Miami Postad 4 September , 2006 Rapport Postad 4 September , 2006 Jo, sånt här funderar jag på när jag jobbar.. 6 max= UTG, HIJ, CO, BU, SB och BB, eller hur? 5 max då?= ryker UTG och så kallas första pos HIJ eller rycker HIJ och så kallas första pos UTG och sen CO osv. Citera
bzkt Postad 4 September , 2006 Rapport Postad 4 September , 2006 6-max = UTG, MP, CO, Button, SB, BB Jag hade gjort följande på 5-max. 5-max = UTG, CO, Button, SB, BB Citera
Miami Postad 4 September , 2006 Författare Rapport Postad 4 September , 2006 Det blir ju jättekonstigt, ska MP sitta som tvåa? Citera
bzkt Postad 4 September , 2006 Rapport Postad 4 September , 2006 Ja, det är så handkonverterarna benämner UTG+1. Sen om dem har rätt eller inte kan man ju diskutera. Citera
JoseGuti Postad 4 September , 2006 Rapport Postad 4 September , 2006 UTG måste väl finnas kvar iallafall.... Citera
ayecappy Postad 4 September , 2006 Rapport Postad 4 September , 2006 UTG måste väl finnas kvar iallafall.... ja utg känns mer vedertaget än hijack så utg försvinner tidigast vid 3-hänt imo Citera
chlu Postad 4 September , 2006 Rapport Postad 4 September , 2006 Bortsett från att UTG kan kännas lite speciellt känslomässigt, så är det väl mest rationellt att relatera positionen till hur långt ifrån knappen man sitter. bzkts redovisning känns ju vedertaget, men i stället för MP hade jag lika gärna sett Button-2, eller BU-2 for short. Fast det är (hos mig) mer efterlängat för fullbords-HH. T ex UTG+2 eller MP+1, vem vet hur många som har position på dessa utan att behöva ta fram papper och penna? Citera
Recommended Posts