sorkenkk Postad 14 September , 2006 Rapport Postad 14 September , 2006 Jag har ett par idéer om hur man kan ändra på dagböckerna lite. Eller ja lite, det skulle i så fall bli en väldigt stor förändring. Som det är just nu så blir det väldigt dålig struktur på allt man lägger upp och man får bläddra sig igenom många sidor för att hitta grejer som någon skrivit tidigare. Till exempel om han/hon som har dagboken har satt upp vissa mål för en månad så kan dom hamna väldigt långt bak snabbt om det skrivs mycket i den dagboken. Så min idé är att man flyttar alla dagböcker till ett eget forum där dom som skriver dagböcker får en egen forumdel. Då kan man göra olika inlägg för det man skriver om. På så sätt blir det en mycket bättre struktur så man kan dela upp saker och ting. Sen så är det ju även bra om man då blir moderator för sin egen dagbok så man kan styra lite över det som skrivs om det skulle bli massa tjafs eller annat offtopic tjabbel. Förslagsvis kunde man då lägga alla dagböcker i samma meny som pokerklubbarna ligger. Vad tycker in om idén? Kom gärna med egna åsikter och förslag på hur det kan se ut. Någon moderator får gärna lägga till en omröstning också om folk tycker det är en bra idé eller inte. Citera
sorkenkk Postad 14 September , 2006 Författare Rapport Postad 14 September , 2006 En grej till: Vissa kriterium för att få starta upp en dagbok skulle då också krävas tycker jag. Annars skulle det gå lite överstyr om det ska ha en egen forumdel. Citera
loka2 Postad 16 September , 2006 Rapport Postad 16 September , 2006 jag håller med om att det är rörigt i dagböckerna men jag tycker också att det är alldeles för många som startar en dagbok och skriver i den i två veckor för att sedan lägga ner den. skulle men inte kunna reglera detta lite bättre så att det inte blir så rörigt??? Citera
baller Postad 17 September , 2006 Rapport Postad 17 September , 2006 Well om folk inte skriver i sina böcker så trillar de ju bort eftersom, så vad är problemet? Citera
Dildo Postad 17 September , 2006 Rapport Postad 17 September , 2006 Jag har ett par idéer om hur man kan ändra på dagböckerna lite. Eller ja lite, det skulle i så fall bli en väldigt stor förändring. Kanon förslag! Citera
sorkenkk Postad 17 September , 2006 Författare Rapport Postad 17 September , 2006 Well om folk inte skriver i sina böcker så trillar de ju bort eftersom, så vad är problemet? Alltså, det är inte på det sättet det är rörigt. Utan I själva dagböckerna. Det är svårt att få en bra struktur på hur spelandet går med allt snack emellan. Man kan få bläddra flera sidor för att få fram lite statistik som man kanske lagt upp. Så därför tycker jag det är bättre att varje dagbok får ett "eget forum" så man kan lägga upp olika trådar för varje grej. Det skulle kunna se ut så här t ex: Klistrad: Presentation och mål med dagboken Klistrad: Mål för den här månaden Klistrad: Resultat dag för dag september Vanlig tråd: Hand History - Hur bör jag ha spelat? Vanlig tråd: 17/9 - Cashgame grind Vanlig tråd: 16/9 - MTT grind Ja du fattar poängen. Att man har klistrade trådar där man själv kanske bara kan skriva så det blir rent och snyggt där. Sen har man trådar där man kan ta upp diskussioner. Förslaget är att dagböckerna ska bli precis som pokerklubbarnas egna forum. Och så är dagboksskrivarn själv moderator för sin dagbok. Citera
bzkt Postad 17 September , 2006 Rapport Postad 17 September , 2006 Skulle bli väldigt mycket modererande som behövs göra när varje användare ska starta sin egen dagbok. Dessutom är det inte möjligt med nuvarande forumplattformen. QoS kan nog ge dig ett bättre svar. Mycket bra förslag däremot. Citera
loka2 Postad 17 September , 2006 Rapport Postad 17 September , 2006 Well om folk inte skriver i sina böcker så trillar de ju bort eftersom, så vad är problemet? Ja det kanske inte är något problem egentligen men det är litetråkigt tycker jag att man följer ett par dagböcker och så slutar de helt plötsligt. kan man istället inte göra så att man har bättre koll på de som skriver så att de inte blir lika många och då kanske man enklare kan genomföra en variant av sorkenkkens förslag. Citera
Mogge13 Postad 17 September , 2006 Rapport Postad 17 September , 2006 jag håller med om att det är rörigt i dagböckerna men jag tycker också att det är alldeles för många som startar en dagbok och skriver i den i två veckor för att sedan lägga ner den. skulle men inte kunna reglera detta lite bättre så att det inte blir så rörigt??? tycker också det borde vara lite bättre regler, så det inte kommer typ 10 nya dagböcker om dan, som handlar om "pelle - vägen till stjärnorna på ss" dom får ju såklart skriva dagböcker, men lite mer seriöst och inte ge upp efter 3 dagar.. då kan man lika gärna skita i att skriva en från början. det här har säkert skrivits ett antal gånger förut, men ville säga det ändå. sorkens förslag låter ganska bra.. Citera
sorkenkk Postad 17 September , 2006 Författare Rapport Postad 17 September , 2006 Skulle bli väldigt mycket modererande som behövs göra när varje användare ska starta sin egen dagbok. Dessutom är det inte möjligt med nuvarande forumplattformen. QoS kan nog ge dig ett bättre svar. Mycket bra förslag däremot. Varför är inte det möjligt då? Borde väl gå att göra som med Pokerklubbarna, eller? (Följdfråga riktad mot QoS främst) Citera
joeki Postad 17 September , 2006 Rapport Postad 17 September , 2006 Låter extremt omständigt och tråkigt i min mening. Jag tror de flesta inte tar dagböckerna som hemskt seriöst. Jag är inte ute efter strukturerade resultat från varje person, jag vill bara enkelt klicka på en dagbok jag följt, läsa det senaste och gå vidare. För mig är det inget mer och vill inte ha något mer. Så hemskt intressanta är väl inte dagböckerna egentligen? Är det så att vissa vill köra något seriösare projekt är det väl helt okej, men kan verkligen inte se hur det här skulle fungera som standard när de läggs ner och skapas nya dagböcker hela tiden. Citera
QoS Postad 21 September , 2006 Rapport Postad 21 September , 2006 sorkenkk, vet inte om jag missuppfattat det lite, men menar du att varje dagbok ska ha en egen grupp? Liknande som klubbarna har typ en för varje klubb, fast en för varje dagbok? Om jag förstått det rätt så innebär det att sätta upp 600+ dagböcker/grupper samt administrera rättigheter till det i ett forumsystem som är det minst flexibla i hela världen - inte helt supernice. Vi har dock tittat på att försöka få till något mer bloggstruktur-liknande, ett försök har varit med t ex WSOP och EPT bloggarna, men det är lite samma sak där, det funkar bra så länge det är begränsat antal bloggar funkar den struktruen, när man börjar bli några hundra så blir det svårare om alla är moderatorer i den gruppen. Hur tycker ni att WSOP och EPT bloggarna har fungerat? - QoS Citera
sorkenkk Postad 21 September , 2006 Författare Rapport Postad 21 September , 2006 QoS: Ja, det var så jag tänkte. Men om det skulle bli så så skulle givetvis kraven för att få ha en egen dagbok vara betydligt högre och man skulle få ansöka om att få ha en och vara tvungen att uppfylla vissa kriterier. Dagboken skulle även vara tvungen att ha en viss aktivitet så den inte bara ligger kvar där och aldrig uppdateras. Så om man skulle bort någonstans och inte skriva på ett tag så skulle man vara tvungen att meddela detta i dagboken eller genom att kontakta er moderatorer på något sätt. Låter det inte som en bra idé? Det borde väl inte bli mer än runt 50 dagböcker om man höjde ribban för att få ha en egen dagbok rejält. Givetvis skulle alla även få göra nya dagböcker då... tänkte inte att ni skulle få slita med att flytta över 600 dagböcker haha. Citera
loka2 Postad 22 September , 2006 Rapport Postad 22 September , 2006 sorkenkk, vet inte om jag missuppfattat det lite, men menar du att varje dagbok ska ha en egen grupp? Liknande som klubbarna har typ en för varje klubb, fast en för varje dagbok? Om jag förstått det rätt så innebär det att sätta upp 600+ dagböcker/grupper samt administrera rättigheter till det i ett forumsystem som är det minst flexibla i hela världen - inte helt supernice. Vi har dock tittat på att försöka få till något mer bloggstruktur-liknande, ett försök har varit med t ex WSOP och EPT bloggarna, men det är lite samma sak där, det funkar bra så länge det är begränsat antal bloggar funkar den struktruen, när man börjar bli några hundra så blir det svårare om alla är moderatorer i den gruppen. Hur tycker ni att WSOP och EPT bloggarna har fungerat? - QoS EPT och WSOP bloggarna har fungerat hur bra som helst och man slipper hoppa tre sider tillbaka för att leta efter det nyaste dagboksinlägget för alla kommentarer. Men om jag har fattat det rätt så ska ni byta forumsystem och gå över till ett gemensamt med poker.se, har jag fel eller? skulle man inte kunna göra en ändring av dagböckerna i och med detta? Citera
y0 Postad 22 September , 2006 Rapport Postad 22 September , 2006 Ja, EPT bloggarna är bra. Skillnaden är att många vanliga dagböcker är mer interaktiva, folk postar händer och ställer frågor om spel de vill ha svar på. Att dela upp det i en kommentera tråd blir ganska omstädigt och svåröverblickat imo. Visst, det postas ganska mycket skit i de mest populära, med det flesta har inget överflöd av kommentarer. Idén med egen grupp går fetbort i det formatet forumet är idag. Det jag saknar mest är att kunna markera favoriter då det finns en del dagböcker jag inte är det minsta intresserad av. Citera
Recommended Posts