stugan Postad 11 September , 2006 Rapport Postad 11 September , 2006 Antar att jag spelade denna både dumt och fegt. Preflop synen kanske var lite dålig men man måste ju variera sig lite... Sen när jag floppar nötterna och det bettas och raisas fram till mig med färgdrag ute borde jag väl trycka in en rejäl raise för att de ska få dra dyrt. Men jag antar att han som reraisat floppat kanske minst 2 par och inte kommer släppa. Vill ju inte att den andra deepstacken ska folda heller och samtidigt om jag reraisar och får syn och antingen färgen kommer eller att brädan paras så har jag committat mig ganska mycket. Så därför väntar jag och trycker om en blank kommer på turn. Som ni märker är jag kanske tveksam till mina resonemang så hoppas jag kan få lite klarhet med hjälp av eran expertis. Hoppas det inte blev allt för rörigt... $50 NL Texas Hold'em - Monday, September 11, 10:30:56 ET 2006 Table Table 108065 (Real Money) Seat 5 is the button Total number of players : 6 Seat 2: HERO ( $124.68 ) Seat 6: daupert ( $91 ) Seat 5: pierreol111 ( $77.07 ) Seat 4: Mongoking ( $58.28 ) Seat 3: BforLSU ( $38.32 ) Seat 1: blablaboy ( $50 ) daupert posts small blind [$0.25]. blablaboy posts big blind [$0.50]. ** Dealing down cards ** Dealt to HERO [ 5s 7s ] HERO calls [$0.50]. BforLSU calls [$0.50]. Mongoking folds. pierreol111 calls [$0.50]. daupert calls [$0.25]. blablaboy checks. ** Dealing Flop ** [ 6d, 8s, 4d ] daupert bets [$1.93]. blablaboy raises [$6.50]. HERO calls [$6.50]. BforLSU folds. pierreol111 folds. daupert calls [$4.57]. ** Dealing Turn ** [ 9h ] daupert checks. blablaboy bets [$15.50]. HERO is all-In [$117.68] Citera
beachalban Postad 11 September , 2006 Rapport Postad 11 September , 2006 Preflop: Höj hellre än limpa när du är först in för att läcka så lite information. Jag antar att din tanke är att handen inte är tillräckligt stark för att spelas ur dålig pos i en höjd pot. Folda i så fall. Jag spelar ibland denna handen även från tidig pos men om du skall spela den så höj. Flop: Jag förstår din tanke med att bara syna med en så stark hand men som du säger så finns färgdraget ute och det finns många andra kort du inte gärna vill se (parad bräda eller en sjua eller femma t ex). Du möter dessutom flera motståndare och du måste som standard raisa i detta läge. Även om du här raisar till 20$ tror jag att du kommer få syn av många händer du slår i detta läge. Turn: Ditt överbet ser lite konstigt ut vilket kan skrämma iväg Fi men skulle även kunna framstå som ett fiskmove av ngt slag. I de flesta fall skulle jag dock raisa till någonstans mellan 40$ och 50$. Du vill fortfarande ha med den djupt stackade Fi. Hade du raisat flop hade du på ett mer normalt och svårläst sätt fått in alla pengar på turn. Nu blir bettingmönstret mycket iögonfallande men det kan som jag sa ofta uppfattas fiskigt, konstigt och som en bluff. Citera
stugan Postad 11 September , 2006 Författare Rapport Postad 11 September , 2006 tack så mycket. Håller med dig. Som du säger så ligger nog problemet i att jag skulle raisat pre när jag nu ville spela den. Ett lite mer jämnt bettande hade nog varit bra. Svårläst om inte annat iaf... Citera
Recommended Posts