saffranboy Postad 12 September , 2006 Rapport Postad 12 September , 2006 En situation som uppstått för mig säkert 6-7 ggr. Pengarna åker alltid in här. Och det hela blir ett lotteri känns det som. Jag har förlorat de flesta gångerna och gjorde det nu igen och får lätt tiltkänslor. Men det är inte mkt till badbeat. Hur spelar ni här? Situatinen är följande Jag har 9, 10 o Limpar bigblind. Flop 7h,8h, Js och jag floppar stege! 4 spelare är med. De flesta gånger är man uppe mot ett färgdrag eller stegdrag här som man får skydda handen mot. Men situationen ja pratar om är En fisk med färgdrag, och ett floppat set imot dig. Du har drygt en tredjedels chans å vinna. Och efter några rerais så förlorar man ett dubbelt inköp. Nu senast vann setet efter att en 8r kom på turn. Hur spelar ni i dessa situationer. Jag ska upplysa om att det är SH men då jag spelar många händer så uppstår denna situation nån gång i veckan känns det som. Hur spelar ni med floppat set? Färgdrag? och färdig stege? Nu i denna hand så höjde UTG 2dollar.. small blind synade jag reraisade till 8 , Utg reraise 25 dollar small blind syn 25. Jag ALL in 90 dollar, Fick syn från bägge å kåken vann som sagt. Ska man trycka på här som jag gjorde eller kolla turn för att försäkra sig om att handen håller? Tacksam för svar /Saffran Citera
rai Postad 12 September , 2006 Rapport Postad 12 September , 2006 problemet ligger nog i att du tror att du floppat stege.... Citera
saffranboy Postad 12 September , 2006 Författare Rapport Postad 12 September , 2006 Motståndarna är ganska nyinkomna så har inte så bra read på dem, men ska det spela någon stor roll i detta fall? Man blir nervös när man får mothugg här. Blir antingen dubbla upp eller bli av med allt. Citera
jna Postad 12 September , 2006 Rapport Postad 12 September , 2006 Helst ska alla pengarna in på floppen. Kommer du helt säkert att lägga dig om bordet parar sig på turn? Förmodligen inte, och då blir det helfel att inte stoppa in pengarna så tidigt som möjligt. Citera
tamtaram Postad 12 September , 2006 Rapport Postad 12 September , 2006 En situation som uppstått för mig säkert 6-7 ggr. Pengarna åker alltid in här. Och det hela blir ett lotteri känns det som. Jag har förlorat de flesta gångerna och gjorde det nu igen och får lätt tiltkänslor. Men det är inte mkt till badbeat. Hur spelar ni här? Situatinen är följande Jag har 8, 10 o Limpar bigblind. Flop 7h,8h, Js och jag floppar stege! 4 spelare är med. De flesta gånger är man uppe mot ett färgdrag eller stegdrag här som man får skydda handen mot. Men situationen ja pratar om är En fisk med färgdrag, och ett floppat set imot dig. Du har drygt en tredjedels chans å vinna. Och efter några rerais så förlorar man ett dubbelt inköp. Nu senast vann setet efter att en 8r kom på turn. Hur spelar ni i dessa situationer. Jag ska upplysa om att det är SH men då jag spelar många händer så uppstår denna situation nån gång i veckan känns det som. Hur spelar ni med floppat set? Färgdrag? och färdig stege? Nu i denna hand så höjde UTG 2dollar.. small blind synade jag reraisade till 8 , Utg reraise 25 dollar small blind syn 25. Jag ALL in 90 dollar, Fick syn från bägge å kåken vann som sagt. Ska man trycka på här som jag gjorde eller kolla turn för att försäkra sig om att handen håller? Tacksam för svar /Saffran Du får in keramiken som favorit. Bara att gratulera till ett bra spel. Synd att du förlorar. De andra frågorna är för generellt ställda och helt situationsberoende för att kunna svara på. Citera
Pigpower Postad 12 September , 2006 Rapport Postad 12 September , 2006 Det är poker ibland drar de ut.. Bara reloada om... Citera
Sansrom Postad 12 September , 2006 Rapport Postad 12 September , 2006 Vad är problemet? Du har nötterna och hamnar all-in på flop. Mot nötfärgdrag och toppset har du inte mer än 39% equity, så det är klart att du blir utdragen rätt ofta. Dock +EV. EDIT: Ska tillägga att jag aldrig lagt ett floppat set på den brädan med 100BB i stacken. Med färgdrag beror det på vilka pottodds jag får. Citera
saffranboy Postad 12 September , 2006 Författare Rapport Postad 12 September , 2006 Nää inget problem egentligen. Jag är väl bara less på det här triangeldramat då jag torskat så mkt på den. Så jag börjar fundera på om man ska hålla nere potten över turn å eventuellt och försäkra sig om att man fortfarande sitter på nötterna innan pengarna åker in. /men det är säkert en dålig efterkonstruktion å inte bra pokertänkande. Citera
wingman Postad 12 September , 2006 Rapport Postad 12 September , 2006 Bra spelat såklart du fick in alla pengar med bästa handen. Kan inte bli bättre! Citera
Sansrom Postad 12 September , 2006 Rapport Postad 12 September , 2006 Nää inget problem egentligen. Jag är väl bara less på det här triangeldramat då jag torskat så mkt på den. Så jag börjar fundera på om man ska hålla nere potten över turn å eventuellt och försäkra sig om att man fortfarande sitter på nötterna innan pengarna åker in. /men det är säkert en dålig efterkonstruktion å inte bra pokertänkande. Det där med att hålla nere varians genom att offra EV är ingen bra taktik i cashgames. Se till att du har en bankrulle som klarar svängningarna, så går det bra i längden. Citera
kfluffie Postad 12 September , 2006 Rapport Postad 12 September , 2006 http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=24068 MVH //KF Citera
Recommended Posts