rilleg Postad 7 September , 2006 Rapport Postad 7 September , 2006 rock är en av de nya regulärerna på party och vi brukar gå om varandra med lite allt möjligt och det vet vi både om. Dom har synat in med allt möjligt preflop och haft en del tursamma floppar och borde vara gul för länge sedan. Tror min hand "leder" på floppen, hur går era tankegångar kring mitt ställ? ***** Hand History for Game 5117864796 ***** $1000 NL Texas Hold'em - Wednesday, September 06, 21:43:50 ET 2006 Table Monster #1277285 (No DP) (Real Money) Seat 6 is the button Total number of players : 6 Seat 1: Dom66 ( $2337.23 ) Seat 4: PostNoBills ( $1119.76 ) Seat 2: konjakovic ( $1982 ) Seat 5: loibl2005 ( $975.02 ) Seat 3: Seeyaattheriver ( $1000 ) Seat 6: rock_rockstar ( $992 ) Dom66 posts small blind [$5]. konjakovic posts big blind [$10]. ** Dealing down cards ** Dealt to konjakovic [ Ks Ah ] Seeyaattheriver folds. PostNoBills folds. loibl2005 folds. rock_rockstar raises [$35]. Dom66 calls [$30]. konjakovic raises [$111]. rock_rockstar calls [$86]. >You have options at Just Relax Table!. Dom66 calls [$86]. ** Dealing Flop ** [ 6h, 5h, 6d ] Dom66 checks. konjakovic checks. rock_rockstar bets [$271]. Dom66 folds. konjakovic is all-In [$1861] * Avancerad RP - QoS * Citera
Gekko Postad 8 September , 2006 Rapport Postad 8 September , 2006 Hur hade du spelat en "kvalitets" hand på den här floppen? Hade du gjort samma sak med AA/KK, förändras ditt spel om du har QQ eller AhGKh? Om ja, på ovanstående tror du han vet de? För jag antar att de är någon av ovanstående händer du försöker representera... Tror min hand "leder" på floppen, hur går era tankegångar kring mitt ställ? Jag ogillar inte ditt spel, fördelen som jag kan se är att folk är tämligen liberala med att trycka tillbaka i sådana här squeez situationer på denna typ av flopp. Nu ger du han inte chansen till de, vilket är possitivt. Det är med andra ord så mycket lättare att pusha tillbaks med många händer än att faktiskt syna sig själv all-in med en marginell hand. Sen att de inte är bra poker att pusha <JJ i ditt ansikte som ändå många andra gör är ju en annan femma.. edit; Lite allmäna antaganden som är felaktiga pga att jag läste HH fel. Citera
Staahla Postad 9 September , 2006 Rapport Postad 9 September , 2006 De som talar för att han faktiskt har någon typ av hand är att han skjuter efter de att du har checkat, med en spelare kvar att agera. Vad menar du? Rockstar har ju position och alla har knackat när han betar ut. Citera
Mattie Postad 13 September , 2006 Rapport Postad 13 September , 2006 Jag är övertygad om att du inte leder på den floppen. Han sitter sannolikt med 77-TT och vill ta reda på om du möjligtvis kan tänkas ha AK. När du går allin så talar du om för honom att du har JJ-AA. Vågat, men mkt bra spelat! Citera
skalle88 Postad 13 April , 2007 Rapport Postad 13 April , 2007 Hade du checkraisat AA här? Tycker det känns troligare att nån leder ut eller checksynar ett överpar här. Citera
rickie Postad 13 April , 2007 Rapport Postad 13 April , 2007 Eh, glöm det jag skrev. Tror att det kan vara rätt bra move ibland. Citera
brut Postad 13 April , 2007 Rapport Postad 13 April , 2007 Tja leder du på floppen>50% är det ju helt korrekt att ställa. In med ca 900 för att vinna ca 600 + att du vinner drygt 1200 ca 25% av gångerna du inte leder om han nu synar( med pp). Alltså om han spelar perfekt poker. Men han kan tänkas lägga pp och framför allt AK så det ser ju med det perspektivet ännu bättre ut. Spelsättet är ju readbaserat i det här fallet. Har man ingen read så får man dra ner frekvensen på movet. Citera
Supertequila Postad 13 April , 2007 Rapport Postad 13 April , 2007 Känns som du representerar nötflushdraget här, t o m AKs, vilket IMO gör det extremt svårt för fi att syna med PP. Citera
Recommended Posts