Gå till innehåll

En något modifierad version av poker (seriöst)


NewYork

Recommended Posts

Jag har diskuterat följande med vänner:

- hur kan man på bästa sätt få till ett mellanting i turmoment mellan mörkpoker och texas, fast samtidigt behålla TV-spänningen som gemensamma kort, utdragningar, "race" osv. för med sig

 

Idéer so far:

- tre hålkort + tre community cards

- tre hålkort (varav ett öppet) + tre community cards

- tre hålkort (varav bara två får användas) + fyra community cards

- tre hålkort (varav ett öppet och totalt två får användas) + fyra community cards

 

Tankar? Vissa av dessa blir ju typ 7-card med gemensam flop...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Schysst!

 

Pineapple är tydligen etablerat (?), ska provas på nästa home game. Speciellt galenvarianten. Tror tom vi ska köra lite Whacky Pineapple (dvs att du inte kastar det tredje hålkortet förrän efter river). Kanske tom lite Pina colada (dvs du kastar tredje hålkortet öppet efter river, sen kommer sista rundan bets).

 

Måte iofs heta nåt med holdem för att funka på TV...

 

Det där med det jokerpokern med vilda kortet på slutet verkar lite väl slumpartat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behöver ju bara ta bort rivern från holdem så har du värdens bästa pokerform.

 

Det skulle bli ett spel med färre färger, stegar, trissar och tvåpar (delt pga att man får ett kort mindre men också att man får sämre odds att spela draws). Det skulle också finnas sämre möjligheter att få betalt när man har en bra hand.

 

Jag förstår inte riktigt på vilket sätt det skulle bli ett bättre spel av det hela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behöver ju bara ta bort rivern från holdem så har du värdens bästa pokerform.

 

Det skulle bli ett spel med färre färger, stegar, trissar och tvåpar (delt pga att man får ett kort mindre men också att man får sämre odds att spela draws). Det skulle också finnas sämre möjligheter att få betalt när man har en bra hand.

 

Jag förstår inte riktigt på vilket sätt det skulle bli ett bättre spel av det hela.

 

Jag antar att du är lika "seriös" som mobydick. :roll:

 

 

[edit] läs nedan :) [/edit]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du lyckas i en kort mening misshandla det svenska språket så svårt att jag faktiskt inte förstår vad du menar.

 

Okej, då ska jag med glädje förklara vad han menade, eftersom du verkar vara inkabapel till att anpassa dig till vanliga människors språkbruk. Förhoppningsvis använder jag svenska som passar in i den adekvata struktur som du är van vid.

 

Han syftade på att du tog inlägget på för stort allvar, ifall du vill ha det på engelska; Uptight bitch. Och jag tror inte ditt andra inlägg lindrade den saken, jag ville bara påpeka det, även fast du aldrig skulle påverkas av en invidivid med så dåligt språkbruk.

 

ÄNA TYP BA LIXXOM TJARRÅ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du lyckas i en kort mening misshandla det svenska språket så svårt att jag faktiskt inte förstår vad du menar.

 

Okej, då ska jag med glädje förklara vad han menade, eftersom du verkar vara inkabapel till att anpassa dig till vanliga människors språkbruk. Förhoppningsvis använder jag svenska som passar in i den adekvata struktur som du är van vid.

 

Han syftade på att du tog inlägget på för stort allvar, ifall du vill ha det på engelska; Uptight bitch. Och jag tror inte ditt andra inlägg lindrade den saken, jag ville bara påpeka det, även fast du aldrig skulle påverkas av en invidivid med så dåligt språkbruk.

 

ÄNA TYP BA LIXXOM TJARRÅ

 

Ah, han använde helt oförhappandes ironi och menade inte alls det han sade. Fantastiskt lustigt. Vem kunde tro att han på allvar föreslår en ny pokerform i en tråd som handlar om nya pokerformer? Och naturligtvis skall alla andra automatiskt förstå att han var ironisk trots att det inte finns några indikationer på att han just var ironisk?

 

Det jag nyss skrev kan vara ironi eller inte. Det torde vara uppenbart för dig vilket det är eftersom du är så lyhörd för sådant.

 

PS. Jag är mycket imponerad över din förmåga att förolämpa på engelska. Det svider att bli smädad av en mästare men jag kan endast kapitulera inför den verbala knockout som utdelats. DS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att anknyta till huvudrubriken en smula.

 

Jag hade en rätt underlig dröm inatt om att man spelade poker med slumpmässigt bet-struktur. Dvs man slumpade fram vilka som fick spela fixed limit, vilka som spelada NL, PL. Allt i samma parti. Denna limitslumpning skedde dessutom innan varje ny hand, allt för att skapa så mycket oreda som möjligt.

 

Vidare kan man ju tänka sig att några tvingas spela 10-20, medan andra får harva på 0,5-1 exempelvis.

 

Förmodligen är det inget som i längden är genomförbart, men nog skulle det skapa lite mysigt kaos i spelet alltid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...