktiskt kännt mig lite överkörd första dagarna på denna nivån, även fast jag har haft en del oflyt.

 

För övrigt måste du raisa mer preflop i allmänhet. Limp, limp och du raisar till 9? Nej nej. 12. Minst.

Converten har sabbat lite, jag höjer till 11$ fast det ser ut som 9$. Och till 7$ i 66-handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror du att nån släpper A8 på floppen t ex?

 

Frågan är väl om man betar 50 med något annat än :Ad::8d:, i så fall.

Jag skulle skjuta turn med allt jag synade floppen med om jag var Fi i QQ handen, jag ber han ju att ta potten ifrån mig :(

 

Börja checka fler turns med bra händer om det är så att de bettar hårt med any2 när du checkar. Bet-Check/syn-check/syn kan vinna riktigt stora potter med händer som annars bara hade gett ett bet på floppen och eventuellt turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...