Gå till innehåll

ARTIKEL: tiltmenot eller icke?


bossbaver

Recommended Posts

en kommentar från Kens artikel på Aftonbladet... är det den "riktiga" tiltmenot månne?

 

Riggade tomtar...

Hej alla pokerspelare!

 

Håller med föregående skrivbenter.Verkar som att visa siter är "riggade" på olika sett och detta märker man klart och tydligt om man är van spelare och spelar tusentals händer varje månad. Vissa siter förekommer A oftare på floppen än vad som vore rimligt andra är färg floppar vanligt eller par floppar osv. färgdragen går upp i värde osv.Sedan så verkar det skilja mer och mindre mellan vissa siter. En site som jag personligen ställer mig frågande till och som jag som jag vet har fått mycket kritik är prima nätverket.

 

Angående den killen som inte trodde på detta och hävdade att dem har ju handhistorik osv. Ja och några kompisar dokumenterade detta med programvara som finns att tillgå totalt 5 st och alla hade spelat över 50 000 händer och uppåt det visade sig att pp att träffa triss var 2 -3 % generellt under normala värden på samtliga 5 spelare! Vi tittade också på flertalet andra situationer.

 

Komiskt också är ju artikeln om tjejen som fått royal live det var första gången i tuneringens historia nån hade fått royal så dem fira henne det är bara logga in på en del siter så ser man det inom ett par dagar...:)

 

Jag som pokerspelare är oroad över denna utveckling och det är nog bra att spelare ifrågasätter och sätter press på bolagen.De pratar om kontroller jag skulle vilja ha en bättre kontroll än vad som görs i dag med intigrerade system som körs oavbrutet bla ett enskilt företag som kunde ge ut ett certifikat som garanterar säkerhet. Sedan de poker siter som använder sig av detta system får ett certifikat och kan marknadsföra sig själv som en säker site och ska då också vara det!

 

För på lång sikt kan detta skada pokern det tog tid för männsikor att lita på internet och tjänster på nätet och går det för långt att folk ifrågasätter och inte litar på dessa tjänster finns det risk att man tappar många spelare på nätet för att dem kommer tröttna.

 

Och angående ken och tomtar så verkar han tro att alla som gnäller på riggen är folk som loosar och är fiskar för min egen del som sagt så spelar jag mycket med bra resultat. Så man kan ju vara lite mer ödmjuk. Om man nu anser sig vara bäst kan man ju gärna komma upp till dem högsta borden och visa att man är bäst också inte bara pladdra.

 

Jultomten

 

 

 

 

 

Av tiltmenot (2006-09-08 kl 20:55)

 

* Flytt till PiM - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har heller inga fakta i smamanhanget, men logiskt sett så är det inte Bengt Sonnert. Jag har iofs aldrig träffat honom, men jag har svårt att tro att en person med hans utbildningsnivå (han är ju trots allt civ. ing. vid sidan av pokern) skulle uttrycka sig så språkligt undermåligt. Om han sen ville vara anonym och kalla sig "jultomten" vore det ju rätt klantigt att ha signatur "Tilitmenot", som halva pokersverige (minst) associerar till honom.

 

Så nej, rimligen kan det inte vara herr Sonnert. Däremot är det troligt att det är någon mupp som försöker ge sken av att vara densamma och därför har valt sin signatur med omsorg.

 

Men mer belägg än logiskt resonemang har jag inte, som sagt.

 

EDIT: Nu måste jag förstås tillägga att jag inte anser att civ ing = språkligt välutbildad, självklart är det många som inte kan uttrycka sig för 5 öre i det skrået oxo, men det är åtminstone ett bevis på liiite vett i huvudet....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...