King_ingo Postad 12 Januari , 2005 Rapport Postad 12 Januari , 2005 Här är en hand som jag hade lite svårt med skulle vilja höra hur andra skulle ha spelat den här handen. Wpt satellit 10+1$ man börjar med t1500$ Riktigt passivt. Jag köpte flera potter för dom spelade otroligt förutsägbart Spelet OpeningBetRound Blinds 10/20 (mins inte riktigt) Spelare 1 fold Spelare 2 fold Spelare 3 fold Hero (t2200$) Raise 3ggr BB Har A4 i hålet sitter på knappen kanske lite lågt bet för att köpa blindsen Spelare 5 (t1700$) call (SB) Spelare 6 (t1200$) call (BB) Flop Dealing Flop: [ A K 3 ] (Pot = 180 ) spelare 5 check spelare 6 check Hero Bet 180$ (betar pott för att få lite koll på vad jag har för motstånd. Jag vill ju även jaga bort alla möjliga färgdrag. SB: Fold Spelare 5 tvekar lite men synar efter en stund. Turn Dealing Turn: [ 2 ] (Pot = 540$) Spelare 5 check Hero bet 540$ Spelare 5 call (efter lång väntan) Vad kan han ha. möjligtvis ett monster kanske AK eller nåt liknande. Men jag tågar på jag har redan börjat. River Dealing River: [9 ] (Pot = 1620$ ) spelare 5 bet 100$ hero allin 1420$ spelare 5 call 340$(efter en stunds funderande) Min allin tyckte jag var berättigad i och med att han minibetade sin färg. Han visade en låg färg på sitt betande så jag bluffa en högre färg. Kanske dumt när han var så pass pott commited men det var så mycke pengar i potten så jag tänkte att det kan vara värt och försöka Showdown Spelare 5 visar upp färgen med 4 6 hero visar par i ess Avslutning Vad kan man säga? Jag hade han på färgdrag nästan hela tiden. Jag tänkte att han kanske hade ett monster men jag hade en sån där känsla att det inte stämde. Dom här människorna ser inte att dom har sämre hand än mig. Dom ser bara att om dom sätter färgen så tjänar dom jätte mycke på det. Vad ska man göra? Ska jag ge han hans frikort som han vill när han checkar. eller ska jag minibeta och ge han korrekta odds att jaga färgen. Det är ju trots allt en satellit så man kanske skulle backa av på betandet när man insåg att han inte skulle släppa sitt färgdrag. Diskuterade med en polare om det här och vi kom fram till att jag spelade rätt och att jag får ta o spela tusen satelliter så att jag vinner den handen var femte gång. Skulle vara intressant med några nya synvinklar på det här problemet. * RP - QoS * Citera
Stoneburg Postad 12 Januari , 2005 Rapport Postad 12 Januari , 2005 Har han suttit och dragit till färgen, och sedan träffar den på river, så finns det ju inte en chans att han lägger den oavsett vad du gör. Skulle nog foldat på river (eller callat hans 100-ing kanske av ren irritation). Rätt spelat fram till river visar det sig ju. Citera
Recommended Posts