StarfiGhtr Postad 8 September , 2006 Rapport Postad 8 September , 2006 Har nyss kopplat upp min nya plasma, en Panasonic 42PV60. Jag är inte 100% på allt tekniskt mumbojumbo som den omsvärmas av så därför har jag en fråga gällande scart anslutningen. TV:n har tre scart kontakter, men jag får bara färg på kontakt 1 (där jag har min digitalmottagare inkopplad) DVD:n som sitter på kontakt 2 visar svartvit bild. Hur kommer jag tillrätta med problemet? Citera
Etern Postad 8 September , 2006 Rapport Postad 8 September , 2006 Har du prövat med nylonstrumpa? Förlåt men kunde inte låta bli Jag är väl egentligen inte rätt person att hjälpa eftersom jag inte riktigt vet vad jag pratar om, men kan ju inte låta bli å komma med en liten gissning iaf. Har du kollat så du stoppat in den i rätt scartkontakt så att den sitter i en med RGB-stöd? Om du kopplat rätt kan det vara så att du måste ställa in i någon meny att det är RGB du vill använda... Om jag är helt ute och cyklar får någon gärna rätta mig Citera
TheSam Postad 8 September , 2006 Rapport Postad 8 September , 2006 Du skulle också kunna kontrollera att DVD-spelaren är inställd på PAL, och inte NTSC. Det kan vara problemet. Citera
Recommended Posts