Gå till innehåll

Allt om Poker och Valet 2006!


aim4vegas

Recommended Posts

Min far kom till detta land med inte allt för många kronor på fickan. Han kom till Sverige från ett före detta kommunistiskt land och på vissa fronter ser han löjligt många likheter med den tidens kommunism och dagens Sverige. Att sossarna skulle stå för solidaritet osv är bara trams. Nej, att rösta vänster har aldrig varit ett alternativ för honom och kommer aldrig bli ett alternativ för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 138
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det är en myt sossarna byggt upp att moderaterna vill öka klyfotrna i samhället, läs moderaterna partiprogramm. Moderatera har alltid satsat på utbildning, det kommer fortsätta vara GRATIS att gå eftergymnasial utbildning och få STUDIEBIDRAG.. det är vi ganska ensamma om i världen.

 

Om vi inte ger höga löner för kvalificerade yrken och lägre skatt på företag tror iaf inte jag att vi kan konkurrera i en global ekonomi och om det går utför för Sveriges företag vem ska då betala gamla berits pension..?

 

Det är väl ingen myt när Reinfeld själv står och säger att de vill sänka alla möjliga bidrag? Vad tror du själv att det leder till i längden då? INTE får vi ett enigare Sverige i alla fall den saken är klar.

Och detta snack om att det är för dyrt att anställa folk...alla erbetsgivaravgifter osv. Vafan då ska man ju betala in alla försäkringar etc själv som normalt sett ingår. Det blir det knappast bättre av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utan att försöka gå för mycket överbord och röstfiska, så är jag rädd att vi kommer få ett bra mycket våldsammare, och sjukare samhälle de närmaste fyra åren. (för vilka som vinner valet känns givet)

 

 

Kom ut ur bubblan.

Hur menar du då? Du får gärna PM mig om det riskerar att göra så tråden spårar ur ännu mer :)

 

Jag ser det som givet att om de fattiga får det sämre ställt, så kommer det bli ett kallare samhälle med allt va det innebär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägre skatt = fler jobb. Fler jobb=större statskassa.

Tänk om det var så enkelt.

 

Ja tänkt om allt vore så enkelt då hade vi inte denna diskussion alls. Men det är så...mkt vill ha mer...sen om det är på bekostnad av andra det är väl skitsamma. Bara jag får mer så blir det bra. Egoismen har inge gränser....de som inte trivs i Sverige får väl flytta till det förlovade landen västerut, där finns alla möjligheter att utvecklas, inga gränser....eh jo visst ja, du måste betala själv för din dotters levertransplantation som akut måste opereras, fast ni just nu har knapert med pengar, tack vare att din bil gick sönder som du måste ha för att ta dig till jobbet. Låter bra va!? Då känns den liberala friheten jättebra när man sitter i en sådan sits va? kan man snacka Bad Beat...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lås den här tråden!

Jag skiter i vem ni tänker rösta på på söndag, men håll gärna era åsikter ifrån forumet.

Vårat gemensamma intresse är POKER!

Sen är det egalt för mig om den/dom jag kan ta lärdom av är Moderater, sverigepartister, komunister, nekrofiler eller muslimer. Det hör liksom inte hit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför finns det så många ensamstående mammor?

Man kan ju inte hänvisa till dessa hela tiden,trots allt var de väl 2 när barnet tillverkades.Plus att de får underhåll mm mm.

Det absolut sista som sades innan det förra valet var något som S kom med sista veckan. Då lovade Persson i TV att ensamma mammor skulle få en massa pengar bla.bla bla men sen 10 dagar senare tog han tillbaks detta,helt sjukt.Och de vill vissa rösta på. :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lås den här tråden!

Jag skiter i vem ni tänker rösta på på söndag, men håll gärna era åsikter ifrån forumet.

Vårat gemensamma intresse är POKER!

Sen är det egalt för mig om den/dom jag kan ta lärdom av är Moderater, sverigepartister, komunister, nekrofiler eller muslimer. Det hör liksom inte hit.

 

Är du på något vis dum i huvudet?

Vi har en diskussion i tråden off topic där allt som inte är poker kan diskuteras. OM du inte är intresserad behöver du inte läsa....herregud vad endel är jobbigt korkade ibland

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lås den här tråden!

Jag skiter i vem ni tänker rösta på på söndag, men håll gärna era åsikter ifrån forumet.

Vårat gemensamma intresse är POKER!

Sen är det egalt för mig om den/dom jag kan ta lärdom av är Moderater, sverigepartister, komunister, nekrofiler eller muslimer. Det hör liksom inte hit.

 

Är du på något vis dum i huvudet?

Vi har en diskussion i tråden off topic där allt som inte är poker kan diskuteras. OM du inte är intresserad behöver du inte läsa....herregud vad endel är jobbigt korkade ibland

Vad tror du jag svarar på den frågan?

Vad jag menar är att forumet blir bättre om vi inte har förutfattade meningar om övriga medlemmar.

Nu blir folk oense om saker som har sjukt lite med poker att göra.

Undermedvetet så ser många ner på dom som inte tycker som en själv.

Nu är det för sent iaf. Så propagera du!

Tyvärr är din framtoning inte så trevlig så jag tror inte du värvar många röster till ditt parti.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lås den här tråden!

Jag skiter i vem ni tänker rösta på på söndag, men håll gärna era åsikter ifrån forumet.

Vårat gemensamma intresse är POKER!

Sen är det egalt för mig om den/dom jag kan ta lärdom av är Moderater, sverigepartister, komunister, nekrofiler eller muslimer. Det hör liksom inte hit.

 

Är du på något vis dum i huvudet?

Det är precis sådana menlösa kommentarer som gör att de flesta liknande diskussionerna blir låsta. Kan vi ha en tråd utan sånt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man ska ju vara lite märkligt funtad om man låter gamblingreglering vara frågan som styr vilkar man röstar på. Jag skulle hellre använda sandpapper som toapapper i en månad än rösta på vänsterblocket, men det är inte för att de är mer restriktiva till spel.

 

Till alla som tänker rösta vänster rekommenderar jag: http://catallarchy.net/blog/archives/2004/05/04/the-hanover-street-shoe-shine-boys/

 

Det är en allegori över samhället där staten ska göra alldeles för mycket.

 

Jag ser det som givet att om de fattiga får det sämre ställt, så kommer det bli ett kallare samhälle med allt va det innebär.

Vi har ~0% under fattighetsgränsen i Sverige. Det där är ett ickeproblem.

 

Och om du tycker att det är givet vilka som vinner är jag intresserad av att beta oavsett vilka du tror det är.

 

Se till att skaffa jobb? Om det vore så lätt som du säger så skulle väl alla ha jobb utan problem då.

Vet du hur dyrt det är att anställa någon?

 

Jag rekommenderar dig att starta ett företag för ett intressant perspektiv på svensk skattepolitik. Du kommer strax märka att du får enormt mycket skit för att vara framgångsrik och vilja jobba mycket.

 

Rikemanspolitik...jodå...jag tror på solidaritet och hjälpsamhet för ett bätttre samhälle och de borgliga kör på linjen är du inte född rik så taskigt för dig,

Bullshit, nästan alla i Sverige är födda rika. Och det du snackar om har inget med hjälpsamhet och solidaritet att göra. Det är att straffa högpresterande och att betala folk för att inte jobba. Hur fan får du ihop det till att det skulle vara en bra idé?

 

om du inte lyckats i livet så får du stå ditt kast.

Det är väl helt självklart att det inte är någon annans problem?

 

Med dem i styret skulle vi få ett uppdelat samhälle som skulle generera sämre levnadsstandard för dem som redan har det och tvärtom.

Nej att kasta ut folk på gatan och säga: -du har två ben att stå på fixa det här nu, är inte rätt metod. Bara dem med fett konto som kan hålla med på såna saker.

Det är ju inte ens metoden de förespråkar.

 

Bara att titta över Atlanten hur bra det funkar där....

USA funkar alldeles utmärkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lås den här tråden!

Jag skiter i vem ni tänker rösta på på söndag, men håll gärna era åsikter ifrån forumet.

Vårat gemensamma intresse är POKER!

Sen är det egalt för mig om den/dom jag kan ta lärdom av är Moderater, sverigepartister, komunister, nekrofiler eller muslimer. Det hör liksom inte hit.

 

Är du på något vis dum i huvudet?

Vi har en diskussion i tråden off topic där allt som inte är poker kan diskuteras. OM du inte är intresserad behöver du inte läsa....herregud vad endel är jobbigt korkade ibland

Vad tror du jag svarar på den frågan?

Vad jag menar är att forumet blir bättre om vi inte har förutfattade meningar om övriga medlemmar.

Nu blir folk oense om saker som har sjukt lite med poker att göra.

Undermedvetet så ser många ner på dom som inte tycker som en själv.

Nu är det för sent iaf. Så propagera du!

Tyvärr är din framtoning inte så trevlig så jag tror inte du värvar många röster till ditt parti.

 

Nej du menar precis som du skrev, du skiter i vad alla andra tycker och har för åsikter, för att det inte passar dig så ska alla vara tysta. Du visar ingen respekt alls. Så försök inte bortförklara dig...folk blir oense om saker som inte har med poker att göra säger du...ehh det stämmer men vi diskuterar i en tråd som inte ska ha anknytning till poker också.

 

Beef__Cake skrev:

Bubbla skrev:

Lås den här tråden!

Jag skiter i vem ni tänker rösta på på söndag, men håll gärna era åsikter ifrån forumet.

Vårat gemensamma intresse är POKER!

Sen är det egalt för mig om den/dom jag kan ta lärdom av är Moderater, sverigepartister, komunister, nekrofiler eller muslimer. Det hör liksom inte hit.

 

 

Är du på något vis dum i huvudet?

 

SaInT skrev:

Det är precis sådana menlösa kommentarer som gör att de flesta liknande diskussionerna blir låsta. Kan vi ha en tråd utan sånt?

 

Det var ingen kommentar utan en fråga om du missade "?" efter meningen. Man undrar ju ibland. Sen så får man väl tillbaka vad man ger....kastar man ur sig dumma saker utan relevans så kan man räkna med att få höra ett och annat tillbaka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej du menar precis som du skrev, du skiter i vad alla andra tycker och har för åsikter, för att det inte passar dig så ska alla vara tysta. Du visar ingen respekt alls. Så försök inte bortförklara dig...folk blir oense om saker som inte har med poker att göra säger du...ehh det stämmer men vi diskuterar i en tråd som inte ska ha anknytning till poker också.

 

Man kan bli trött för mindre.

Vad jag förökte säga var att jag INTE vill veta vilka plitiska åsikter övriga medlemmar på forumet har.

Precis lika lite som att jag vill veta deras sexuella läggning eller vilket fotbollslag dom håller på.

Allt sånt gör att man bildar sig en uppfattning om vad för typ av mäninska dom är, och bedömmer deras kommentarer efter det. Inte till 100% naturligtvis men jag hoppas attt du fattar ungefär vad jag menar!

För vem skulle ta en person som hade "Jose Mxxxxxx" for president!" i sin sigantur på allvar?

Var jag skall rösta på på söndag kan du ju försöka gissa. Gissa två gånger för säkerhetsskull.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till alla som tänker rösta vänster rekommenderar jag: http://catallarchy.net/blog/archives/2004/05/04/the-hanover-street-shoe-shine-boys/

 

Ärligt talat: Vilket egocentriskt skitsnack! Att vi till en börjar betalar nära 50% rätt ut från lönen stämmer inte, sen kan man ju fundera på vad vi faktiskt får för de pengar vi betalar in...

 

Hur många tror ni skulle ha råd att betala för att ha sina tre barn i skolan? Hur många skulle ha råd att ens låta ett barn gå färdigt?

 

Skulle alla ha råd att teckna en heltäckande sjukförsäkring? Skulle polisen sluta att komma till de 'fattigare' områden eftersom de som bor där inte har råd att betala vad det kostar?

 

Listan kan göras lång, självklart vet jag att det inte är det här som alliansen (axelmakterna?) förespråkar, men det finns en stor fara i att tro att allt blir så mycket lättare om man sänker, eller allra helst helt tar bort, skatterna.

 

Högern brukar påstå att vi i Sverige har en massarbetslöshet och skyller detta på socialdemokraternas politik. Jag säger inte att vi här i Sverige inte har en hög arbetslöshet men, herregud, man måste ju kunna se och jämföra med hur det ser ut i t.ex. EU och arbetsmarknaden där. Länder som Spanien och Frankrike, DE har en massarbetslöshet, dessutom inga utvecklade sociala skyddsnät. Tror ni att de fortfarande tror på myten att sänkta skatter ger fler jobb?

 

 

En annan liten detalj som underligt nog sällan berörs eller kritiseras gäller en av grunprinciperna för hur en marknadsekonomi fungerar. Ju högre inflation desto lägre arbetslöshet, och även tvärtom, ju lägre inflation desto högre arbetslöshet. Riksbanken i Sverige har i uppdrag att hålla nere vår inflation för att stärka sveriges konkurrenskraft i världshandeln, detta leder automatiskt till högre arbetslöshet. Om Sverige går med i EMU, vilket alliansen vill, så kommer vår räntepolitik styras av centralbanken (osäker var, Strasbourg?) , vars uppgift också går ut på att hålla ner inflationen. Den stora skillnaden ligger i att som det är nu kan vi här i Sverige påverka vår egen räntepolitik, till detta krävs 'bara' att övertala opinionen hemma, men om vi går in i EMU så måste vi övertala ett par hundra miljoner människor....

 

På 70- och 80-talen hade vi här i Sverige en mycket låg arbetslöshet (ett tag under två procent!) och visst hade vi en hög inflation men den viktigaste orsaken till att inte den sköt i höjden totalt var det att staten anställde människor inom den offentliga sektorn i mycket stor utsträckning. Det är ett av de få sätten att hålla nere inflation och arbetslöshet. (de andra sätten ska jag inte nämna här, då blir det nog ett ramaskri utan dess like) Det intressanta är då att det nya arbetarparitet ( De 'nya' moderaterna) tillsammans med sina femtekolonnare säger att de inte vill anställa i den offentliga sektorn, med några få undantag, utan vill släppa marknaden fri...

 

Hmm...kanske har varit lite otydlig nu, men jag menar att valet nu på söndag handlar om att välja mellan ett förhållandevis högt skattetryck men med ett samhälle där vi alla fortfarande kan vara med om att bestämma hur vi ska styra vår jobbpolitik eller att lämna över ansvaret till en marknad som inte bryr sig fem öre om de människor som lämnas utanför.

 

Ta ert demokratiska ansvar och välj en väg som hjälper ett flertal, inte ett fåtal! (Min egen åsikt, ni behöver inte om ni inte vill :P)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det vore intressant att se Hjort som statsminister.

 

- Nej, ni arbetsskygga amsare som inte har råd med hyran är inte alls fattiga, 6000 kronor i månaden är rikt med internationella mått mätt. Skit samma att ni betalar 3867 i hyra. Många skulle bokstavligen döda för 1400 kronor i månaden efter räkningarna.

Gurka dyrare i Sverige än i Uganda? Ingen tvingar dig att bo kvar.

 

*åker iväg i Roll's Royce med säten klädda i finast polackhud*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej du menar precis som du skrev, du skiter i vad alla andra tycker och har för åsikter, för att det inte passar dig så ska alla vara tysta. Du visar ingen respekt alls. Så försök inte bortförklara dig...folk blir oense om saker som inte har med poker att göra säger du...ehh det stämmer men vi diskuterar i en tråd som inte ska ha anknytning till poker också.

 

Man kan bli trött för mindre.

Vad jag förökte säga var att jag INTE vill veta vilka plitiska åsikter övriga medlemmar på forumet har.

Precis lika lite som att jag vill veta deras sexuella läggning eller vilket fotbollslag dom håller på.

Allt sånt gör att man bildar sig en uppfattning om vad för typ av mäninska dom är, och bedömmer deras kommentarer efter det. Inte till 100% naturligtvis men jag hoppas attt du fattar ungefär vad jag menar!

För vem skulle ta en person som hade "Jose Mxxxxxx" for president!" i sin sigantur på allvar?

Var jag skall rösta på på söndag kan du ju försöka gissa. Gissa två gånger för säkerhetsskull.

 

DU vill inte veta vilka åsikter folk har i vissa frågor för att DU är rädd att du ska få en bild av dem som inte går i linje med vad du tycker. Och sen när den bilden har etsats fast så är de för evigt dumma för dig och du kommer aldrig ta dem på allvar eller? Pga någons åsikter i en viss fråga?

Om någon verkligen gillar Jose och vill visa det genom en kort signatur utan att på något vis skriva något dumt då är det för dig fjantigt och omoget eller?

Kan man snacka no respekt för andra människor iaf......jag tror ditt val på söndag blir bra då du verkar vara helt insnöad på uttrycket egoism.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hjort, du skrev följande:

 

Citat:

Rikemanspolitik...jodå...jag tror på solidaritet och hjälpsamhet för ett bätttre samhälle och de borgliga kör på linjen är du inte född rik så taskigt för dig.

 

Bullshit, nästan alla i Sverige är födda rika. Och det du snackar om har inget med hjälpsamhet och solidaritet att göra. Det är att straffa högpresterande och att betala folk för att inte jobba. Hur fan får du ihop det till att det skulle vara en bra idé?

 

Citat:

om du inte lyckats i livet så får du stå ditt kast.

 

Det är väl helt självklart att det inte är någon annans problem?

 

Citat:

Bara att titta över Atlanten hur bra det funkar där....

 

USA funkar alldeles utmärkt.

 

 

 

Vilket Sverige lever du i? Du skjuter från höften med kapitalistisk ammunition och tror att du träffar mitt i prick varje gång.

Kan du inte förklara hur USA fungerar alldeles utmärkt, det skulle vara intressant att höra. Inrikespolitiskt/utrikespolitiskt osv...

 

 

 

Ni som ska rösta höger kan ju tänka er för ett par gånger och läsa igenom dessa artiklar.

http://www.chomsky.info/articles.htm

 

/Joel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...