Hjort Postad 14 Januari , 2005 Rapport Postad 14 Januari , 2005 Vi har knappt diskuterat en enda 2-7-3 hand så jag tyckte det kunde vara dags att ta en. Eftersom jag är lat så hugger jag en från Howard Lederers site. 6-handed 500-1000 Fold, fold. Howard får: Q5332 Howard open-raisar (hör du det drc?). Knappen trebetar SB synar Howard synar. Knappen är lösaggro och duktig. Kommentarer än så länge? SB drar två, Howard drar två och knappen står nöjd. Howard får: K7532 Pott: 10 SB. SB checkar, Howard checkar mörkt, knappen betar, SB synar. Hoard synar. Jag kan inte se nyttan i att checka mörkt här eftersom knappen ändå så gott som säkert kommer beta om man checkar. SB drar 1, Howard drar 1 och Knappen står pat. Howard får 97532. Pott: 6,5 BB check, check, bet, syn, syn. SB drar 1, Howard spräcker nian och knappen står pat. Pott: 9,5 BB Howard får: 33752 check, check, bet, SB foldar och Howard synar. * RP - QoS * Citera
drc Postad 14 Januari , 2005 Rapport Postad 14 Januari , 2005 Howard open-raisar (hör du det drc?). Fan, jag är där och nosar runt toppplaceringarna hela tiden men får ändå ständigt med skit. Limp-in och se vad som händer istället för att bygga potter när det är 3-draws. Jag vill !!! Kommentarer än så länge? Känns rätt bra så långt. Howard synar och får nu kolla lite läget inför första bytet. Jag kan inte se nyttan i att checka mörkt här eftersom knappen ändå så gott som säkert kommer beta om man checkar. Det är ganska kul att checka möärkt - det kanske berodde på det SB drar 1, Howard spräcker nian och knappen står pat. Antar att Howard ahr den readen att nian inte såtr för att paten sldrig skulle göra ett sånt move tillräckligt ofta. Riktigt lös syn av Hoawrd på slutet som får en att undra om readen !! Kanske var det värt att syna för att information - jag gissar på det. Citera
Hjort Postad 14 Januari , 2005 Författare Rapport Postad 14 Januari , 2005 Känns rätt bra så långt. Howard synar och får nu kolla lite läget inför första bytet. Vad tycker vi om handen då? Jag vet faktiskt inte vad 532 har för potential i 2-7-3, i hold'em så vet jag ju rätt väl vad för slags händer det blir om man bara lägger ut korten, men inte här. Det är ganska kul att checka möärkt - det kanske berodde på det Skulle tro att det kanske beror på att Howard är osäker på den korrekta mixen av bethänder, checksynhänder och checkraisehänder och är rädd för att läcka lite information. Eller så är det så sällan som det är rätt att mörkchecken bara kostar någon hundradels bet eller ännu mindre. SB drar 1, Howard spräcker nian och knappen står pat. Antar att Howard ahr den readen att nian inte såtr för att paten sldrig skulle göra ett sånt move tillräckligt ofta. Jag har ju läst Howards facit, men jag skulle snarare tänka mig att det beror på att den kombinerade sannolikheten att knappen bluffar och SB inte köper till bättre än en nia inte är tillräckligt högt. Riktigt lös syn av Hoawrd på slutet som får en att undra om readen !! Kanske var det värt att syna för att information - jag gissar på det. 10,5:1 i pottodds, om knappen snöar helt mindre än 10% av tiden när han står pat så räcker ju det. Citera
drc Postad 15 Januari , 2005 Rapport Postad 15 Januari , 2005 ett flertal av de patbluffarna skulle dock inte slås med 33. Citera
gdaily Postad 15 Januari , 2005 Rapport Postad 15 Januari , 2005 En patbluff bör ju innehålla tre st 2:or och 7:or, för att vara en "bra bluff". Pinsamt bara när man synar ner KQJT8 med 33... Citera
drc Postad 15 Januari , 2005 Rapport Postad 15 Januari , 2005 En patbluff bör ju innehålla tre st 2:or och 7:or, för att vara en "bra bluff". På 24h skulle den handen faktist stå ett flertal gånger då de mest aggressiva spelarna brukar kunna visa upp KKKQQ vid showdown . Jag har ingen aning om hur löst de spelar på de där nivåerna och hur ofta man får motsåndarna att lägga sig när man står pat hela vägen i Fixed. Vad var facit - vad synade Howard ner för hand till slut och vet man vem det var som satt på knappen ? Citera
Hjort Postad 15 Januari , 2005 Författare Rapport Postad 15 Januari , 2005 ett flertal av de patbluffarna skulle dock inte slås med 33. Om jag förstått saken rätt så utgörs patbluffar nästan undantagslöst av par och bättre, annars är det en jäkligt dålig bluff då man a) har hyffsad showdown-equity (vilken ersätts av en lägre bluffequity) och b) inte binder upp hyffsat med låg kort. Vad var facit - vad synade Howard ner för hand till slut och vet man vem det var som satt på knappen ? Howard blev slagen av en J8765 och det nämndes inte vem knappen var. Det enda som han verkar tveksam över är om han borde checkraisat andra gatan eller inte för att sätta press på just den typen av hand som knappen faktiskt hade. Howard hade ju då en bra draghand och skulle vara väldigt nöjd med att få bort några av de svagare legitima pathänderna samtidigt som han kan ta lite heat från de starkare. Citera
drc Postad 15 Januari , 2005 Rapport Postad 15 Januari , 2005 ett flertal av de patbluffarna skulle dock inte slås med 33. Om jag förstått saken rätt så utgörs patbluffar nästan undantagslöst av par och bättre, annars är det en jäkligt dålig bluff då man a) har hyffsad showdown-equity (vilken ersätts av en lägre bluffequity) och b) inte binder upp hyffsat med låg kort. Det var mer än vad jag visste men självklart vore det bra att bluffa med flera 2:or, treor eller 7:or då chansen minskar att FI har de korten och risken att de foldar är större. Med de här kunskaperna jag insupit från denna tråd (och förhoppningsvis nästa tråd med odds) har jag svårt att se mig vika hädan någon mer gång i tisdagsturneirngarna. Citera
Recommended Posts