Gå till innehåll

NLT - SH, färgstege-drag, A-I?


Pokervinnaren

Recommended Posts

NL25 SH (6 spelare) Cashgame:

 

UTG limpar (Fi1). Jag har spelat tight ett tag och testar att höja med denna handen nu: 8s 10s. Jag höjer 4xbb. Måste bara säga att denna höjning hör till ovanligheterna och något som jag gör bara för att mixa upp mitt spel.

 

Spelaren efter mig (Fi2) synar och alla lägger sig till limparen som också synar.

 

Flopp (3 spelare, samtliga har full stack)

 

9s 9h Js -> Ett färstege-drag för mig, många outs.

 

Fi1 checkar och jag bettar pott (ca. 3 dollar). Både Fi1 och Fi2 synar denna bet.

 

Turn: 3d - Ingen hjälp för mig.

 

Fi1 checkar igen och jag gör all-in med mitt starka drag. Rätt eller fel? Har svårt att sätta någon av dessa på J9 så många outs måste jag ha haft? Fi2 sätter jag på topp-pair men skulle också kunna ha överpar. Fi1 har jag ingen aning om.

 

Båda Fi synar och

 

River: 4d

 

Vad skulle jag göra på turn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ställa på turn känns väldigt kallt trots ditt monsterdrag mot två FI. Du vill ha in pengarna med en sådan hand, men på floppen isf, vilket inte gick i detta läge. Nu vet jag ju inte stackdjupen iofs men jag förutsätter att ni har runt maxinköp. Jag tycker dock att du både kan betta och checka turn beroende på motspelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...