Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej visste inte riktigt vart jag skulle lägga denna tråden, skriver den mest för att få lite "Kött på benen" eller vad man ska kalla det angående hur man ska tänka / hur ni tänker.

Jo det är så i somras tänkte jag nu ska jag ge pokern en seriös chans så jag började med $50 spelade hela sommaren med början på nl$10 SH o sen har det gått uppåt nästan hela tiden.

Saken är den när ja hade en BR på cirkus 1100 började jag på nl$50 gick kanon och upp till $1700 rätt fort där sen för 1 vecka sen började resan blitt utdragen får inte betalat osv (ni känner säkert igen det) så har tappat br till $1380 det är inte JÄTTEMKT för att va nl$50 men det känns bara som det inte går vinna just då :).

Problemet är ja tänker för mkt "fan ja hade ju $1700 br fan fan"

Sånt som jag funderar på hur ni tänker.

Jag antar det bara är grinda på släpper det väl, är inte tiltad på nåt sätt eller nåt sånt mest ja inte gillar mitt egna tankesätt.

Detta blev en lång post :) ha det bra alla, tack på förhand!

Postad

Personligen skulle jag gå ner i nivå och bättra på min bankrulle. Med en tillräckligt hög bankrulle svider inte sådana nedgångar lika mycket. Det fungerar för mig, men alla är vi olika. :)

Postad

kommer gå ner till $25 nu istället med min $1300 br och spela upp självförtroendet lite till runt $1500 sen blir det nl$50 igen brukar ni me göra så? gå ner för "hitta tebaks" är väl inte en sån dum idé `?

Postad
kommer gå ner till $25 nu istället med min $1300 br och spela upp självförtroendet lite till runt $1500 sen blir det nl$50 igen brukar ni me göra så? gå ner för "hitta tebaks" är väl inte en sån dum idé `?
det är en jättebra ide, är du inte bekväm lr om du har dåligt självförtroende så är det bra att gå ner i nivå.
Postad
Väldigt marginellt att spela NL50 med den rullen

Nä, att ha 26 buyins är INTE marginellt på NL50, möjligen börjar 26 buyins bli marginellt på NL400, knappt. Men som sagt, ändå en bra ide att gå ner för att boosta självförtroendet.