Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

25NL shorthanded cashgame,

Jag får AQo UTG och raisar 4xbb. Sb och bb synar.

Flopp: 7J7 regnbåge

Sb och bb checkar. Jag CB ungefär 60-70% av potten. Naturligt? Det tar ett tag innan sb minicheckraisar och bb lägger sig. Är detta en solklar fold eller vad bör jag göra? Ingen read, precis börjat spela.

Postad

klar fold! inte vanligt att man mini-raisar men mindre begåvade spelare brukar göra de för att få maximalt betalt för en bra hand (som triss i de här fallet), men bra spelare kan också göra de ibland för att variera sitt spel

Postad

Mot vissa spelare 3-bettar jag ibland den här brädan mot personer som får för sig att "testa sin hand" på det här sättet. Men mot en okänd FI är det bara att slänga. Syn känns väldigt dåligt då det i princip inte kan vara en ren bluff och många spelare har den här linjen med en riktigt bra hand.

Postad

Att CB'a är helt ok där, även helt ok att checka när det är två fi, beror lite på vad man har för read på dem. Får man checkraise mot sig så så är det meningslöst att syna, vik eller prova en rebluff om du har en read på fi.