Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

AQ klöver, ge mig kritik så jag lär mig, kan väl inte spela handen så mkt fel?

1.Limpar pre, pga positionen, men antar raise e bättre?

2. Får kanon flopp, men ibland blir jag så sjukt feg, när jag vet att jag måste ev. ställa utan att ha nöt,näst nöt osv. Är bett, lr checkraise bäst?

3. turn blankar, tänker AK på han, då e ja efter så kan inte ställa på turn, så drar syn. Fel?

Seat 1: YAKALI ($91.90 in chips)

Seat 2: Sacred7 ($108 in chips)

Seat 3: HERO ($165.45 in chips)

Seat 4: monsterflop3 ($82.80 in chips)

Seat 5: AAAHHHBBB ($101 in chips)

Seat 6: veganol2 ($64.40 in chips)

Seat 7: mose17229 ($74 in chips)

Seat 8: CraigAD ($171.80 in chips)

Seat 9: h3rn ($55 in chips)

Seat 10: bangyao0 ($45.70 in chips)

HERO AcQc

ANTES/BLINDS

bangyao0 posts blind ($0.50), YAKALI posts blind ($1).

PRE-FLOP

Sacred7 calls $1, HERO calls $1, monsterflop3 calls $1, AAAHHHBBB folds, veganol2 folds, mose17229 folds, CraigAD bets $4, h3rn folds, bangyao0 folds, YAKALI folds, Sacred7 calls $3, HERO calls $3, monsterflop3 folds.

FLOP [board cards 2C,8C,AD ]

Sacred7 checks, HERO checks, CraigAD bets $5, Sacred7 folds, HERO calls $5.

TURN [board cards 2C,8C,AD,9D ]

HERO checks, CraigAD bets $15, HERO calls $15.

RIVER [board cards 2C,8C,AD,9D,7S ]

Hero ???

* RP /bzkt *

Postad
Raisa PF, Betta på flop alt reraisa/checkraisa på flop, betta turn, checksyna river.

Tack för svaret!

Och om jag bettar pot, han slår om 3dubbla, då e potten rätt så stor

antar syn är det sämsta? lika bra att ställa då?

Jag vill all in på floppen helst? inte turn?

Postad

Känner du att timingen är den rätta kan du försöka att checkraisa honom om han bettar. Då släpper han nog allt utom AA. Chansen att han har den är nog mindre än 1/10.

Synar du slår du ju bara en bluff och bluffar han ca 1/3 så kan du singla slant om du ska folda eller syna. Då kan det vara bättre att göra om din egen hand till en bluff.

Postad

Synar du slår du ju bara en bluff och bluffar han ca 1/3 så kan du singla slant om du ska folda eller syna. Då kan det vara bättre att göra om din egen hand till en bluff.

Är det inte väl tufft att säga att man generellt gör om sin hand till en bluff i detta läget? Semi-bluff är det ju minst :lol:

Postad
Känner du att timingen är den rätta kan du försöka att checkraisa honom om han bettar. Då släpper han nog allt utom AA. Chansen att han har den är nog mindre än 1/10.

Ok, vi säger att jag checkraisar han, han väljer syn eller ngt, turn är blank. Då borde han ha AK, då e man efter, ska man försöka få check eller ställa då?

Hur som helst ska degen in om tillfället ges, helst floppen, men även turn?

Postad

Det beror ju på vilka händer han kan tänkas möta på flop resp. turn:

*Möter han alltid AK+ när han hamnar all in på flop, och FI aldrig lägger AK, är det bättre att ta en passiv linje.

*Kan man däremot bluffa bort AK genom en all in är det antagligen ett bra spel.

*Hamnar man regelbundet all in mot AQ/AJ om man pushar är det ett jättebra move att höja floppen.

*Slutligen finns det spelare som fortsätter betta med en massa på turn om man synar (KK, 27o, färgdrag etc) men bara spelar premiumhänder om de blir höjda. Även där är syn rätt.

Postad
Det beror ju på vilka händer han kan tänkas möta på flop resp. turn:

*Möter han alltid AK+ när han hamnar all in på flop, och FI aldrig lägger AK, är det bättre att ta en passiv linje.

*Kan man däremot bluffa bort AK genom en all in är det antagligen ett bra spel.

*Hamnar man regelbundet all in mot AQ/AJ om man pushar är det ett jättebra move att höja floppen.

*Slutligen finns det spelare som fortsätter betta med en massa på turn om man synar (KK, 27o, färgdrag etc) men bara spelar premiumhänder om de blir höjda. Även där är syn rätt.

Man lär väl möta AA,AK dom flesta gångerna som man får mothugg villsäga, men har han AK får man bra fold % på han också,

men är väl dunderflop, bara o trycka! som jag fattat? korrekt?

Postad

Som sagt, du får väl bedömma vilket av scenariorna jag listade som är troliga. Om han aldrig går med med sämre händer än AK när du höjer är det antagligen bättre att syna, såvida han inte slänger AK väldigt ofta. Min erfarenhet är dock att han oftast inte gör det.

Postad

Jag hade personligen inte valt att ta en passiv linje här.

Jag hade valt att beta ut, om han slår om, slår jag gärna om all in redan på flop (hade förmodligen ändå valt att gå in i graven med denna hand).

Då gör jag hellre det på flop, än på turn.

Kort sagt kan man säga att du satt dig själv i klistret i denna hand :D

Raisa preflop

Beta ut flop (får du motstånd kan du få honom att slänga AK genom att fingra på allinknappen, om han är någorludna vettig dvs)

nu vet du inte var du står riktigt, och känner att du måste syna turn då det blir för dyrt att ställa där och du bara har ett kort kvar.

Låt säga att river blankar och han betar ut, ska du folda då för att du sätter honom på AK?

Blev jobbigt det här.. !

Postad
Jag hade personligen inte valt att ta en passiv linje här.

Jag hade valt att beta ut, om han slår om, slår jag gärna om all in redan på flop (hade förmodligen ändå valt att gå in i graven med denna hand).

Då gör jag hellre det på flop, än på turn.

Kort sagt kan man säga att du satt dig själv i klistret i denna hand :D

Raisa preflop

Beta ut flop (får du motstånd kan du få honom att slänga AK genom att fingra på allinknappen, om han är någorludna vettig dvs)

nu vet du inte var du står riktigt, och känner att du måste syna turn då det blir för dyrt att ställa där och du bara har ett kort kvar.

Låt säga att river blankar och han betar ut, ska du folda då för att du sätter honom på AK?

Blev jobbigt det här.. !

Ditt spel låter som det helt korrekta,

Var just min feghet som kmr in ibland som gör att det blir svårare...

Men just i detta fall så checkade vi rivern och han satt på låga offsuit kort helt utan par eller dylikt...

Men skönt att jag vann den, men var helt felspelad

få tackar för svaret! blir aggro på liknande sitsar sen!

tack alla

Postad

Att han satt på låga off suit kort betyder ju att du vann mesta möjliga på den här handen. Så iaf den här gången var det ju "rätt" spelat.

Sedan håller jag med om att ett bet på flopp kan vara att rekommendera. Det ger dig ofta möjligheten att spela den antingen som en made hand eller en semibluff, medan ett check-raise blir mer av en semibluff.

Att lassa in en massa pengar på floppen är det enklaste spelet och kan nästan aldrig vara "helfel" men det är inte självklart att det alltid är det spel man tjänar mest på.

Postad
Att han satt på låga off suit kort betyder ju att du vann mesta möjliga på den här handen. Så iaf den här gången var det ju "rätt" spelat.

Sedan håller jag med om att ett bet på flopp kan vara att rekommendera. Det ger dig ofta möjligheten att spela den antingen som en made hand eller en semibluff, medan ett check-raise blir mer av en semibluff.

Att lassa in en massa pengar på floppen är det enklaste spelet och kan nästan aldrig vara "helfel" men det är inte självklart att det alltid är det spel man tjänar mest på.

Ja, exakt...

sen just detta fall blev rätt trots det va fel...

tack för ditt svar GL