Gå till innehåll

NLT - Trn, trubbel med lågt pocket par.


psykologen

Recommended Posts

50 k på Party. Spelar två MTT och lagar mat samtidigt så jag har noll read som vanligt.

 

 

NL Texas Hold'em Trny:28631480 Level:7 Blinds(300/600) - Tuesday, September 12, 17:47:43 ET 2006

Table $35k Gtd. Rebuy(827269) Table #10 (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: ROMANET ( $29048 )

Seat 2: DaRivrFuxMe ( $33804 )

Seat 3: MuckemBabe ( $44010 )

Seat 4: IfoldKKtoAA ( $40536 )

Seat 5: gazza16333 ( $11857 )

Seat 6: McMagnus ( $14563 )

Seat 7: shattus ( $31161 )

Seat 8: psykologen ( $13480 )

Seat 9: Jab1954 ( $9589 )

Seat 10: Cassja ( $23194 )

Trny:28631480 Level:7

Blinds(300/600)

** Dealing down cards **

Dealt to psykologen [ 6c 6s ]

shattus folds.

psykologen raises [1200].

Jab1954 folds.

Cassja folds.

ROMANET folds.

DaRivrFuxMe folds.

MuckemBabe folds.

IfoldKKtoAA folds.

gazza16333 folds.

McMagnus calls [600].

 

** Dealing Flop ** [ As, Ts, 3h ]

McMagnus checks.

psykologen bets [2000].

McMagnus calls [2000].

 

** Dealing Turn ** [ 7c ]

McMagnus checks.

psykologen checks.

 

** Dealing River ** [ Ad ]

McMagnus bets [4000].

Cassja: svenske krig

Your time bank will be activated in 5 secs. If you do not want it to be used, please act now.

 

Vad har fi?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle folda denna alla dar i veckan, det enda du slår är ju i princip en bluff. I en sån här MTT synar massor av folk höjningar med Axo etc.

 

Han kan ju sitta med Ax, Tx, 7x eller ett pp över 6 och ha dig slagen.

Om jag inte har nån read på fi är detta en klar fold i min bok. Du har ju fortfarande drygt 10K kvar och ett M på 10-11 så det är ju ingen panik ännu även om det börjar närma sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur vanligt är det egentligen att man "slowspelar" ett A i denna situation?

 

Ingen av oss är djupa.

 

Varför då pottbetta på rivern? Varför bara syna på turn för att sedan checka turn? Synar man verkligen ett potbett med en 10 på floppen där det finns ett A när någon miniraisat UTG?

 

Hela handen gjorde i alla fall mig väldigt konfunderad.

 

Rebuy var över.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle nog orda för en syn här, enligt den på forumet väl använda frasen "Vad ska han han, liksom?"

 

Det känns som ett mycket tvivelaktigt spel från hans sida att beta ut med en hand som slår din men inte innehåller ett ess, eftersom att han i normala fall inte kan förvänta sig en syn om du inte sitter på esset.

 

Nej, check-syn är i min mening är betydligt bättre spel från hans sida då, iom att han hittar bra mkt mer värde i att bluffsyna dig istället för att du ska bluffsyna honom. Checkar han får du chansen att bluffa bort dig. Är han tom så har han inte råd med eftersom han aldrig kan syna ett bet från dig vilket fall.

 

Kvar återstår då att han antingen har ett ess eller ett bustat drag, eftersom inga drag träffade.

 

Du har visat stor svaghet genom att checka bakom på turn, vilket lätt bjuder in honom till att bluffa river med sina missade händer. Att det sista esset faller på river är guld för dig, då ingen hand som inte redan slog dig slår dig nu, samt att det teoretiska risken att Fi har ett ess minskar.

 

Du fångar med stor sannolikhet en bluff här oftare än 2/5 (eller vad potoddsen nu gav), vilket ordar för en syn. Betstorleken gör sedan att det ser väldigt mkt ut som att han inte vill ha syn, borde han inte betat mindre om han velat ha en gråtsyn från dina KK/QQ?

 

Detta är ju det klassiska tillfället att göra den berömda bluffsynen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol

psykologen calls [4000].

McMagnus shows [ 4c, 5c ] a pair of aces.

psykologen shows [ 6c, 6s ] two pairs, aces and sixes.

psykologen wins 14700 chips from the main pot with two pairs, aces and sixes.

 

 

Gjorde en liknande analys som flera här. Det var väl i och för sig ganska uppenbart vad som skulle hända.

 

Jag visste inte helt konkret hur jag kom fram till slutsatsen då jag var så pass såker på att det var en bluff. Det kändes som en 9/10 situation med timming info. Jag blixtsyndade efter att ha tänkt igenom handen. Hade fi haft ett A tror jag han hade valuebettatt/infobettat i stället på rivern. Hade han haft tvåpar hade han checkat. Bettet kändes för tungt när han hade checkat på turn för att kunna va något annat än en bluff.

 

Jag förstår inte hur fi kom fram till en syn på floppen men det är ju inte direkt ovanligt. :roll:

 

Ivars analys var klockren med mitt tänk i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är ju redan resultatet postat i denna tråd, men jag skulle vara intresserad av att veta hur du motiverar din miniraise från tidig position (preflop). Du ger ju stora blind 3.5 till 1 på att syna när du har en hand som nästan garanterat får ett eller flera överkort på floppen. Visserligen inte det som diskuterades i tråden men en ganska klar fold preflop om du frågar mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oddsberäkningar är inte en så stor del av poker som vissa tror.

 

nej men en liten del är det väl ändå. Det här känns för mig som en typisk hand som det är illa att miniraisa med. Du kommer ofta att få ett flertal synare bakom när du sitter i tidig position och det kommer alltd att ge halvjobbiga beslut på alla gator såvida inte 6an kommer eller ett klart foldläge. Enda gången det känns bra är när 6an faller och då det borde isf vara vettigare att bara limpa med, kommer troligtvis ändå att få betalt och du tjänar ett bet de gånger du missar.

Ett annat alternativ som jag ser det är att höja mer preflop för att få bort fler fi och det är då betydligt troligare att kvarvarande också missat och sexorna är en bra hand. Nu blev det ju bara en synare men i många fall får du med dig några fler

 

hm, tidigt på dagen och så, men skulle vara intresserad av tänket bakom att miniraisa med lågt pocket i tidig pos.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hm, tidigt på dagen och så, men skulle vara intresserad av tänket bakom att miniraisa med lågt pocket i tidig pos.

 

1. Representera en större hand, många som minraisar från tidig position gör det ofta med premiumpar.

 

2. Ingen sätter dig på det låga paret på handen när du träffar setet och därmed ökar chansen att få betalt för setet.

 

3. Få folk att syna med mycket marginella händer ur position som i och för sig har matematiska odds att syna men man tror att man kan spela ut dem postflop.

 

4. Investera mindre av sina chips preflop och därmed mindre skada om man behöver släppa mot en reraise. Om blindsen ofta lägger sig mot en minraise är det också onödigt att investera mer (kanske inte relevant i det här fallet utan reads).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan väl säga som så att jag rekomenderar ingen nybörjare att spela 66 UTG under rådande omständigheter då det som rubriken och HH visar kan bli trubbel.

 

En erfaren spelare kan ju spela vilken hand som helst men det krävs ju fingertoppskänsla och man är ofta ute på hal is. Jag var ju ganska lowstackad och efter denna hand så arbetade jag mig upp till 150 000+ chips. Vad jag har för mig så krävdes det ett jävla trixande och som ABC spelare kommer man inte långt.

 

I denna turre gjorde jag dock misstaget att jag inte växlade om när jag låg på top 3.

 

Mer specifik än så blir jag tyvärr inte. Jag måste faan byta nick på Party innan. Fi var svensk. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...