SouthEast Postad 12 September , 2006 Rapport Postad 12 September , 2006 Ska själv flyga 9.5 timmar (dagtid) och kan reservera mitt säte. Ni som har erfarenhet av att flyga långt. Vart tycker ni man ska sitta i planet för att få så mycket lugn och ro som möjligt (dvs. slippa barnfamiljer och en massa spring runt stolen)? Citera
Sansrom Postad 12 September , 2006 Rapport Postad 12 September , 2006 Fixa en stol vid mittutgången, det brukar vara mer plats för benen där. Vet inte om det är bättre ur barn- och oljudssynpunkt dock... Citera
oleby Postad 12 September , 2006 Rapport Postad 12 September , 2006 I turistklass brukar jag försöka hålla mig långt från toaletterna. Brukar bli mkt spring där, när folk ska borsta tänder, ta ur linser osv (om åker "nattetid" dvs) Citera
Myssion Postad 12 September , 2006 Rapport Postad 12 September , 2006 Ska själv flyga 9.5 timmar (dagtid) och kan reservera mitt säte. Är det inte rätt lämpligt att välja att sitta i förarsätet då? Eller jaha, du menar så... Går det att kryssa i shotgun? Seriöst: Gång känns bäst skulle jag tro. Nyfiken: Vart åker du? Citera
Lantash Postad 12 September , 2006 Rapport Postad 12 September , 2006 Har jobbat på Arlanda och kan säga att platserna vid nödutgångarna har bäst utrymme för benen, det är där man vill sitta. Men då typ ALLA vill sitta där så får du vara snabb o boka dom. Citera
ski_punk Postad 12 September , 2006 Rapport Postad 12 September , 2006 En mp3spelare med schysst musik samt sån där dra-för-ögonen-lapp låter som nått för dig, om man inte kan shotguna då som Myssion förslog förstås Citera
ludomir Postad 12 September , 2006 Rapport Postad 12 September , 2006 Vid exempelvis nödutgångarna i mitten av planen brukar man ha större benutrymme. Citera
berrabb Postad 12 September , 2006 Rapport Postad 12 September , 2006 vid Nödutgång är ju alltid att rekomendera. Även längst fram brukar det vara lite mer plats. Flög för några åresedan och hamnade precis bakom en ingång. Vilket gjorde att jag hade 2 meter benutrymme. Citera
Goatse Postad 12 September , 2006 Rapport Postad 12 September , 2006 Sitt vid motorn annars, det är lika kul som det är tyst. Minns när jag som liten åkte på solsemester med släkten. Flyga för första gången och allt. Skulle förstås dela vänskapligt med syrran om vem som fick fönsterplatsen. Vilken jävla nitlott man drog. Hon fick världens utsikt över alperna på hemresan. Citera
hobbq Postad 12 September , 2006 Rapport Postad 12 September , 2006 Sitta i gången är överskattat, måste man ju resa sig varje gång de innanför en ska springa på toa osv mycket irriterande ifall man sover. Citera
Jennez Postad 12 September , 2006 Rapport Postad 12 September , 2006 Sitta i gången är överskattat, måste man ju resa sig varje gång de innanför en ska springa på toa osv mycket irriterande ifall man sover. Men a andra sidan slipper du sjalv vanta pa att andra ska resa sig nar du ska ga. Aisle for the win! Citera
johansen Postad 12 September , 2006 Rapport Postad 12 September , 2006 Placera dig nära toaletten och sup dig redigt i fyllan. Citera
SouthEast Postad 12 September , 2006 Författare Rapport Postad 12 September , 2006 Flyga själv var väl att ta i... Bahamas för Slaget om Norden Med BA 17 oktober från London. Tack för alla tips. Tyvärr är de "bästa platserna plockade redan". 1st class blev lite väl dyrt.. Citera
Hyler Postad 12 September , 2006 Rapport Postad 12 September , 2006 Tips: Kolla in sajten SeatGuru om du vet flygplanstypen. Har diverse nyttiga detaljer. På Deltas 757-300 är rad X inte bra för man kan inte fälla sätena fullt. På BA 767 är stol YA och Y+1A inte bra för man har en ventilationsmojutt under sätet o s v. Citera
cheunce Postad 13 September , 2006 Rapport Postad 13 September , 2006 Har jobbat på Arlanda och kan säga att platserna vid nödutgångarna har bäst utrymme för benen, det är där man vill sitta. Men då typ ALLA vill sitta där så får du vara snabb o boka dom. Håller med. När jag reser så försöker jag i förstahand få plats vid nödutgången och i andrahand nära gången. Sen packar man iPod, PSP (1.5 Fw så klart) och en eller två böcker. Ett par hörlurar med noise canceling är något som är bra att ha på flyget. Citera
SouthEast Postad 13 September , 2006 Författare Rapport Postad 13 September , 2006 Hade bokat platsen 38A på BA 767, men har nu ångrat mig, eftersom det var längst bak till vänster... har ingen sittande bakom, men väl en WC. Har nu flyttat mig framåt till ca rad 30 fönsterplats på högersidan. Var väldigt lite bokningar där, så kanske får gott om plats. Tyvärr får man väl inte ta med sig MP3 eller liknande, eftersom nån kanske tänker låna den som "tändhatt" och det vill vi ju inte. Kommer däremot att packa pokerböcker och nån vanlig bok. De kör ju dessutom en hel del filmer på planet, så hoppas se nån sån. Tar även med: Öronproppar JF liten, nr 1 4 st 35,00 (Apoteket) Citera
Recommended Posts