Gå till innehåll

BuBBa - Mer filosofi och mindre HH:s

Recommended Posts

Postad

Hi ^^

Poker:

Nivå: Främst 1-2NL men även en del 2-4NL.

Spelat in ca 20.000$ sedan jag började med 0.05/0.10$ för 1,5år sedan.

Nuvarande rulle: Ca 8k

Sidor: Nog spelat igenom dom allihop, men nu främst Pacific samt SvS pga den, för tillfället, fördelaktiga riggen 8-)

Övrigt:

Pluggar Ekonomi i Uppsala. Troligtvis blir det ett break i januari då jag ska slaska jorden runt, eventuellt med ett stopp i Thailand för att umgås med lite svenska pokerspelare

Bakgrund: Spelade en del Starcraft som yngre, men övergav gamingvärlden då tjejer o ett normalt liv lockade mer. Men då fler o fler gamla kompisar från den tiden blev äckligt rika på pokern så tänkte ja, vafan... in i skiten igen...

Syfte med dagboken: Att lägga fokus mer på de psykologiska faktorerna som krävs för att lyckas (stå ut?). Spelskicklighet i all ära, men jag anser att grundförutsättningen för att bli en vinnande spelare främst handlar om att kunna tampas med de enorma psykiska påfrestningarna som pokern innebär. Dessutom är HH:s så jävla tråkiga att läsa... särskillt när de är skriva av lowlimitgrinders (som jag)

Så hoppas det kan bli lite softa diskussioner om hur misärkänslorna efter den 8e utdragningen i kroppen bäst skall bekämpas (frisk luft o umgänge eller kniven mot handleden?), eller den nästan metafysiska frågan, vilka är egentligen alla dessa fiskar som gör att man kan ha detta bisarra "jobb"?

Eller det matematiska perspektivet: Hur många fiskar krävs för att föda en haj? en stor eller många få?

Blir gött att kunna skriva av sig, hoppas nån annan tycker likadant.

Klonk!

Postad

Får väl dra igång med en nulägesrapport. Pokern har gått bra senaste veckorna (drog igång igen efter sommaren), plussat smått nästan varje session, totalt ca 2-3k upp. Igår kom dock det väntade bakslaget, inget farligt men en 300-400 back.

Ett rätt standard händelseförlopp mao. Variansen är som den är. På nåt sätt tycker jag det är skönt att vinst-svepet är över, det gör att jag kan fokusera på annat istället. Fler som fungerar på detta sätt?

Man kör en period ganska hårt, prioriterar bort en del annat, fram till det tar stopp. Sen återgår man mer till sitt "övriga" liv, allt annat förutom pokern blir genast mer intressant. Sen efter en tid så ploppar en minnesbild upp i huvudet (hur det känns att träffa topset i en höjd multiwaypot o fisken är som galna), det börjar vattnas i mungipan o man sätter sig ner o spelar, o så vips är man inne i en ny pokerperiod. En jävla rundgång alltså... men antar det är mitt sätt att balansera pokern mot det övriga i livet. Någon som känner igen sig?

Postad

Lirade lite idag ändå. 2kkr upp på Svenska spel, o en 100$ upp på Pacific. Hände inget speciellt förutom rätt kul exempel på hur man INTE ska bluffa, haha. Pacific är ibland alldeles underbart!

***** Pacific Hand History for Game 59472471 *****

$1/$2 Blinds No Limit Hold'em - *** 09 11 17:21:28 2006

Table Indian Tabac Cameroon Legend (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 10

Seat 10: beedy8 ( $189.6 )

Seat 1: mcmpan ( $217 )

Seat 2: Hulda3 ( $238 )

Seat 3: kUbAM ( $215.45 )

Seat 4: blue2you ( $241.45 )

Seat 5: tajman ( $248.6 )

Seat 6: benmarty ( $29 )

Seat 7: NCK8 ( $152.8 )

Seat 8: Gamble91 ( $222 )

Seat 9: ffishr ( $189 )

blue2you posts small blind [$1].

tajman posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to Hulda3 [ Qd As ]

benmarty calls [$2].

NCK8 folds.

Gamble91 folds.

ffishr calls [$2].

beedy8 folds.

mcmpan folds.

Hulda3 calls [$2].

kUbAM folds.

blue2you calls [$1].

tajman checks.

** Dealing Flop ** [ 9h, 8c, Qc ]

blue2you checks.

tajman bets [$4].

benmarty calls [$4].

ffishr calls [$4].

Hulda3 calls [$4].

blue2you folds.

** Dealing Turn ** [ 2s ]

tajman bets [$4].

benmarty folds.

ffishr calls [$4].

Hulda3 raises [$16].

tajman calls [$12].

ffishr calls [$12].

** Dealing River ** [ 4s ]

tajman bets [$100].

ffishr folds.

Hulda3 calls [$100].

** Summary **

tajman shows [ 10h 7h ].

Hulda3 shows [ Qd As ].

Hulda3 collected [$270].

Han överbettar alltså pot på uppenbart missat drag, blir det mer tydligt än sådär? :lol: Jag raisar inte AQ pre, kanske fel eg, men känns som det spelet ger noll value på pacific 10manna. Gillar att reraisa turn ist för flop där, nu va iof reraises alldeles för klen men iaf lättare att dra sig ur billigt vid fel turnkort, samt lättare att verkligen bli säker på att de drar o inte har klonkat 2paret eller liknande. kommentarer?