Gå till innehåll

Försvunnen kompis med pengar på pokerkonto?


tony103

Recommended Posts

Jag har en fundering?en kompis till mig har försvunnit i Thailand och är inte hittad, han och två andra reste ihop och ingen av dem är hittade.han spelade mycket poker och sista halvåret gick det väldigt bra,jag vet att han snittade ca 7-10000 kr i veckan,i alla fall dem senaste månaderna.vad händer med pengar som ligger på olika spelsajter finns det någon sorts kontroll på något sätt?inte för att dem anhöriga bryr sig om pengar i detta läget men det är ju inte rätt att pengarna tillfaller pokersajterna,dem anhöriga kanske knappt vet om att personen i fråga spelar?hans favoritsajter var ladbrokes och expect någon som vet hur det fungerar.

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla spelsajter lyder under reglerna där företaget har licens(http://www.gamblinglicenses.com/licensesDatabase.cfm) så reglerna kan nog skilja sig från sajt till sajt.

Dock tror jag nog att alla sajter är pliktade att betala ut innestående medel till efterlevande. Räkna med att personen i fråga måste vara dödförklarad först och att ingenting betalas ut om inte någon gör anspråk på pengarna.

 

 

*Sen tror jag inte att en seriös sajt skulle ställa till något större bråk om saken med tanke på den negativa publicitet det kan medföra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det kan vara känsligt att ta upp kanske. Hur som helst är det ju inte säkert att han har några pengar på sajterna längre. Han kanske cashade ut innan han åkte eftersom han ändå inte tänkte spela på länge. Han behövde väl en del pengar till resan oxå, så kan tänkas att han cashat ut allt på en gång.

 

Men det klart det måste kollas upp vid lämpligt tillfälle.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...