Gå till innehåll

Vilken valuta på bankontot?


Neophron

Recommended Posts

Haha, det här är ett typexempel på vad som händer när folk med noll koll av någon anledning känner sig tvungna att uttala sig om precis ALLT. Trots att dom som sagt inte har en susning.

Nu är det ju inte så att jag känner mig tvungen att uttala mig om precis ALLT. Min avsikt var endast att hjälpa till, svaret jag gav var ju faktiskt rätt även om det fanns ett till svar som funkade bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

svaret jag gav var ju faktiskt rätt även om det fanns ett till svar som funkade bättre.

Va? Det finns två möjliga svarsalternativ, ett är bra och ett är uruselt. Om du anser att man kan kalla det urusla svarsalternativet för "rätt" så har du antagligen på tok för många högskolepoäng i filosofiska ämnen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick det här som svar när jag försökte byta valuta på bankkontot.

 

 

Currently, in order to have a bank account registered on your NETELLER

account, the bank account must be in the same currency as your Country.

Unfortunately we are not able to register a bank account that is in US

funds

if you are located in Sweden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har fallit till föga för trycket och ger nu upp mitt visa-användande...får bli neteller nästa. Men jag tycker det känns som att det kommer olika svar hela tiden från folk på frågor som t.ex. denna.

 

Vad jag inte förstår i detta fallet är hur det kan funka att säga att ens svenska bankkonto är i dollar när det ganska uppenbarligen inte borde vara det. Hade jättegärna blivit upplyst dock för det verkar vara en stor fördel :)

 

Att döma av xlars post har neteller motsatt sig hans val. Men det har funkat för andra eller vad? Snälla Bullen, hjälp mig. Vill absolut inte betala 4% på mina pyttesmå bananer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har bytt från kronor till dollar. Skickade ett mail till Neteller att jag bytt valuta på mitt bankkonto och förklarade artigt men bestämt att jag skulle bli tvungen att söka andra alternativ för mina internettransaktioner om Neteller skulle vara oförmögna att börja skicka $ till mig istället för :-. Inga som helst problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Jag har bytt från kronor till dollar. Skickade ett mail till Neteller att jag bytt valuta på mitt bankkonto och förklarade artigt men bestämt att jag skulle bli tvungen att söka andra alternativ för mina internettransaktioner om Neteller skulle vara oförmögna att börja skicka $ till mig istället för :-. Inga som helst problem.

Jag tror att du hade ganska tur när du kontaktade supporten, vissa är lättare än andra där. Det finns en stor tråd om det här ämnet: Hur slipper man NETellers svindyra växlingsavgift?

 

Jag fick kontakta supporten ett flertal gånger innan jag lyckades ändra så att de skickar i USD istället för SEK.

 

OBS: Om du får dem att ändra så att ditt bankkonto står i USD kommer de att överföra en ny summa <$1 till ditt bankkonto. Eftersom att ditt konto i själva verket är i SEK måste du kontakta banken för att ta reda på exakt hur många cent USD som sattes in vid tillfället (eller om du kan ta reda på det på nåt annat sätt, jag fick t.ex. ett brev hem), för att sedan bekräfta det igen på ditt NETeller-konto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni menar att man säger till NETeller att ens konto i exempelvis Handelsbanken är i dollar, och på så vis slipper jag växlingsavgiften mellan NETeller och banken? Hur påverkar detta kontot i övrigt, måste jag ha en särskilt konto i banken som jag bara använder för NETeller-överföringar i så fall?

Nej, du behöver inte göra nånting. NETeller överför dina pengar i USD, sen får banken växla till kronor (ingenting som NETeller märker av). Banken tar också en avgift, men det brukar vara betydligt billigare än NETellers.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...