thorin Postad 16 Januari , 2005 Rapport Postad 16 Januari , 2005 Jag läste i en tråd på 2+2 där man diskuterade att stjäla blinds i cashgame, jag har aldrig gjort detta, tycker det verkar onödigt, men många där hävdar att det e ganska viktigt, lite småpengar blir mycket. Sen pratar de även om vilka kort man ska göra det med, för mig har alltid blindsteals handlat om situationer, inte om korten. Är jag ute och cyklar? Citera
fsvoo Postad 16 Januari , 2005 Rapport Postad 16 Januari , 2005 menar du fixed limit? Jag brukar blindsteala med A och K högt nästan jämt ibland även från cutoff beroende på vem som sitter på button och blinds då. Jag för tyvärr ingen statestik men är ganska säker på att jag lyckas sno blindsen oftare än att någon callar. Om nån skulle calla har man ju ändå stor chans att vinna med sitt höga. Sitter man på ett bord för länge kan man ju lugna sig lite efter ett tag då det är för uppenbart om det är samma gäng spelare. Känns som det handlar lite om korten också eftersom big blind ofta kan syna speciellt på låg limit så chans att vinna är ju trevligt. Det är hur jag utan kunskap eller enligt fakta börjat spela i alla fall, vore roligt om nån rättade mig. Citera
thorin Postad 16 Januari , 2005 Författare Rapport Postad 16 Januari , 2005 menar du fixed limit? Nej, är det stor skillnad? Citera
fsvoo Postad 16 Januari , 2005 Rapport Postad 16 Januari , 2005 förmodligen inte vad menar du med att det handlar om situationer? Citera
thorin Postad 16 Januari , 2005 Författare Rapport Postad 16 Januari , 2005 vad menar du med att det handlar om situationer? Eftersom meningen (så som jag tänker det iaf) med en steal är att sno blinden utan att korten kommer till showdown så spelar inte dina kort någon roll. Citera
fsvoo Postad 16 Januari , 2005 Rapport Postad 16 Januari , 2005 jo, fast när ska man välja att sno då? med jämna mellanrum? skulle ju annars gå hela tiden. Då kan man ju lika gärna göra det kort som har en chans å vinna tänker jag. Är väl kanske lättare i NL där man kan pytsa in lite å får man call kan man nog tänka sig att man är slagen men så länge det lyckas tillräckligt ofta så. Jag brukar tänka att lyckas men en gång per runda spelar man ju gratis Citera
Fishblock Postad 17 Januari , 2005 Rapport Postad 17 Januari , 2005 menar du fixed limit? Nej, är det stor skillnad? Ja det är skillnad. blindarna är mer värda i fixed limit i förhållande till genomsnittlig pottstorlek och förväntad vinst per timme. Citera
King_ingo Postad 17 Januari , 2005 Rapport Postad 17 Januari , 2005 Jag tycker det är självklart att man ska sno blinds. I cashgames, turneringar ja till och med om man står brevid bordet och tittar på. Men som vanligt så handlar det om till vilken utsträckning som blindsen skyddar sina pengar. Det är nog inte värt att försöka sno med 72o om blindsen nästan alltid synar. Men kan du få blindsen att lägga sig med ett 2xbb bet varje gång så är det väl bara och sno på. Ju bättre hand du försöker stjäla med desto mer tjänar du ju i genomsnitt. Om han synar så har du ju chansen att träffa floppen. Citera
Tis Postad 17 Januari , 2005 Rapport Postad 17 Januari , 2005 Generellt sett ska du givetvis försöka stjäla blinds när så är möjligt - och det är det som är det avgörande för hur du ska spela. På vissa bord och mot vissa motståndare kommer det alltid att bli tufft att sno blinds, då för du spela mer passivt och försöka stjäla lite mer sällan. Mot andra kan det gå att vara aggressiv varje runda och sedan spela handen utifrån floppen. Det fordrar också ett beaktande av korten på ett annat sätt än ovan. Så svaret är, som så ofta i poker, ja - med vissa förbehåll. mvh/tis Citera
trexter Postad 20 Januari , 2005 Rapport Postad 20 Januari , 2005 Beror som sagt på motståndarna, jag har stulit blinds 2 (2!) ggr de senaste två veckorna... Citera
PokerWiz Postad 20 Januari , 2005 Rapport Postad 20 Januari , 2005 Bara att raisa på knappen preflop. Går han med då så drar man iväg nåt 0.8 pottbet på floppen. Vägrar han lägga sig där drar man iväg ett 0.5-0.7 pottbet på turnen. Sen är det all-in på rivern som gäller! Wanna piece of me boy?????!!!! Korten? Vilka kort? Citera
Macaronis Postad 20 Januari , 2005 Rapport Postad 20 Januari , 2005 Bara att raisa på knappen preflop.Går han med då så drar man iväg nåt 0.8 pottbet på floppen. Vägrar han lägga sig där drar man iväg ett 0.5-0.7 pottbet på turnen. Sen är det all-in på rivern som gäller! Wanna piece of me boy?????!!!! Korten? Vilka kort? Låter inte speciellt förståndigt. Men om man vill bli av med degen så visst. Citera
PokerWiz Postad 20 Januari , 2005 Rapport Postad 20 Januari , 2005 Bara att raisa på knappen preflop.Går han med då så drar man iväg nåt 0.8 pottbet på floppen. Vägrar han lägga sig där drar man iväg ett 0.5-0.7 pottbet på turnen. Sen är det all-in på rivern som gäller! Wanna piece of me boy?????!!!! Korten? Vilka kort? Låter inte speciellt förståndigt. Men om man vill bli av med degen så visst. Varför förutsätter du att det är en förlorande taktik bara för att du inte spelat den med framgång? Citera
Reaper Postad 20 Januari , 2005 Rapport Postad 20 Januari , 2005 Bara att raisa på knappen preflop.Går han med då så drar man iväg nåt 0.8 pottbet på floppen. Vägrar han lägga sig där drar man iväg ett 0.5-0.7 pottbet på turnen. Sen är det all-in på rivern som gäller! Wanna piece of me boy?????!!!! Korten? Vilka kort? Låter som du gillar Gus Hansen's spelstil. Själv har jag testat att spela såhär aggresivt, men inte så speciellt fränt att göra detta när den andra får en hand? För om han kan räkna lite 1+1 så synar han juh väldigt ofta iaf, om han inte har extremt respekt mot höjningarna... Skulle iaf aldrig göra så varje gång jag sitter på knappen, däremot är det juh klockrent att variera spelet så att man sätter grillor i huvet på motståndarna Citera
PokerWiz Postad 20 Januari , 2005 Rapport Postad 20 Januari , 2005 Om alla bara spelar när dom får bra kort så lär man ju tjäna på att betta eftersom chansen att dom får in nåt är tillräckligt liten. Sen att man får ändra till att vara tight som Heliga Birgitta när dom upptäcker hur man spelar trodde jag var underförstått Citera
Gyre Postad 21 Januari , 2005 Rapport Postad 21 Januari , 2005 Ofta när man får syn på en steal, så brukar det vara lönt att ta ett skott till. Om man inte har lyckats få en CS bredvid sig så bör det vara lönsamt. Citera
thorin Postad 21 Januari , 2005 Författare Rapport Postad 21 Januari , 2005 Låter som du gillar Gus Hansen's spelstil. Själv har jag testat att spela såhär aggresivt, men inte så speciellt fränt att göra detta när den andra får en hand? Lite roligt att alla ofta när någon spelar utan att tänka så säger nämner man 'Gus Hansen', nu är jag ingen expertanalytiker, men det krävs ju inte mycket för att fatta att det ligger mycket bra spel bakom hans framgångar. Självklart slaskar han mycket preflop, men hans grymma postflop spel tillåter ju detta. Det som ni beskriver är ju fyllepoker i princip och korkat spel. Det verkar nästan som Gus Hansen har blivit någon symbol för alla idioter, "han lirar som en dum fan, då kan vi göra det också". Och innan du nämner det, jag vet att du bara testade och att du vet osv, bla bla. Att du ens funderade på att lira "som Gus Hansen" genom att lira på det sättet som föregående talare beskrev bevisar ju att du inte riktigt fattat det. Börjar bli jävligt OT men skitsamma Citera
thorin Postad 21 Januari , 2005 Författare Rapport Postad 21 Januari , 2005 Ofta när man får syn på en steal, så brukar det vara lönt att ta ett skott till. Om man inte har lyckats få en CS bredvid sig så bör det vara lönsamt. Jo det stämmer faktiskt, men man måste även se på en del saker. Lirar man på lägre nivåer blir det svårt att stjäla om de har TP, men om det ligger t ex två färgkort på bordet och turnen inte ger ett tredje så kan det vara lönt. Men så här mycket kämpar jag inte för att stjäla blinds, däremot höjda potter. Grundfrågan var att stjäla blinds i cashgame Citera
Recommended Posts