Gå till innehåll

NLT - SnG, AQ på bubblan


Macallan

Recommended Posts

Party Poker

No Limit Holdem Tournament

Blinds: t100/t200

4 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: t3840

Button: t6609

Hero: t3880

BB: t5671

 

Pre-flop: (4 players) Hero is SB with A:heart: Q:spade:

UTG folds

Button raises to t600

Hero ???

 

Button har länge varit massiv CL utan att ens försökt utnyttja detta. Har inte spelat många händer alls men lyckades förra handen dubbla lillstacken efter att synat standarraise pre och sedan checkraisat all in på AKx flop med KQ.

 

Normalt skulle jag instapusha i det här läget men Fi har varit jättetight och alltså precis torskat en all in. Jag har mest satsat på att bevara min stack och väntat på att lillen ska busta - Fi har alltså ingen andledning att tro att jag ska flippa ur här och ställa med skräp.

 

900 döda i potten och en hand som står sig ganska bra även om jag blir synad. Fortfarande given push? Påverkar det att Fi just gav bort en massa marker?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BB gillar att syna (limpar gärna UTG eller på knappen). Och det enda jag har sett av Button postflop är som sagt att han CR all in med mellanpar på A-hög flop. Syn känns därför utesluten.

 

Generellt tycker jag inte om att syna utan position - som bäddat för svåra beslut resten av handen.

 

Blev som sagt lite konfunderad av buttons tidigare tighta spel men hittade till slut pushen och fick potten utan bråk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Påverkar det att Fi just gav bort en massa marker?

 

Varför skulle det det? Mig skulle det inte påverka nämvärt vad jag vet i alla fall.

 

Men du är antagligen en bra spelare och van att förlora händer - Fi här är av allt att döma orutinerad och jättevek (som sagt, massiv CL på bubblan och i princip haft autofold ikryssat), i min värld har den typen av spelare lättare att tilta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...