Gå till innehåll

SÖKES: Delge PT-statistik över andel vinnande spelare

Recommended Posts

Postad

Tänkte försöka att en gång för alla sätta P för diskussionen om hur många som vinner/förlorar i det långa loppet. Detta medelst en statistisk undersökning. Edit: Detta sätter inte P för nånting, men vore kul o höra vad ni har för stats iaf.

Det har i ett antal trådar florerat rykten om att 40% vinner. Detta har baserats på att PT visar en sådan fördelning mellan vinnare och förlorare. Denna slutsats är dock felaktig pga brister i urvalet. Se denna tråd.

Jag tänkte försöka mig på en liten undersökning. Till min hjälp behöver jag lite statistik från era PT-databaser. Det är bara ring game-statistik som jag är intresserad av.

Gör som följer:

1) Stäng av alla filter i preferences tab.

2) Gå till taben "Summary". Det jag är intresserad av där är hur många unique players ni har, samt hur många som är vinnare respektive förlorare (antal, inte %).

3) Gå sedan tillbaks till preferences tab, bocka för "use player filter" och skriv i at least 100 hands played.

4) Upprepa (2) med det nya filtret.

5) Dubbla siffran för "At least X hands played" i player filtret, och upprepa.. om och om igen..

6) Posta din statistik utan filter samt med filter för 100, 200, 400, 800, 1600, 3200 [etc...] händer, så långt du orkar, så ska vi se vad jag kan göra för kul sammanställning sen.

Mvh

/Nerdie

* Flytt till Poker OT - QoS *

Postad

Min statistik började 40/60 10k spelare. Ju mer jag filtrerade desto fler vinnare fick jag. När jag kom över 1000 hade fördelningen vänt till nästan 60/40 på 160 spelare.

Postad
Tänkte försöka att en gång för alla sätta P för diskussionen om hur många som vinner/förlorar i det långa loppet. Detta medelst en statistisk undersökning.

Tyvärr, du kommer knappast lyckas med detta på det här sättet. Allas statistik kommer att vara likt y0:s.